Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hvordan var det å bli satt i gang med nr.2, der den første fødselen var vanlig? Det er snakk om 2-3 uker før termin, så dere som gikk til termin trenger ikke å svare da jeg tenker mest på modenhet osv. Spør nemlig fordi min første var ganske stor og skal derfor settes i gang når jeg er 38 fullgåtte uker. Førstemann ble født 2 dager etter termin der fødselen startet av seg selv med rier. Dere som ble satt i gang 2-3 uker før termin, hvordan ble du igangsatt? Hvor mange dager/timer tok fødselen? Hadde du åpning, hvor mye? Hvordan gikk fødselen ift. med nr 1? Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Ble satt igang med nr.3 fordi nr.2 var veldig stor. Ble satt igang i uke 37 med ballongkateter. Det ble satt inn kl.13 på tirsdag, var da ikke noe særlig moden. Så kunne jeg dra hjem og komme tilbake dagen etter kl.7 dersom ingenting skjedde av seg selv i mellomtiden. Fikk en del mensmurringer og kynnere etter at ballongen var satt inn men det ga seg etter et par timer,. Tre timer etter at ballongen var satt inn så gikk jeg på do og da datt hele greia ut. Ringte føden og de sa at dette var normalt og at jeg bare skulle slappe av og vente å se om noe skjedde. Kjente ingenting den påfølgende kvelden og natta, alt føltes normalt. Dro så inn på føden igjen kl.7 dagen etter, var da middels moden og hadde to cm åpning, de tok vannet mitt, jeg fikk klyster og kl.9 startet veene av seg selv, 12.10 var jenta født Anonymous poster hash: 3eb80...62b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Ble satt igang med nr.3 fordi nr.2 var veldig stor. Ble satt igang i uke 37 med ballongkateter. Det ble satt inn kl.13 på tirsdag, var da ikke noe særlig moden. Så kunne jeg dra hjem og komme tilbake dagen etter kl.7 dersom ingenting skjedde av seg selv i mellomtiden. Fikk en del mensmurringer og kynnere etter at ballongen var satt inn men det ga seg etter et par timer,. Tre timer etter at ballongen var satt inn så gikk jeg på do og da datt hele greia ut. Ringte føden og de sa at dette var normalt og at jeg bare skulle slappe av og vente å se om noe skjedde. Kjente ingenting den påfølgende kvelden og natta, alt føltes normalt. Dro så inn på føden igjen kl.7 dagen etter, var da middels moden og hadde to cm åpning, de tok vannet mitt, jeg fikk klyster og kl.9 startet veene av seg selv, 12.10 var jenta født Anonymous poster hash: 3eb80...62b Hørtes jo "herlig" ut:) Kort og grei fødsel det da. Hvor lenge var de to første? altså fødslene... Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Flere erfaringer:)? Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Hvor store var disse som gjør at dere blir satt igang neste gang? Min første var også stor, men det har ikke vært noe snakk om igangsettelse. Forrige fødsel var uproblematisk selv om barnet var stort. Anonymous poster hash: 93701...45c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Hvor store var disse som gjør at dere blir satt igang neste gang? Min første var også stor, men det har ikke vært noe snakk om igangsettelse. Forrige fødsel var uproblematisk selv om barnet var stort. Anonymous poster hash: 93701...45c Min var 4,3 og nestemann blir som regel større. Har fått avføringslekkasje etter første svangerskap så prøver å redusere risikoen mest mulig for at "skaden" skal bli verre. Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Noen flere erfaringer med igangsetting av nr.2:)? Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Ugl@ ruger... Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ble satt i gang i uke 38/ 39 med nr 2, ble lagt inn til overvåkning og fikk modningsvagiatorier, hadde kraftige kynnere fra før, men det skulle ta 4 døgn nesten før fødselen kom i gang, jeg slapp drypp og fødte uten epidural eller annen smertelindring enn litt lystgass, fin fødsel og ingen rifter. Ble nøye fulgt opp i dagene før og KS vsr diskutert og vurdert, fikk beskjed kvelden før jeg kom i fødsel at hvis fødselen ikke var skikkelig i gang så ble det KS, heldigvis samarbeidet kroppen til slutt. Jeg var i ok form, men veldig trøtt og sliten etterpå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ble satt i gang i uke 38/ 39 med nr 2, ble lagt inn til overvåkning og fikk modningsvagiatorier, hadde kraftige kynnere fra før, men det skulle ta 4 døgn nesten før fødselen kom i gang, jeg slapp drypp og fødte uten epidural eller annen smertelindring enn litt lystgass, fin fødsel og ingen rifter. Ble nøye fulgt opp i dagene før og KS vsr diskutert og vurdert, fikk beskjed kvelden før jeg kom i fødsel at hvis fødselen ikke var skikkelig i gang så ble det KS, heldigvis samarbeidet kroppen til slutt. Jeg var i ok form, men veldig trøtt og sliten etterpå. Lykke til! Takk:) Skjønner du var sliten da ja. Det er ks og tang/vakuum jeg gruer meg til også:S Gikk du til modningsakupunktur? Anonymous poster hash: dea9c...1b0
Ugl@ ruger... Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ble satt i gang i uke 38/ 39 med nr 2, ble lagt inn til overvåkning og fikk modningsvagiatorier, hadde kraftige kynnere fra før, men det skulle ta 4 døgn nesten før fødselen kom i gang, jeg slapp drypp og fødte uten epidural eller annen smertelindring enn litt lystgass, fin fødsel og ingen rifter. Ble nøye fulgt opp i dagene før og KS vsr diskutert og vurdert, fikk beskjed kvelden før jeg kom i fødsel at hvis fødselen ikke var skikkelig i gang så ble det KS, heldigvis samarbeidet kroppen til slutt.Jeg var i ok form, men veldig trøtt og sliten etterpå.Lykke til!Takk:) Skjønner du var sliten da ja. Det er ks og tang/vakuum jeg gruer meg til også:S Gikk du til modningsakupunktur? Anonymous poster hash: dea9c...1b0 Nei, jeg ble lagt inn på dagen pga barnet fordi de ville overvåke kynnerene og fosterpulsen, ble da satt rett på modning, var helt umoden da de satte i gang. Ikke stort barn eller noe sånt. Men noe høy fosterpuls på 180/190
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Datteren min var stor. 4335 gram, 57 cm lang.. var fødselen deres veldig vanskelig da, siden du sier at det var fordi barnet var stort? Anonymous poster hash: d0c87...844
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Ble satt i gang i uke 41 pga fare for stort barn. Ingen modning (1 cm åpning). Fikk stikkpiller 2 ganger, det tok ca 16 timer fra første stikkpille til barnet var ute. Fødselen kom i gang av seg selv etter hvert, slapp drypp og de måtte ikke ta vannet. Fra 4 cm åpning og til barnet var ute tok ca 1 time. Første fødsel tok 6-7 timer, barn på 4,3 kg. Anonymous poster hash: cd035...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå