ellen-propellen Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 http://www.aftenposten.no/meninger/Jeg-kan-leke-med-skyggen-min-7432757.html#.UtWgTZG9KK0 Ser denne går på Facebook nå, og lurer på noen ting: Hvorfor blir en 3 åring utestengt? Er det ikke vanlig å spørre barna om dagen de har hatt? Er dette " normalt" Jeg er sjokkert over at noen kaller dette normalt ......
☆☆☆ Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Så ufattelig trist! Trist at dette barnet ikkje enda har fått nok hjelp med "sosiale kodar" og at dei andre barna ikkje har fått nok hjelp til å greie å vere inkluderande. For når det gjeld så små barn er det dei vaksne som har feila når ting blir slik! Barna kan ikkje bedre enn dei har lært når det gjeld å inkludere alle i leiken.
Ziva Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er sjokkert over personalet i barnehagen. Tar de ikke tak i ting?
ellen-propellen Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er sjokkert over personalet i barnehagen. Tar de ikke tak i ting? Enig,og det er derfor jeg lurer på hvorfor. Vil barnet være alene, krasjer aldersgruppene eller kjønnsfordelingen i barnehagen, er personalet late eller konfliktskye? Hvorfor må da være viktig om man skal, diskutere tiltak mot mobbing og hva man som familie kan gjøre for at ett barn skal bli inkluderende og raust?
Ziva Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Kjenner jeg blir illsint. Her hadde jeg klikka i vinkel og satt i gang alt av system som kunne rikkes. For å ikke snakke om at jeg tror jeg hadde vært inne på tanken om å bytte barnehage. Men på en annen side så hadde de ansatte på den måten sluppet for lett unna, og det hadde ikke kommet på tale.
amandine Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Dette var utrolig sår lesning. Nok en gang evig takknemlig for de beste voksne i den beste barnehagen.
ellen-propellen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2014 Og jeg er helt enig i at dette er sårt, trist, uakseptabelt osv. Men hva kan grunnene være? Hvorfor har ikke moren sett dette før? Jeg har lyst til å diskutere dette
Ziva Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 1. Hun har ikke knekt "lekekoden" (som de så fint kaller det i noen barnehager). Noen bruker lengre tid på å kunne leke i fellesskap. 2. Vi voksne er ikke flinke nok til å bry oss i redsel for å ødelegge leken. 3. Innputt hjemmen i fra (dårlig ord), hvorfor leker du med xxx osv.... 4. For mange jenter i samme gruppe. 5. Noen barn er veldig dominerende og bestemmer seg fort om andre ikke får være med i leken. Derfor må vi voksne engasjere oss. Jeg var livredd for at Liten skulle falle utenfor. Så jeg var nok litt overivrig når det gjalt å ha med noen hjem og ha playdates.
Iiiiik Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 1. Moren følger ikke godt nok med 2. Barnehagen følger ikke godt nok med 3. Barnehagen har samme regel som mange andre barnehager - det er lov å si nei når noen vil være med 4. Jenta selv takker nei til lek hvis hun ikke får bestemme 5. Jenta mangler samhandlingsferdigheter og blir utestengt av andre sterke jenter
Musemorbr / Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Mora er fornuftig nok. Har fulgt bloggen hennes i et par år og lagt godt merke til henne her på forumet også. Ble spesielt obs på henne da det gikk opp for meg at vi bodde veldig nært hverandre. Skal ikke uttale meg så mye om saken, men ser jo at hun nå skriver at det er satt inn godt virksomme tiltak. Tror nok jenta hennes har det helt fint. Dette er en sak det sikkert gavner mange andre barn at det har blitt satt fokus på, så jeg er glad for at hun valgte å gå ut med det.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Jeg blir trist av å lese dette... Stakkars lille. Nå er det jo gjerne sånn at kommunikasjonen med barnehagen er veldig viktig. Uten denne så skal det mye til for å skjønne hva som er galt, en 3 åring er ikke alltid i stand til å sette ord på det vonde, som å bli utestengt. Barnehagen lot være å si noe i en god stund og da er det lett å komme med konklusjoner som ikke stemmer for foreldrene, det er ikke alltid like lett å se noe når man står midt oppe i det. De har alle sviktet på sin måte og pga hverandre. Dårlig kommunikasjon fra barnehage til foreldre har gjort at moren ikke har kunnet stille ordentlig opp og ta kampen for datteren sin. Godt å lese på slutten at hjelpetiltak er satt inn, håper den lille jenta får det godt i barnehagen nå
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Synes det innlegget var veldig sårt. Og jeg tenker også at her har det vært sløve voksne, og rart at barnehagen bare rapporterer dette. Jeg ser i kommentar etterpå at det skjer ting i barnehagen, og det er jo bra. Ingen treåring skal kunne å håndtere avvisning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå