Gå til innhold

Har du en god gryterett-oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle bli en superhusmor og begynne å lage store porsjoner til å fryse ned. Men jeg lager nesten aldri gryteretter, så ønsker meg noen gode, utprøvde oppskrifter.

Noe annet dere pleier å lage og fryse ned, dere som har litt system på livene deres? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne fikk jeg servert med ei venninne på lørdag. Med hjemmelaget potetstappe til. Det var så godt!

ca 500 gr mørbrad, 1-2 gul løk, 2-3 store gulrøtter, 3/4 blå boks med fersk champignon, 1 boks creme fraiche, 2 toppede ts tomatpure (smakes til), 1 fond. Og kraften som kjøttet kokes i.

Skjær kjøttet i passende terninger, og stek det på pannen, med salt og pepper. Ha det deretter i en kasserolle og kok til mørt. Fyll vann så det nesten dekker kjøttet, 2-3 dl. 1-2 timer. Løk, gulrøtter og campignon kuttes og stekes lett, bland alt og smak til med salt og pepper. Bruk litt maizena for å tykne til gryten, for sausen kan være litt tyntflytende. Så er det bsre å gange opp oppskriften.

Veldig enkelt:) lykke til:)

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg lager en med svinekjøttdeig, oppskåret brokkoli, løk, gulrøtter, champ., hermetiske tomater, tilfører vann og passe med buljongterninger, hvitløkspulver og tilsetter kokt naturris på slutten. God på smak og sunn.

Skrevet

Denne fikk jeg servert med ei venninne på lørdag. Med hjemmelaget potetstappe til. Det var så godt!

ca 500 gr mørbrad, 1-2 gul løk, 2-3 store gulrøtter, 3/4 blå boks med fersk champignon, 1 boks creme fraiche, 2 toppede ts tomatpure (smakes til), 1 fond. Og kraften som kjøttet kokes i.

Skjær kjøttet i passende terninger, og stek det på pannen, med salt og pepper. Ha det deretter i en kasserolle og kok til mørt. Fyll vann så det nesten dekker kjøttet, 2-3 dl. 1-2 timer. Løk, gulrøtter og campignon kuttes og stekes lett, bland alt og smak til med salt og pepper. Bruk litt maizena for å tykne til gryten, for sausen kan være litt tyntflytende. Så er det bsre å gange opp oppskriften.

Veldig enkelt:) lykke til:)

Nam, dette hørtes godt ut. Når tar du oppi creme fraichen? Tror du evt det går an å ta den oppi når det tines igjen? Har lest at man ikke bør fryse mat med melkeprodukter i, men det går kanskje bra?

Skrevet

Helt sikker på at du kan lage dette uten creme fraishen.. Og fryse.. Så tilsette creme fraish og smake til når du tar opp for å varme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...