Gå til innhold

Barselgruppe på hos meg torsdag formiddag ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg skal servere hjemmelaget blomkålsuppe og focaccia. Suppen lager jeg dagen før og setter kaldt. Deigen kaldheve over natten. Grei skuring ;)

Tenker å lage en Pavlova til kaffen.

Kan jeg lage bunnen i dag?? Hvordan bør jeg ev.oppbevare den??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud så flink du er!!

har ikke peiling på svaret på spørsmået ditt,men himmel og hav at du orker.all kreditt til deg! :laugh:

Anonymous poster hash: ba4a0...fa7
Skrevet

Ja du kan lage den i dag! Oppbevar den tørt (ikke i plastpose etc) men legg den gjerne bare inn i et kjøkkenhåndkle og legg den bort (på kjøkkenbenken, inn i et skap etc). Ikke kom i nærheten av fukt, da blir den seig og ødelagt. Flink du er!

Anonymous poster hash: 9f327...1a0

Skrevet

Det går fint å lage bunnen i forveien, oppbevar den på kjøkkenbenken som hun over her sa. Men hjelpes, pleier dere å gjøre så mye ut av barseltreffene????

Skrevet

Bunnen kan lages i dag.

Lagre den på benken, i et skap, hvor du vil egentlig i romtemperatur...

Bruker bare pakke inn i bakepapir så den får luft og ikke blir myk.

Du er flink altså:)

Skrevet

Wow! Men nå legger du kanskje lista så høyt at nestemann ikke tør holde treff hos seg likevel.

Skrevet (endret)

herregud så flink du er!!

har ikke peiling på svaret på spørsmået ditt,men himmel og hav at du orker.all kreditt til deg! :laugh:

Anonymous poster hash: ba4a0...fa7

Det er ikke noe pes :) Har kjøkkenmaskin til kakebunn+brød og stavmixer til suppen.

Verdens enkleste focaccia: Rør sammen

1/2 kg. mel, en pakke tørrgjær, en klype sukker og ca. 1/2 liter lunkent vann til tynn deig. Heves på kjølig sted over natten eller på lunt sted til dobbel størrelse. Har i form med bakepapir og etterhev i 15 min. Bland fire ts.av dine favoritturter (jeg bruker basilikum, oregano, timian og rosmarin) i 0,5 dl. olivenolje og tøm over brødet. Still hull i deigen her og der med fingrene og strø over litt Maldonsalt. 20 min. på 220 grader - vips så har du er flott brød :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Tusen takk for svar :) Alle i gruppen er veldig glade i å lage (og spise) god mat og vi kooooser oss skikkelig hjemme hos hverandre en gang i uken. Ingen av oss har støv på hjernen så der ligger listen relativt lavt - heldigvis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...