Gå til innhold

Erfaringer med 5:2 dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på den i morgen. Erfaringer noen?

Anonymous poster hash: fffa1...fc3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte i dag. følger spent med...

Anonymous poster hash: 355a1...6c2
Skrevet

En venninne har prøvd den en stund og hun sa i går: Sykt tungt de 2 dagene hun kun spiser 500kcal, men man kommer seg igjennom det på et vis. I begynnelsen funket det ikke, men etterhvert la hun seg på 1700kcal  de 5 andre dagene og DA begynte det å skje ting! (Hun måtte liksom innse at hun ikke kunne spise hva hun ville de dagene ;) ) Hun har blitt veldig slank, så jeg vurderer å slenge meg på selv :)

Anonymous poster hash: 9a3e9...66c
Skrevet

For en tullete diett å holde på med.

Anonymous poster hash: cd22b...e02
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har du startet på dietten ?

Anonymous poster hash: 2c9ba...09d

Skrevet

Dette er latterlig. Sulte to dager i uken? Kan dere ikke bare trene litt mer og spise litt mindre?

Anonymous poster hash: fc8ee...b4b
Skrevet

Gjør deg deg noe #6 at vi går på 5:2 dietten? Spiller det noen rolle for deg?

Jeg fastet tirsdag, og har ukens siste fastedag i dag. Det er ingen problem så langt. Jeg syns det er ganske befriende å ikke tenke så mye på mat, de dagene jeg faster.

Flere som faster i dag?

Skrevet

Selvsagt ikke for meg personlig, men jeg blir så oppgitt over alle som kaster seg over alt som er av nye dietter i stedet for å prøve å bruke fornuften.

Anonymous poster hash: fc8ee...b4b

Skrevet

Jeg fastet tirsdag, og har ukens siste fastedag i dag. Det er ingen problem så langt. Jeg syns det er ganske befriende å ikke tenke så mye på mat, de dagene jeg faster.

Flere som faster i dag?

Du får oppdatere om hvordan det gikk mot slutten av året. Da er alle kiloene tilbake, pluss litt til :)

For ikke å snakke om det dårlige forbilde man er for barna.

Skrevet

Flere som faster i dag?

Du får oppdatere om hvordan det gikk mot slutten av året. Da er alle kiloene tilbake, pluss litt til :)

For ikke å snakke om det dårlige forbilde man er for barna.

Jeg går ikke på dietten for å gå ned i vekt. Men pga andre helsegevinster, det skal ha å faste. Jeg spiser 500 kcal på fastedagene. Så barna merker ingenting til fastingen.

Skrevet

Aldri kaldt det 5:2, men det er. Prinsippet likt. Jeg har levd på den måte i flere år. Et par dager i uka spiser jeg kun litt salat, en liten neve nøtter og drikker vann. De andre dagene spiser jeg normal sunn mat, unner meg både kake og kos i helgene.

Er slank, lavt kolesterol, i knallform. Men nå som jeg er gravid spiser jeg hver dag, kommer til å starte igjen med faste etter ammeslutt, jeg spiser vanlig i 3 dager, faster så en dag, 2-3 nye dager og faste igjen. Eller lavt inntak rettere sagt.

Anbefaler å begynne med juice på fastedagene, mye næring og man kan sette sammen kalorifattig frukt og grønt som gir mye vitaminer og mineraler.

Anonymous poster hash: 8663b...0a7

Skrevet

Jeg har også fastedag i dag. Her i huset merker heller ikke barna at jeg faster, for jeg spiser middag sammen med dem, men passer på og fylle opp tallerken med salat og grønnsaker istedenfor poteter, pasta og ris.

Anonymous poster hash: 2c9ba...09d
Skrevet

Jeg har gått på den i en måned og syns det går veldig fint. Jeg er ikke overvektig, men går på den av helsemessige årsaker. Har venner som har gått på den i over et år og hatt svært god effekt på ting som blodtrykk og kolesteol.

Jeg spiser to måltider på fastedagene så det er ikke sånn at jeg sulter. Lunch er feks banan og par knekkebrød, middag laks eller kylling og masse grønnsaker.

Ungene merker ingenting for jeg spiser middag som vanlig, kanskje bare litt mindre og mer grønt.

Første runden var tøff, etter det har det gått veldig greit. Man blir bevisst småspising og gjør at man tar seg mer sammen de andre dagene og

Anonymous poster hash: 51694...40f

Skrevet

Jeg har gått på den i en måned og syns det går veldig fint. Jeg er ikke overvektig, men går på den av helsemessige årsaker. Har venner som har gått på den i over et år og hatt svært god effekt på ting som blodtrykk og kolesteol.

Jeg spiser to måltider på fastedagene så det er ikke sånn at jeg sulter. Lunch er feks banan og par knekkebrød, middag laks eller kylling og masse grønnsaker.

Ungene merker ingenting for jeg spiser middag som vanlig, kanskje bare litt mindre og mer grønt.

Første runden var tøff, etter det har det gått veldig greit. Man blir bevisst småspising og gjør at man tar seg mer sammen de andre dagene og

Men hvordan VET du at det er bare 500 kalorier. Veier du maten?

Anonymous poster hash: 50305...e4b

Skrevet

Hva skjer når du slutter på dietten da?

Personlig tror jeg det er mest fornuftig å legge seg på en linje man klarer å følge i årene som kommer. Litt mindre porsjoner, mindre godteri og mer bevegelse.

Jeg har spist meg mett, unner meg litt godteri i helgene og gjerne en øl eller et glass vin, men har likevel klart å gå ned fra 79 (før jul) til 74 kg nå. Og søtsuget er ikje så ille heller lenger.

Skrevet

Men hvordan VET du at det er bare 500 kalorier. Veier du maten?

Anonymous poster hash: 50305...e4b

Ja nå i starten veier jeg maten for å få en følelse av mengden. Bruker en app lifesum der du får opp kalorinivået i de fleste matvarer.

Grønnsaker kan man spise ganske mye av så tar jeg ca 100 gram kylling eller laks ved siden av.

De jeg kjenner som har gått på dietten har ikke gått opp igjen hvis de har slutta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...