MammantilNurket Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 og jeg skal servere hjemmelaget blomkålsuppe og focaccia. Suppen lager jeg dagen før og setter kaldt. Deigen kaldheve over natten. Grei skuring Tenker å lage en Pavlova til kaffen. Kan jeg lage bunnen i dag?? Hvordan bør jeg ev.oppbevare den??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 herregud så flink du er!! har ikke peiling på svaret på spørsmået ditt,men himmel og hav at du orker.all kreditt til deg! Anonymous poster hash: ba4a0...fa7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Ja du kan lage den i dag! Oppbevar den tørt (ikke i plastpose etc) men legg den gjerne bare inn i et kjøkkenhåndkle og legg den bort (på kjøkkenbenken, inn i et skap etc). Ikke kom i nærheten av fukt, da blir den seig og ødelagt. Flink du er! Anonymous poster hash: 9f327...1a0
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Det går fint å lage bunnen i forveien, oppbevar den på kjøkkenbenken som hun over her sa. Men hjelpes, pleier dere å gjøre så mye ut av barseltreffene????
kråkemamma Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Bunnen kan lages i dag. Lagre den på benken, i et skap, hvor du vil egentlig i romtemperatur... Bruker bare pakke inn i bakepapir så den får luft og ikke blir myk. Du er flink altså
Musemorbr / Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Wow! Men nå legger du kanskje lista så høyt at nestemann ikke tør holde treff hos seg likevel.
MammantilNurket Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2014 (endret) herregud så flink du er!! har ikke peiling på svaret på spørsmået ditt,men himmel og hav at du orker.all kreditt til deg! Anonymous poster hash: ba4a0...fa7 Det er ikke noe pes Har kjøkkenmaskin til kakebunn+brød og stavmixer til suppen.Verdens enkleste focaccia: Rør sammen 1/2 kg. mel, en pakke tørrgjær, en klype sukker og ca. 1/2 liter lunkent vann til tynn deig. Heves på kjølig sted over natten eller på lunt sted til dobbel størrelse. Har i form med bakepapir og etterhev i 15 min. Bland fire ts.av dine favoritturter (jeg bruker basilikum, oregano, timian og rosmarin) i 0,5 dl. olivenolje og tøm over brødet. Still hull i deigen her og der med fingrene og strø over litt Maldonsalt. 20 min. på 220 grader - vips så har du er flott brød Endret 14. januar 2014 av MammantilNurket
MammantilNurket Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2014 Tusen takk for svar Alle i gruppen er veldig glade i å lage (og spise) god mat og vi kooooser oss skikkelig hjemme hos hverandre en gang i uken. Ingen av oss har støv på hjernen så der ligger listen relativt lavt - heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå