Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er ei jente på 17 år, ja jeg vet, ungt. Jeg er så babysyk at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Blir 18 nå 12. Februar. Synes dere dette er en ung alder? Når fikk dere barn? Tanker osv rundt dette? Hvis du har lyst å slenge dritt, så værsåsnill ikke gjør det her :-) Anonymous poster hash: 6a0fc...673
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Lån en baby en helg :-). Du er for ung... Anonymous poster hash: 9cff1...0f6
sug lut Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker.
Sydamen Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Vent til du er ferdig med de viktige tingene som utdanning og levd litt. Det er verdt å vente med noen flere års erfaring på baken. Jeg var 29 år og på et utrolig rett sted i livet når datteren min ble født. Den som venter på noen godt vet du
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673
sug lut Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673 Nei.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673 det er aldri dumt å ha mer kunnskap... Anonymous poster hash: 040d4...0ed
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Og hvilken 17-18 åring har økonomisk ryggrad til å oppdra er barn? Anonymous poster hash: 9cff1...0f6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673 Nei. Det kan det nettopp, veldig barnslig oppførsel på deg. Ser du har kommentert mye tull rundt på forskjellige tråder. Anonymous poster hash: 6a0fc...673
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Og hvilken 17-18 åring har økonomisk ryggrad til å oppdra er barn? Anonymous poster hash: 9cff1...0f6 Det er jeg enig i. Men er fortsatt mange i 20 årene som også har dårlig råd, ingen utdannelse, alene mødre osvosv Anonymous poster hash: 6a0fc...673
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Vent! Du er for ung, vent til du har alt i stand, som hus, bil og solid økonomi. Hilsen ei som ble gravid på pilla som 19 åring. (Slet meg gjennom de første åra - anbefales ikke) Anonymous poster hash: 3f2e6...9d7
sug lut Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673 Nei. Det kan det nettopp, veldig barnslig oppførsel på deg. Ser du har kommentert mye tull rundt på forskjellige tråder. Anonymous poster hash: 6a0fc...673 "Det kan det nettopp"?
Gjest Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 - Har du utdannelse? - Har du hus / leilighet? - Har du bufferkonto? - Har du kapital til å oppdra en unge? - Har du jobb? ER svaret nei på de fleste her, så lån deg en baby som har kolikk en helg, så snakkes vi på mandag
Fru.Frøken Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Vil anbefale deg å vente noen år, selv om det er kjipt nå så vil du se at det var lurt å vente. Det er best å vente til du står på egne ben og er ferdig med skole.. du skal kunne ta vare på deg selv og barnet ditt. Det er også hyggelig å være i et stabilt forhold med en som vil ha barn sammen med deg. Vent noen år, så kan du glede deg i mellomtiden og kose deg med venner/annet som livet har å by på.
håperpåvinterbarn Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Vent! Det er så mye å oppleve! Så mange ting å utforske! Det er nydelig å få barn, men du har massevis av tid til det også. Hvorfor velge noe som ekskluderer noe annet når du kan få i pose og sekk? Barn er fantastisk men de er også en hindring i forhold til utdanning, reise osv osv osv Alt til sin tid
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Tullprat. Neste uke vil du bli astronaut eller baker. Du burde ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Mødre kan komme i alle aldre, det er du som vet best om du er klar eller ikke :-) En mor på 18 kan være like god som en mor på 27? Anonymous poster hash: 6a0fc...673 Nei. Det kan det nettopp, veldig barnslig oppførsel på deg. Ser du har kommentert mye tull rundt på forskjellige tråder. Anonymous poster hash: 6a0fc...673 "Det kan det nettopp"? Det kan nettopp finnes bedre mødre i 18ish års alderen enn i 25 års alderen. Er fra island så kan være jeg har småfeil med skriving.. Anonymous poster hash: 6a0fc...673
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Nei nei nei! Antagelig ønsker du omsorg og kjærlighet. Det er ikke dine behov som skal dekkes av et barn. Det er du som skal dekke barnets behov. Du er altfor ung! Anonymous poster hash: 285ce...811
Ileus Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Kan du forsørge et barn? Har du et sted å bo? Har du fast jobb? Tåler du å ikke sove på flere døgn. Har du en og dele ansvaret med? Hvis ikke VENT
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er ei jente på 17 år, ja jeg vet, ungt. Jeg er så babysyk at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Blir 18 nå 12. Februar. Synes dere dette er en ung alder? Når fikk dere barn? Tanker osv rundt dette? Hvis du har lyst å slenge dritt, så værsåsnill ikke gjør det her :-) Anonymous poster hash: 6a0fc...673 VENT! Jeg fikk selv barn da jeg var 20, og vet du hva..det gikk superbra i forhold til utdannelse og økonomi ect, MEN forholdet til barnefar røk. Jeg ville aldri valgt han om jeg hadde vært eldre...Jeg mener man er for ung til å få barn før rundt 25. Det er først da man i større grad vet hva man vil her i livet, og hva man vil ha i en partner. Lån en baby for å tilfredstille babysyken Anonymous poster hash: e7dcf...050
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Og hvilken 17-18 åring har økonomisk ryggrad til å oppdra er barn? Anonymous poster hash: 9cff1...0f6 Det er jeg enig i. Men er fortsatt mange i 20 årene som også har dårlig råd, ingen utdannelse, alene mødre osvosv Anonymous poster hash: 6a0fc...673 Men de har kanskje ikke gått inn for å bli gravide!??? Forkastelig å planlegge graviditet når en ikke har økonomi til det... Kjøper en et hus som blir for dyrt, kan det selges... Så de som planlegger å bli gravide uten å tenke på at det koster penger også er dumme... Anonymous poster hash: 9cff1...0f6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 - Har du utdannelse? - Har du hus / leilighet? - Har du bufferkonto? - Har du kapital til å oppdra en unge? - Har du jobb? ER svaret nei på de fleste her, så lån deg en baby som har kolikk en helg, så snakkes vi på mandag Ja, har utdannelse som frisør. Har egen leilighet med kjæresten på 22. Har bufferkonto. Har jobb, og både jeg og kjæresten har fast inntekt. Anonymous poster hash: 6a0fc...673
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Har du kjæreste? Hvor gammel er han? Har du jobb? Har han jobb? Anonymous poster hash: c401e...934
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Ble ssammen med min nåværende samboer når jeg var 18, maste om at jeg ønsket meg barn fra nesten dag en. Ble ikke mamma før jeg fyllte 24 og veldig glad for at vi ikke fikk før, tross kjempe snill unge som alltid sovet natten gjennom og lite sutring. Nå vet jeg ikke hvordan situasjon du er i med kjæreste/singel/samboer/bor hjemme. Men uansett vil jeg anbefale deg å vente noen år. Selv om man føler seg forberedt så er man ikke det før man faktisk står midt oppi det. Anonymous poster hash: 2e8d4...4ad
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Vet du, jeg skjønner deg godt jeg. Det kan ikke være lett å bare være 18 år og samtidig kjenner du på at du har lyst å bli mamma. Men vent litt... bli feridg med skolen først og få en stabil jobb. Det vil lette arbeidet for deg. For et barn er ARBEID! Fra morgen til kveld. Ja, det er kos og man blir glad i den lille og alt det der, men mest av alt så er det arbeid og bekymringer som følger med det. Og om man da i tillegg ikke er ferdig med skole osv, så vil du bli sliten...veldig sliten. Og når man er sliten, da er det ikke stas å ha ARBEID(les: baret) foran seg som MÅ gjøres. Opplevelsen av å ha en baby blir mye bedre når man faktisk har resten av livet "på stell". Godt ment. Hva med å være barnevakt? Hver helg i en tre måneders periode for eksempel? Eller å ha et barn hos deg på ettermiddagene, så kan du prøve litt om hvordan det føles å måtte ta deg av en liten en etter skole/jobb? Anonymous poster hash: b05cf...69c
Ziva Skrevet 13. januar 2014 #25 Skrevet 13. januar 2014 Vær smart og få deg en solid utdannelse først. Spar litt og ha en bufferkonto, barn koster penger. Ras fra deg litt og lev livet med venner. Når jeg var 17 så var jeg langt fra klar for å få barn. Men vi er alle forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå