Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 Ja. Ikke fordi jeg tror hadde blitt tatt fra barna. Jeg er mer redd for den følelsen dette å bli meldt til bv gir. Og hvor ubehagelig det må være med hjemmebesøk f.eks. Har ingenting å skjule, men jeg synes det virker skikkelig ekkelt likevel. Anonymous poster hash: 5556b...811
Iiiiik Skrevet 15. januar 2014 #27 Skrevet 15. januar 2014 Nei, det er jeg ikke. Barnevernet er ikke mer perfekt enn sine saksbehandlere, men som helhet fungerer det faktisk veldig bra. Føler meg trygg på at våre barn har en god oppvekst og det tror jeg andre også ser.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #28 Skrevet 15. januar 2014 Nei, for jeg tror ikke vi som foreldre forsømmer ungene våre på noen som helst måte. Men jeg ville ikke likt å fått livet mitt invadert på den måten som en undersøkelse gjør. Jeg har sett på nært hold hvor mye enkelte barnevernsansatte roter med fakta og kommer med bastante påstander som ikke stemmer. Dessuten er det i mange tilfeller en gjennomtrekk av saksbehandlere på en sak. Hvis vi hadde fått en bekymringmelding her, hadde jeg kontaktet advokat med en gang, for å være tilstedet på alle møter, og jeg skulle hatt opptak av møter, og alt i saken skriftlig! Anonymous poster hash: 1a353...64a
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. januar 2014 #30 Skrevet 15. januar 2014 Nei, overhodet ikke. De er tvert i mot en trygghet fordi de er der for å hjelpe oss om vi skulle trenge det
valkyrien Skrevet 15. januar 2014 #31 Skrevet 15. januar 2014 Vi er normalt oppegående mennesker, og har ingen grunn til å være redde for barnevernet. Men etter alt man hører om andres opplevelser, så har jeg ikke noe ønske om å stifte nærmere bekjentskap med de heller.
Cat_Woman Skrevet 15. januar 2014 #32 Skrevet 15. januar 2014 Nei, det har jeg ingen grunn til. Alt er på stell i vår familie, og jeg er 100% sikker på at vi hadde sklidd fint igjennom et eventuelt tilsyn dersom vi skulle bli "meldt" av en eller annen grunn. Jeg har også veldig god erfaring med barnevernet i forbindelse med at mine foreldre er fosterforeldre. Det er synd at barnevernet ikke har mer ressurser enn de har - for noen ganger kommer de dessverre til kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå