Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har fått flere barn på veldig kort tid, og har derfor falt bittelitt av lasset sosialt.Har mange kjekke venninner, men blir for tiden ofte glemt ut i sosiale sammenhenger. Jeg vet at det ikke er gjennomtenkt/bevisst utestenging, for ingen avdisse damene er slik, men det føles litt som om jeg er blitt erklært "sosialt død"...heheHva kan jeg gjøre for å snu trenden? Invitere dem ofte på jente-kveld med god mat, "mase" neg inn i gjen i varmen ved å hive meg mer på når de skal f.eks. shoppe, gå tur o.l.? Har gått så mye hjemme og trødd at antennene mine har tatt skade av det...hjelp! Anonymous poster hash: 76cc1...28c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Jeg vet jo at det blir mindre tid til venninner med små barn, men kan legge til at jeg har liten og splittet familie, så vennene mine er veldig viktige og betydningsfulle for meg... HI Anonymous poster hash: 76cc1...28c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg ville tatt runden og snakket med dem. "Jeg har visst fallt litt ut...flere barn...har ikke har så mye tid til overs.... men NÅ er jeg tilbake igjen og interessert i mer kontakt" Og så begynner du med å invitere dem på middag, ost og kjeks, spillkveld m/vin eller lignende for å ta initiativ til mer sosialt samvær. Anonymous poster hash: 88fb0...d72
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg ville tatt runden og snakket med dem. "Jeg har visst fallt litt ut...flere barn...har ikke har så mye tid til overs.... men NÅ er jeg tilbake igjen og interessert i mer kontakt" Og så begynner du med å invitere dem på middag, ost og kjeks, spillkveld m/vin eller lignende for å ta initiativ til mer sosialt samvær. Anonymous poster hash: 88fb0...d72 Tenker at det høres lurt ut og takk for tips. Er bare redd for å vise for ye følelser eller virke litt stakkarslig, og da vet man at man har mistet mye kontakt med tidligere nærme venninner! Hehe... Føler meg svært ensom for tiden, så jeg trenger virkelig å få kommet meg opp og ut i gjen, hjelper vel ikke akurat med den mørke tiden vi er inne i nå gitt... Anonymous poster hash: 76cc1...28c
hit og dit Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Inviter hjem som de andre sier her. Det er ikke stakkarslig,men proaktivt. Vi bodde borte i mange år, og flyttet nå nylig hjem til bygda. Vi har vert proaktive å invitert folk hjem, og begynner å komme inn i varmen igjen. Nå er det snart en fest jeg ikke har så kjempelyst å gå på (utkledning),men jeg gjør det, for det er flere der som jeg føler jeg ønsker mer kontakt med. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå