Gå til innhold

rutiner baby 3-4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen rutiner enda? Faste klokkeslett på mat og legging? Her er det ikke orden på noe som helst enda, sovner for natta mellom åtte og elleve, må ammes i søvn. Burde kanskje begynne med noen rutiner?!

Anonymous poster hash: faa59...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er fem måneder her, vi har ikke noe særlig til rutiner. Får mat når hun er sulten, sove når hun er trøtt. Det er jo et visst system i det, men ikke noe vi kjemper for å innføre.

Anonymous poster hash: 65390...1dd
Skrevet

vi begynte å legge våre barn fra da de var rundt to mnd,da de var trøtte i 19-tida på kveldene. De våkna jo opp etter tre timer og skulle ha mat ,men de ble lagt tilbake i senga si,sånn at de sakte men sikkert skulle forstå at det var natt.

Nå var våre barn ganske så enkle å ha med å gjøre, dette går ikke for alle barn og det skjønner jeg.

Men det var ingen rutine ellers,de fikk mat når de var sultne og sov når de ville.

Nå er tuppa vår 8 mnd,og ennå er det ikke noe rutine på dagsovinga hennes,men måltidene er ganske så rutinerte nå,samt legging for natta.

Anonymous poster hash: 1f444...887
Skrevet

Da er vi i motsatt ende av skalaen, hele dagen vår er rutiner og faste tidspunkter :)

Hun er litt over 4 mnd nå.

En normal dag ser slik ut:

Opp 08:15 ( ja jeg bruker vekkeklokke ;) )

Mat, stell, litt kos / lek

09:30 -10:30 sove

Ordentlig morgenstell, dusj for mor + smaksprøve på mat, amming lek og kos

12:30-14:00 sove

Kos, lek + husarbeide for meg, mat før ny dupp

16:00- 17:15 sove

Kos, smaksprøve på frukt, lek og middag for oss voksne

Kveldsstellet starter 19:00

Baby i sengen sin 19:30

Og slik går dagene da.... ;)

Ganske greit for både store og små.

Skrevet

Da er vi i motsatt ende av skalaen, hele dagen vår er rutiner og faste tidspunkter :)

Hun er litt over 4 mnd nå.

En normal dag ser slik ut:

Opp 08:15 ( ja jeg bruker vekkeklokke ;) )

Mat, stell, litt kos / lek

09:30 -10:30 sove

Ordentlig morgenstell, dusj for mor + smaksprøve på mat, amming lek og kos

12:30-14:00 sove

Kos, lek + husarbeide for meg, mat før ny dupp

16:00- 17:15 sove

Kos, smaksprøve på frukt, lek og middag for oss voksne

Kveldsstellet starter 19:00

Baby i sengen sin 19:30

Og slik går dagene da.... ;)

Ganske greit for både store og små.

hvordan i all verden får du barnet til å følge et tidsskjema?sover hun like lenge til hver eneste dupp??

Skrevet

Hun er en rolig baby, og vi har hatt faste rutiner i en hvis grad siden hun var under mnd.

Nå er jeg også heldig som har en baby som sover godt i vogna si, så vi går faste turer på akkurat samme tidspunkter hver dag.

Jeg tilpasser også alt jeg skal gjøre i løpet av en dag, også om vi skal bort til å få det til å passe med hennes sovetider.

Skrevet

Hun er en rolig baby, og vi har hatt faste rutiner i en hvis grad siden hun var under mnd.

Nå er jeg også heldig som har en baby som sover godt i vogna si, så vi går faste turer på akkurat samme tidspunkter hver dag.

Jeg tilpasser også alt jeg skal gjøre i løpet av en dag, også om vi skal bort til å få det til å passe med hennes sovetider.

ok,rekner med at du kun har ett barn..? :wink:

Skrevet

Hadde vært godt med litt rutiner.. med første kom rutinene av seg selv, bare å legge i egen seng også. Rart at søsken kan være så forskjellige! Men samtidig litt koselig og godt å ha en liten en som er så avhengig av en også..:)

Anonymous poster hash: faa59...926

Skrevet

Ja, men det var ikke spørsmålet var

det? ;)

Og ja, det hjelper at jeg er i ovetksnt opptatt av rutiner til vanlig, og f.eks går min vei hvis noen som skal møte meg er 10 min forsinket... :D

Skrevet

Har også hatt det som Modesty Blaise, med alle 4 barna våre :-)! Derfor er vi på an igjen ;-)!

Rutiner er viktige! Ingen av våre barn har vært sånn "stå opp kl 05-06", men det må de ha hjelp til å forstå...

Kanskje vi bare har hatt flaks med alle 4?

Anonymous poster hash: 2cbd3...2d4

Skrevet

det? ;)

Og ja, det hjelper at jeg er i ovetksnt opptatt av rutiner til vanlig, og f.eks går min vei hvis noen som skal møte meg er 10 min forsinket... :D

ikke noe galt med dette,så lenge du ikke blir unødvendig stresset av dette, og at det ikke begrenser for mye i hverdagen...samt at du kanskje må gå på akkord med egne rutiner om nestemann skulle komme... :laugh:

...Og at babyen overlever veldig bra om det ikke blir helt etter planen en dag eller to...(ikke sikkrt du overlever det da..! :tongue: )

Skrevet

det? ;)

ikke noe galt med dette,så lenge du ikke blir unødvendig stresset av dette, og at det ikke begrenser for mye i hverdagen...samt at du kanskje må gå på akkord med egne rutiner om nestemann skulle komme... :laugh:

...Og at babyen overlever veldig bra om det ikke blir helt etter planen en dag eller to...(ikke sikkrt du overlever det da..! :tongue: )

Nå er jeg helt sikker på at babyen har det veldig bra med de rutinene vi har, det er jo en grunn til at vi har de.

Jeg blir ikke stressa overhode av å bytte om på ting, men jeg merker at jeg har en baby som er mye mer irritabel hvis vanene ikke blir fulgt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...