Gå til innhold

visdomstann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente plutselig noe bakerst i munnen...kjente etter med fingeren nå og det kjennes ut som en tann som er på tur opp...kjennes gjennom tannkjøttet, noe hardt...

Dette må da være en av de berømte visdmstennene....oh lord håper jeg får plass til den..:S

Når fikk dere visdomstenner og måtte dere ta de bort?:S

Anonymous poster hash: 5a6f9...8ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine kom over så lang tid at det er umulig å si når de kom. Men jeg var ferdig på videregående når de var helt fremme i alle fall.

Jeg har plass til dem, og alle tannlegene har latt dem stå. Fikk faktisk en tannlege til å fylle en dyp fylling i en av dem en gang siden jeg jobbet som assistent der.

Men så fikk jeg skikkelige intense smerter i den ene i sommer, bare 1 uke før vi skulle 5 uker til Kroatia. Det var åpent helt ned til rot og nerver og alt. Jeg fikk trukket den rett ut. Fikk da beskjed om at jeg må innse at jeg må ta alle. De ligger dårlig til og dermed blir de ikke stelt så godt med.

Jeg tok 2 til etter ferien og har en igjen, den kommer ut til sommeren.

Og nå, når jeg vet hva det går i, hadde aldri i verden fylt en tann jeg kunne trukket! Det er jo barnemat i forhold til boring og fylling.. Bare en får nok bedøvelse og har masse paralgin forte til etterpå :)

Skrevet

Mine hadde ikke plass til å komme opp, så de dyttet alt de kunne på tennene ved siden av og dyttet alle tennene fremover så mye at det nesten ikke var mulig å få tanntråd mellom tennene og den ene fortanna begynte å komme litt foran de andre. Da trakk tannlegen begge de oppe. Nede har de heller ikke kommet opp, men de presser heller ikke på de andre tennene, så inntil det evt blir noen problemer med dem, får de lov til å stå.

Anonymous poster hash: 6841d...526
Skrevet

Skal snart trekke en visdomstann. Er det vanlig å kunne kjøre etterpå?

Skrevet

Fikk mine da jeg var ca 16, måtte trekke alle pga plassmangel.

Skrevet

Jeg er 24 og har fått 2/4. 

Må trekke alle sammen  :sad:

Anonymous poster hash: 59893...b46
Skrevet

Husker ikke helt når jeg fikk den,men i fjor måtte den hvertfall vekk!

Den var så ekstremt vond at ikke smertestillende hjalp en gang :S

Fjernet den når jeg var 26 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...