Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 får nr to til sommeren og da er storebror 18mnd. spørsmålet er da hvilken vogn??beholde city crossen og la storebror stå på søskenbrett?selge cc og kjøpe søskenvogn? (i så fall hvilken?) kjøpe en sportstrille i tillegg til cc? ( er da redd d blir lite plass i bilen :/ ) noen med noen gode råd?hva gjorde dere med så tette barn? Anonymous poster hash: 6911d...233
☆☆☆ Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Det er 20 mnd mellom mine, eg har valgt å beholde city crossen og ikkje ha søskenvogn. Har bestilt ståbrett, men inntil vidare sit eldste på bagen når ho ikkje vil gå meir. Det funkar nokolunde, men er nok tryggare med brett. Det er berre heim frå barnehagen eg er på tur med begge aleine utan at vi tek bilen. Skal vi noko i helgene er vi to voksne, og eldste sit i trille eller beremeis. Om eg er aleine med dei då går vi til leikeplassen i nærleiken eller køyrer til besteforeldre. Søskenvogn er sikkert praktisk det, men eg har ikkje plass til ein slik doning hverken i huset eller bilen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har hatt god nytte av søskenvogn, min eldste hadde aldri stått på ståbrett i den alderen, men der er det vel forskjeller. Eldste har alltid vært flink å gå, og langt også - men etter en lang dag i barnehagen og i styrtregn er det ikke bare å haste hjem - så her var søskenvogna gull verdt. Også når eldste ikke var i form/ sliten av å gå. Angående plass er det flere søskenvogner som ikke er sååå store, hva med bugaboo donkey, den kan jo både brukes som enkeltvogn og utvides til søskenvogn? Jeg har selv hatt Easywalker, lett å trille, men diger da. Samtidig er den lett å slå sammen, så får den lett gjennom dører/inn i bod osv. I tillegg har jeg hatt singelvogn både bag/sportsdel samt reisetrille. Alt til hvert sitt bruk. Å bare ha søskenvogn blir tungvint, den eldste bør vel ha en sovevogn i barnehagen - og om du er alene med babyen på dagtid vil du vel også slipp å drasse rundt på en søskenvogn? Er masse brukt å få tak i og gode januartilbud på vogner, så det burde gå an om en ikke har det ekstremt stramt økonomisk. Anonymous poster hash: b98ec...9da
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Vi får og vår nr 2 til sommern og elsdte kommer da til å være litt over 2 år, og vi kjøpte oss søskenvogn i helgen. Vi har i tillegg et barn som ikke er så god på å gå enda og går ikke lange distansen før hun ikke orker mer. Vi kommer sikkert ikke til å bruke vognen mer enn det første halvåret, men tenker at det er bedre å ha en vogn enn å måtte bære på en og samt trille den andre. Vi kjøpte mtb duet og er kjempe førnøyd med kjøpet, den er like smal som en singen mtb, så den går fint inn alle dører (som feks søveromsdøra vår) og den blir liten sammenlagt, så liten at vi får den fint inn i bagasjen på sedanen vår + ha plass til et par bager eller en koffert. Vi prøvde først duoen i butikk men syntes den var veldig stor og tung og manøvrere, mens denne var så smal og god. Bare et tips. Anonymous poster hash: 4f2c7...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå