Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #26 Skrevet 13. januar 2014 Herregud, om alle må anklage hverandre, så har vel ALLE ett problem. Gjør som hver enkelt føler er best, hva andre gjør er opp til dem. Måte på hakking på hverandre. Anonymous poster hash: f56f4...288
Catlady Skrevet 13. januar 2014 #27 Skrevet 13. januar 2014 Legg ikkje ungane ut når det er så kaldt, er redd for kuldeastma. Men eg har generelt lite tru på at utesoving er så saliggjerande, innesoving funkar like bra så lenge ein likevel er heime meinar eg.Enig!Jeg synes forøvrig at det er det glade vannvidd å ta ut barn under tre år dersom det er kaldere enn 10 minus. Hvert år (når kulden kommer) kan du banne på at det dukker opp minimum et innslag TV fra en eller annen barnehage Kautokeino e.l. De holder gjerne til i en lavvo, fôrer ungene med rått isbjørnkjøtt (?), fanger laks med bare hendene og leker ute i 30 minus. Ungene gliser i snøen og barnehagetantene gliser enda bredere mens de forklarer at det "bare er hå ha på ull". Resten av Europa synes at vi er hakkende gale her oppe i nord som lar smårollingene sove utendørs midtvinters - og jeg er enig! Kan vi ikke en gang for alle få slutt på det norske friskusdiktaturet? Frisk luft er flott - i moderate doser. Når det gjelder "Minus 10"-regelen må man selvsagt bruke skjønn: man må se det i sammenheng med hvor i landet man befinner seg, luftfuktighet og vindforhold. Minus 10 grader i Oslo kjennes grusomt, på Lillehammer føles det friskt Helt enig med deg !! Byr meg rett og slett imot i å sette ut ungen for å sove når jeg selv ikke orker å være ute.
Catlady Skrevet 13. januar 2014 #28 Skrevet 13. januar 2014 Legg ikkje ungane ut når det er så kaldt, er redd for kuldeastma. Men eg har generelt lite tru på at utesoving er så saliggjerande, innesoving funkar like bra så lenge ein likevel er heime meinar eg.Enig!Jeg synes forøvrig at det er det glade vannvidd å ta ut barn under tre år dersom det er kaldere enn 10 minus.Hvert år (når kulden kommer) kan du banne på at det dukker opp minimum et innslag TV fra en eller annen barnehage Kautokeino e.l. De holder gjerne til i en lavvo, fôrer ungene med rått isbjørnkjøtt (?), fanger laks med bare hendene og leker ute i 30 minus. Ungene gliser i snøen og barnehagetantene gliser enda bredere mens de forklarer at det "bare er hå ha på ull".Resten av Europa synes at vi er hakkende gale her oppe i nord som lar smårollingene sove utendørs midtvinters - og jeg er enig!Kan vi ikke en gang for alle få slutt på det norske friskusdiktaturet? Frisk luft er flott - i moderate doser.Når det gjelder "Minus 10"-regelen må man selvsagt bruke skjønn: man må se det i sammenheng med hvor i landet man befinner seg, luftfuktighet og vindforhold. Minus 10 grader i Oslo kjennes grusomt, på Lillehammer føles det friskt Høres ut som noen har dårlig samvittighet fordi hun liker sofaen mye bedre enn en søndagstur,og for å dekke dette, må hun rakke ned på andre som liker å være ute... Barna mine sover mye bedre ute,sånn er det bare. Og at barnehagenbarn er ute i frisk luft er vel ikke verdens verste ting,eller..? For om det er det,så har DU et problem..! Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: e40845349221c2470d67269e5d606647] e4084...647 [/acronym] Legg ikkje ungane ut når det er så kaldt, er redd for kuldeastma. Men eg har generelt lite tru på at utesoving er så saliggjerande, innesoving funkar like bra så lenge ein likevel er heime meinar eg.Enig!Jeg synes forøvrig at det er det glade vannvidd å ta ut barn under tre år dersom det er kaldere enn 10 minus.Hvert år (når kulden kommer) kan du banne på at det dukker opp minimum et innslag TV fra en eller annen barnehage Kautokeino e.l. De holder gjerne til i en lavvo, fôrer ungene med rått isbjørnkjøtt (?), fanger laks med bare hendene og leker ute i 30 minus. Ungene gliser i snøen og barnehagetantene gliser enda bredere mens de forklarer at det "bare er hå ha på ull".Resten av Europa synes at vi er hakkende gale her oppe i nord som lar smårollingene sove utendørs midtvinters - og jeg er enig!Kan vi ikke en gang for alle få slutt på det norske friskusdiktaturet? Frisk luft er flott - i moderate doser.Når det gjelder "Minus 10"-regelen må man selvsagt bruke skjønn: man må se det i sammenheng med hvor i landet man befinner seg, luftfuktighet og vindforhold. Minus 10 grader i Oslo kjennes grusomt, på Lillehammer føles det friskt Høres ut som noen har dårlig samvittighet fordi hun liker sofaen mye bedre enn en søndagstur,og for å dekke dette, må hun rakke ned på andre som liker å være ute... Barna mine sover mye bedre ute,sånn er det bare. Og at barnehagenbarn er ute i frisk luft er vel ikke verdens verste ting,eller..? For om det er det,så har DU et problem..! Anonymous poster hash: e4084...647 Herregud, nå tar du jo det hun skriver heeeelt ut av sammenheng. Er det kun for å kverulere og å være ufin tro ?Du skjønner vel at det er forskjell på 5 eller 20 blå ??
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #29 Skrevet 13. januar 2014 Ikke noe problem! Du legger vel ikke ungen på bakken uten beskyttelse? Er du bekymret, kan du legge inn en gradestokk. Jeg vil tippe at det er plussgrader ved hodeenden. PS! Det er lurt om vogna og posen er varm i utgangspunktet. Husk å sette vogna i "le" altså slik at vinden ikke blåser rett inn. Anonymous poster hash: 865bd...49d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #30 Skrevet 13. januar 2014 Min søster sov ute i all slags vær, selvsagt godt nedi vognposen med riktig påkledning . Er jo mye varmere oppi der enn utenfor vognen om vognen er tett. Hun var aldri syk og aldri fått noe astma. Jeg likte ikkr å ligge i vogn derfor la de meg alltid inne. Hadde vel alle barnesykdommer og forkjølelse hele småbarns tiden. Ikje sagt at det er grunnen, men har selv mine barn ute i vognen og de har ikke tatt skade på noen måte Bare husk at det skal være godt og lunt oppi der. Anonymous poster hash: 61281...3a1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #31 Skrevet 13. januar 2014 Dere som har barn som sover ute, dekker dere til vogna med for eksempel myggnett nå på vinteren? Anonymous poster hash: 9482d...d74
Trultemor85 Skrevet 13. januar 2014 #32 Skrevet 13. januar 2014 Dere som har barn som sover ute, dekker dere til vogna med for eksempel myggnett nå på vinteren? Anonymous poster hash: 9482d...d74 Ikke når jeg går tur, men om hun blir sovende utenfor. Bare gjør det Pga katter og andre dyr
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #33 Skrevet 13. januar 2014 Dere som har barn som sover ute, dekker dere til vogna med for eksempel myggnett nå på vinteren? Anonymous poster hash: 9482d...d74 Nei dekker ikke til noe. Har babycall med temperaturmåler i vogna rett utenfor altandøren. Nå sover min mest inne når det er minusgrader pga astma og rå luft. Anonymous poster hash: 20897...719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå