Gå til innhold

er6 åringen veldig liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han blir strax 6 og er 111cm høy og veier 17,5 kilo.

Har aldri vært stor,var 2,9 kg og 46 lang da han ble født dagen før termin. Alltid fulgt sin egen kurve men ser de andre skolestarterne er mye større og lurer på om han er veeldig liten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten ja.

Anonymous poster hash: 59b46...dcf
Skrevet

Min på 4,5 er større

Anonymous poster hash: 7720a...b50

Skrevet

Er ikke 110 ca 5 år i klesstørrelse? Isåfall er jo 111 cm ganske så gjennomsnitlig ;)

Min 5,5åring er 118 cm og veier 20 kg og min 7 åring er 125 cm og veier 25 kg, og de går ganske "i ett" med sine jevngamle. Men 5 åringen er nok bittelitt høyere enn de andre gutta på avdelingen..

Anonymous poster hash: 05ea5...f5c

Skrevet

Ja han er kanskje ikke veldig liten:-)

Skrevet

Ca samme mål som 7 åringen vår..

Perfekt akkurat som han er!!

Anonymous poster hash: 1830a...901

Skrevet

Ja heeeeeelt perfekt<3

Skrevet

Min jente er 128 cm høy og 22 kg. Hun er den nest høyeste i klassen.

Hun har lagt merke til det selv og synes hun er stor, i negativ forstand.

Anonymous poster hash: 828a7...0ec

Skrevet

Han blir strax 6 og er 111cm høy og veier 17,5 kilo.

Har aldri vært stor,var 2,9 kg og 46 lang da han ble født dagen før termin. Alltid fulgt sin egen kurve men ser de andre skolestarterne er mye større og lurer på om han er veeldig liten...

Min datter er 6,5 år og er 111 cm og 17 kg. Hun er liten ja og lavest i klassen

Anonymous poster hash: bb843...bf2

Skrevet

Vår jente er 4,5 år, 114 cm og 20 kg.

Anonymous poster hash: b84b7...a3b

Skrevet

Min gutt på 6 er 127 og 25 kilo

Anonymous poster hash: 0119d...e60
Skrevet

Min gutt på 4 og 4 mnd er 115 cm, så vil vel si ja!

Anonymous poster hash: 8dd56...424

Skrevet

Har en på 4,5 som er 113 cm. Men barn er forskjellige. Det er ingen konkurranse om å være verken høyest eller lavest.

Anonymous poster hash: e2351...73b

Gjest Frisk bris
Skrevet

Dette er et nydelig dikt av Inger Hagerup:

Liten?
Jeg?
Langtifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers
fra øverst til nederst.
Er du større enn deg selv kanskje?

Skrevet

Jeg veide 16 kg da jeg begynte på skolen. Husker ikke høyden, men jeg var den korteste på trinnet. Passerte 25 kg det året jeg var 10. Var ikke veldig tynn, bare kort. Husker en femåring som var ungen til ei venninne av mamma var tyngre enn meg da... Han var ikke tykk, men pluggete og muskuløs. Det er stor forskjell på unger! Det kjipeste var å alltid komme fysisk til kort i gym... Hadde ikke sjans mot en del av de andre kun pga størrelse. På slutten av barneskolen var de største i klassen dobbelt så tunge som meg.

Anonymous poster hash: 8b759...2e7

Skrevet

Ifølge dette percentilskjemaet så er han helt i nedre normalområde.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-gutt-4-17-ar-hoyde-vekt-670.html

Han er like høy som en helt gjennomsnittlig 5-åring. Høres ut som om ham følger kurven sin fint da, det er jo det viktigste. Og siden han er født så tidlig på året, så tipper jeg at han ikke kommer til å skille seg ut som spesielt lav i klassen når han begynner på skolen.

Anonymous poster hash: 29399...a38

Skrevet

Min gutt har fylt 6, og er 18, 5 kg og 116 cm. Ikke noen kjempe akkurat, men innenfor normalen vil jeg tro.

Skrevet

Min gutt på 6,5 år er rundt 117 cm og ca 20 kg. Han er nok en av de minste i klassen, men har ikke fått noen kommentarer. Han har også fulgt sin egen kurve hele veien, i nedre del av normalområdet. 

Hvor høye er dere? Foreldrenes høyde har mye å si. Barn kan plutselig vokse fort! Fetteren min var et knøtt på barneskolen, men er nå 185 høy (minst). Han har en ganske lang far og en normalt høy mor. 

Regner også med at gutten min tar igjen de andre etter hvert siden både jeg og pappa´n er normalt høye. Men datteren min på 5 år har snart vokst fra storebroren sin, det er litt dumt (hun er ganske lang for alderen). 

Anonymous poster hash: dbea1...675
Skrevet

Min gutt på 6,5 år er rundt 117 cm og ca 20 kg. Han er nok en av de minste i klassen, men har ikke fått noen kommentarer. Han har også fulgt sin egen kurve hele veien, i nedre del av normalområdet.  Hvor høye er dere? Foreldrenes høyde har mye å si. Barn kan plutselig vokse fort! Fetteren min var et knøtt på barneskolen, men er nå 185 høy (minst). Han har en ganske lang far og en normalt høy mor.  Regner også med at gutten min tar igjen de andre etter hvert siden både jeg og pappa´n er normalt høye. Men datteren min på 5 år har snart vokst fra storebroren sin, det er litt dumt (hun er ganske lang for alderen).  Anonymous poster hash: dbea1...675

Storebror som er 7,5 er har alltid ligget helt på gjennomsnittet:-)

Jeg er 172 og pappan 178:-)

Skrevet

Her er guttungen på litt over 4 år 120 cm og 22 kg

Ser han er mye lengre enn flere av de som har skolestart til høsten.

Men her er mor og far veldig lange.

Barn vokser også  veldig rykk og napp. Plutselig så drar han i vei og strekker seg.

Mulig han er litt liten nå, men tror ikke du skal bekymre deg.

Husker selv da vi gikk på skolen, de minste gutta endte opp med å bli de lengste.

Anonymous poster hash: 9d8d8...8b0
Skrevet

Datteren min på fem år er 120 cm og veier 19 kilo

Anonymous poster hash: 96aed...1b2

Skrevet

Gutten vår blir 6 i mai, og er 108 lang og 16 kg tung.

Minst i bhg.gruppa ~og aldeles perfekt !!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...