Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Beste tips for å få vasket håret kjapt? Hvordan unngå at det er fullt av floker innen 5 minutter? Hvordan bruke mindre enn en halv dag på å tørke det? Hvordan rette det? Kan hende jeg har rar hårtype siden hårføner og rettetang funker dårlig. Er så innmari slitsomt og det er et tiltak å vaske håret. Desverre arvet for mange trekk av min far til at jeg ser feminin ut uten masse hår Anonymous poster hash: de455...1c8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 1. Synes ikke det tar noe lang tid, er vel egentlig en vanesak. 2. Dette kan vel ikke ungåes... Ta med hårkost i veska 3. Føne det? Tørke det med håndkle også går det vel litt av seg selv.4. Seksjoner håret!! Veldig enkelt og du får rettet alt 5. Kan også ha med hårføneren og rettetangen og gjøre. Anonymous poster hash: 1063b...ca5
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 dusjer på kvelden,så da tørker det over natta. bruk balsam og en god leave in hårkur,blir mindre floker da. børster håret kun når det er vått,aldri ellers,får da ullhår... Anonymous poster hash: f8072...e10
Appelsinpiken Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Vasker det med 2in1 shampoo&balsam. Tuller det inn i håndkle om jeg er hjemme, og om. Jeg skal avgårde slenger jeg det opp i knute eller flette. Føler dt tørt kun om jeg skal i selskap e.l.
Ziva Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Ingen. Umulig. Tar 1 dag. Rettetang og mitt hår blir en herlig floke som ikke ser ut. Bruker jeg hårføner så får jeg "ståhår", det blir superstort og står rett ut med en million floker. Å vaskehåret er ikke noe ork, moroa begynner når jeg skal børste det. Kam er umulig. Å tynne ut håret har jeg gitt opp, det blir bare tykkere når det vokser ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Jeg bruker define shampo og balsam med moroccan oil. Den demper håret mitt, særlig når det har vært tørt er par timer. Har også moroccan oil i håndkletørket hår, bare bittelitt. Da tørker det noe raskere tror jeg. Føner nesten aldri, men strekker det innimellom. Bruker varmebeskytter, oftest en spray fra L'Oreal. Hårstrikk på jobb fordi det er pålagt. Langt hår skal ikke blafre rundt på sykehus. Vet ikke om jeg svarte på det du lurte på Anonymous poster hash: 7ea00...a21
Elsker livet Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Jeg slenger hodet over badekarkanten, våter, såper, skyller, balsamerer og skyller. Så pakker jeg det inn i et hånkle. Etter en stund grer jeg det og lar det lufttørke en stund. Deretter føner jeg det helt tørt. Tar ikke så lang tid, har tynt hår selv om det ikke ser slik ut. Når jeg retter det så tar jeg bare i en eller annen varmebeskytter så drar jeg gjennom håret, tar noen minutter. Vil jeg ha det helt perfekt tar jeg den øverste halvdelen i en topp i en hårstrikk og retter det underste først. Blir lite floker i mitt hår, mitt største problem er at det blir krøller bare jeg står i dampen fra middagsgrytene eller gå fra bilen og inn i butikken når det regner, selv med hette. Ingen produkter fungerer mot fukt. Så vil tro vi har helt forskjellige hårtyper selv om vi begge har langt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Ikke beste svar, men: Beste tips for å få vasket håret kjapt?Tar ikke lang tid. Vasker det på normal måte med sjampo og balsam 3 ganger i uka. Hvordan unngå at det er fullt av floker innen 5 minutter? Får ikke floker. Børster håret veldig sjeldent. Hvordan bruke mindre enn en halv dag på å tørke det? Føner? Ellers tar det minst halve dagen. Hvordan rette det? Mitt hår har ikke litt fall engang, dessverre. Anonymous poster hash: 9c334...f51
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Gå til frisøren og kjøp en hårkur til din hårtype. Det hjelper nok. Anonymous poster hash: 0b5c6...0e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Mitt beste tips mot floker og det å tørke håret kjapt på naturlig måte, må bli maroccan oil. Ha i litt olje rett etter du har dusjet mens det fremdeles er vått, oljen vil da legge seg som et lag rundt hårstråene og vannet vil renne rett av, vanskelig og forklare men oljen får vannet til å støte av om du skjønner Dette er en effektiv måte og få tørket det kjapt og skånsomt, føner du det vil det fort bli brusete med enda mer floker i. Etter det har tørket kjører du på med en ny runde med olje, håret vil da bli glattere og se sunnere ut. Pass bare på at du ikke bruker oljen for nære hodebunnen da dette vil gjøre det fett. Jeg bruker det ca fra ørene og ned. Du kan gjerne prøve andre typer olje om du synes maroccan oil blir litt i det dyreste laget, det går tross alt med en god del når man har langt hår. men maroccan oil er definitivt den som gjør størst underverker for håret Lite tips fra frisør, håper det kan være til hjelp Anonymous poster hash: 46f10...746
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 OG såklart en hårkur mellom shampo og balsam minst en gang i uken Anonymous poster hash: 46f10...746
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 1. Synes ikke det tar noe lang tid, er vel egentlig en vanesak. 2. Dette kan vel ikke ungåes... Ta med hårkost i veska 3. Føne det? Tørke det med håndkle også går det vel litt av seg selv.4. Seksjoner håret!! Veldig enkelt og du får rettet alt :)5. Kan også ha med hårføneren og rettetangen og gjøre. Anonymous poster hash: 1063b...ca5 Tar det i dusjen, bruker ikke Beste tips for å få vasket håret kjapt? tar det i dusjen. Tar omtrent like mye tid som med kort hår. Hvordan unngå at det er fullt av floker innen 5 minutter? Fletter eller skaut. Hvordan bruke mindre enn en halv dag på å tørke det? Gå ut i vinden og gre håret ute. Hvordan rette det? Aner ikke. Jeg har spikerkrøller. Lurer mer på hvordan det kan krølles. Kan hende jeg har rar hårtype siden hårføner og rettetang funker dårlig. Er så innmari slitsomt og det er et tiltak å vaske håret. Desverre arvet for mange trekk av min far til at jeg ser feminin ut uten masse hårAnonymous poster hash: de455...1c8 Anonymous poster hash: 30305...6cd
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tuller hele håret inn i en hestehale/knute, så slipper jeg å legge merke til at det er vått, det blir ikke flokete, og det holder håret unna ansikt og nakke. Jeg begynte med å gjøre dette etter at jeg fikk baby som elsker å lugge, og nå blir jeg dårlig av å ha det løst. Det blir flokete, og langt hår som legger seg rundt halsen min gir meg kvelningsfornemmelser.... Anonymous poster hash: 0e981...adc
Natti11 Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Jeg vasker ikke håret hver dag, gjør det som regel om kvelden når jeg har god tid. Bruker tørr shampoo for å freshe opp om jeg ikke har tid. Tror det er viktig å ha riktig hårføner og rette tang selv har jeg salong hårføner fra phillips og rette tang fra ghd.
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Så lenge det er bra trykk i dusjen går hårvasken fort og greit. Jeg lufttørker stort sett alltid håret og det tar tid. Hårvask krever planlegging. Vinterstid vasker jeg det på kvelden eller tidlig ettermiddag hvis jeg skal ut på kveldstid. Føner hvis der er krise. Bruker olje i håret og diger børste fra Body Shop. Har det løst, i flette, topp/dough nut, hestehale, hårbøyle osv. Har naturlige krøller så krølltang trenger jeg ikke og har prøvd rettetang en gang - ble veldig rart
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Definer langt hår? Og hva er FOR langt? Håret mitt rekker meg til rumpa, og begynner å gå rimelig lei Anonymous poster hash: 1ab14...1a6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har hår til rumpa. Mitt er det ingen farge ol i. Jeg bruker sjelden stylingprodukter (Max 3x i året). Bruker litt maroccan (?) oil i tuppene. Vasker det en gang i uken, Max.2, får ikke fett hår. Når jeg vasker det bruker jeg kun sjampo i hårbunnen, unngår å gnikke på det nedfelt skuldrene. Lar sjampoen renne over resten av håret. Balsam kun i nederste del. Jeg pleier å flette det i fiskebeinsflette dersom det ikke passe med vått hår. Føner og bruker rettergang/krølltang like ofte som stylingprodukt. Etter at jeg slutta å vaske det så ofte har det blitt helt utrolig fint og lettstelt! Frisøren min klipper meg til halvpris fordi som hun sier; det går lang tid mellom hver kunde med slikt hår 😁 Ja, jeg elsker håret mitt ❤️ Egotripper litt på det! Anonymous poster hash: 5509d...662
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Vasker det når jeg dusjer. Vasker håret først, skyller ut, har i balsam som virler mens jeg vasker resten av kroppen. Skyller ut når jeg skyller kroppen. Vasker jeg det om kvelden, ligger jeg med vått hår og børster det på morgenen. Skal jeg ut på byen eller fest må jeg vaske det kvelden før slik at håret roer seg. Børster håret om morgenen og kvelden. Strikk i håret på dagen pga baby i hus som lugger. Tar en halv dag å tørke Bruker ikke føner da håret blir stort og tørt. Retter det innimellom og deøer da i seksjoner. Går på 10min. Har tykt hår og kan ikke tynne.det ut. Blir ikke seende ut etterpå. Anonymous poster hash: 21c88...2b3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 jeg bruker tørrshampo når jeg ikke orker/ har tid til å vaske det.. da trenger det ikke å vaskes like ofte:) Anonymous poster hash: 450ab...9dc
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #20 Skrevet 14. januar 2014 Har langt hår ned til midjen. Vasker håret maks 2 ganger per uke, og da samtidig som jeg dusjer (jeg dusjer selvfølgelig oftere enn 2 ganger per uke, men setter da opp håret så det ikke blir vått). Bruker alltid fuktkur i stedet for balsam, som får virke mens jeg vasker kroppen. Tuller et håndkle rundt hodet mens jeg tørker kroppen og kler på meg. Tar litt morrocan oil i håndkletørt hår, og lar det så alltid lufttørke. Føner aldri håret mitt. Det tar lang tid før det blir helt tørt, men det har ingenting å si. Jeg kan godt gå ut, eller fra på ting med halvvått hår. Bruker aldri stylingprodukter. Hvis jeg skal rette håret, som egentlig er ganske rett i utgangspunktet, bruker jeg en rettetang med stort jern. Deler håret i seksjoner, og retter i vei. Håret mitt floker aldri, så det har jeg ikke problemer med. Trenger ikke å børste det hver dag engang. Anonymous poster hash: 99ab3...b61
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #21 Skrevet 14. januar 2014 Definer langt hår? Og hva er FOR langt? Håret mitt rekker meg til rumpa, og begynner å gå rimelig lei Anonymous poster hash: 1ab14...1a6 Ifølge meg har du kort, for mitt går nedenfor rumpa. Hehe neida. Hvorfor klipper du ikke om du er lei? Jeg er også litt lei, gjør liksom aldri noe med det, annet enn en hestehale eller ball. Men er altfor glad i det til å tørre å klippe det selv:/ Anonymous poster hash: 55eea...eb6
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #22 Skrevet 14. januar 2014 Ligger nesten alltid med flette slik at mannen ikke skal få alt håret i ansiktet når jeg snur meg om natta. Anonymous poster hash: 21c88...2b3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #23 Skrevet 14. januar 2014 har langt, tykt og rett hår ned til rumpa. vasker det i dusjen(bruker balsam i det fra skulderlengde og ned), surrer det opp i håndkle etterpå. så tørker jeg etter 15 min ca. grer godt igjennom. lurt å begynne å gre nede også gre seg oppover. det skal slite mindre på håret og gjøre jobben enklere. også havner det stort sett i en flette eller hestehale. bruker også spenner på det som er kortere foran. gidder ikke bruke tid på å føne håret. Anonymous poster hash: bdcdf...360
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #24 Skrevet 14. januar 2014 Vasker håret annen hver dag. Bare håndkletørker det grer det, har i produkter og lar det tørke i friluft. Har veldig rett hår så bruker ikke noe tid på det. Anonymous poster hash: 349fd...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå