Gå til innhold

sittter å ser på dette med permisjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

mente jeg leste en plass at om en valgte 49 uker, så var 7 av de far sine + 7 utenom... av 59 uker var og 7 far sine av de 59 + 7 etterpå!

aner ikke hvor jeg leste det og finner det ikke igjen...

om det ikke stemmer,så må jeg ved valg av 100% lønn  ut igjen i jobb i begynnelsen av januar??

går ut i permisjon 21 mai.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er totalt 49 eller 59 uker... Pappa-, mamma- og felleskvote er inn i de ukene. Kort spør du meg, derfor skal jeg ha ulønnet permisjon i tillegg...

Gjest babyplusme
Skrevet

Enig med at permisjonen er altfor kort. Ble helt overrasket når jeg fant ut at jeg bare får være hjemme med nurket i litt over 6 mnd... Kommer nok ikke til å gå ut i 100 prosent jobb..

Skrevet

Nei... Her blir det og ulønnet.., men om jeg tar ut 4 uker ferie nå i juli, så blir permisjonen forskyve til midten av februar.. Dermed 1 mnd ulønnet perm.. Deretter skal jeg jobbe annenhver uke i 12 uker ( jobbe 6 uker) samboer skal ha perm i fri ukene sine.. Deretter tar jeg 1 mnd ulønnet i juni, så ferie i juli... Tror dette blir en grei løsning,...

• 1 måned senere...
Skrevet

Velger du 80 % lønn så får du 59 uker, og ved 100 % lønn får du 49 uker.

Av disse er 14 uker mammapermisjon, 14 uker pappapermisjon og resterende kan deles som man vil.

De første seks ukene må imidlertidig mammaen ta.

Skrevet

49 uker delt på dere begge, men så har man jo ferie :-) både i år og neste år, dermed kan man jo legge på 10 uker til., da får man 59 ukers permisjon inkludert ferie, og barnet kan begynne i barnehage ved ca 13 mnd alder.

Ferien kan du ta ut midt i permisjonen, da stopper permisjonsutbetalingene, og du/dere lever på feriepengene.

Skrevet

Enig med at permisjonen er altfor kort. Ble helt overrasket når jeg fant ut at jeg bare får være hjemme med nurket i litt over 6 mnd... Kommer nok ikke til å gå ut i 100 prosent jobb..

Forslag: ta ferien din for begge årene ut i forbindelse med permisjonen, da blir barnet 8-9mnd om du tar din del først. Samtidig har du også krav på en time ammefri i fulltidsstilling, så du jobber en time mindre enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...