Kri_z Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Noen erfaringer? Revnet skikkelig og ble klippet forrige gang.. Noen som har testet det? Når startet dere å bruke det?
AHENG Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Ja, lurer jeg også på. Revnet skikkelig, og er anbefalt å ta keisersnitt neste gang (vil aller helst slippe keisersnitt).
Gjest Trulte med to små Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Jeg brukte det, men startet mulig kun 1 mnd før fødselen og revnet ikke. Fikk kun et skrubbsår som de kalte det. Vet ikke om det var oljen som hjalp eller at jeg bare var en av de heldige som slipper dette.
Surremusa Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg tenkte ikke på å bruke noenting- har født to barn, med førstemann måtte de både klippe og sy, mens med andremann gikk det fint for seg og jeg slapp også unna med et skrubbsår:-)
Bilingüe Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 (endret) Jeg kjøpte jordnøttolje tror jeg første gangen. Jeg "jobba det ikke inn" så voldsomt som jeg har lest etterpå at man bør gjøre (mens andre sier det ikke har noe å si i det hele tatt). Fin olje som jeg brukte både på kroppen min og babys etterpå Kun 3 "pyntesting" første gang. Andre gang ingen sting og heller ingen olje.. Lykke til! Endret 1. februar 2014 av Bilingüe
Petronellia Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Var veldig flink å smøre i første svangerskapet, men den fødselen endte i keisersnitt. De to andre svangerskapene smurte jeg ingenting og revnet heller ingenting. ;-) Vet ikke om det er som strekkmerker, noen får og andre ikke. Samme gjorde jeg der, smurte i første svangerskap og ikke de to neste. Uansett ingen strekkmerker... ;-)
Turtelduen Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har dessverre mer tror på at det er en personlig greie om en revner eller ikke. Og på hvor mange ganger en har født. Med førstemann måtte jeg sy noen sting. Men med de neste 5 så har jeg ikke revnet noe. Bare litt sår liksom... Men så er jeg der at jeg ikke tror på olje mot strekkmerker eller rynkekrem for den saks skyld... Tror bare huden er sånn den er. Jeg fikk strekkmerker kun med første. Og det tror jeg kommer av forandringen kroppen gikk gjennom fra en tennåringskropp til mammakropp.
camillla Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 om du revener eller ikke kommer ann på om du presser når du skal... Har du en flink jordmord som vet når du skal presse og når du IKKE skal presse, revner du ikke! Hadde en kjempeflink jordmord selv, og hun sa heletiden når jeg skulle presse og når jeg måtte vente.. selvfølgelig var det vanskelig å la vær å presse når hun sa stopp, fordi det er det eneste man vil der og da..men det er fordi du ikke skal revne :-) Jeg har født 1 barn, og alle sa til meg at man revner første gang, men det gjorde jeg ikke trengte ikke sy noe!! så tips; hør på jordmor, selvom det er vanskelig
AHENG Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Jeg var (som jordmor sa) kjempeflink og presset akkurat der jeg skulle og gjorde alt riktig, og jeg revnet! Nå har jeg fått beskjed om å ikke føde normalt neste gang, meeen skeptisk til keisersnitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå