Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #26 Skrevet 12. januar 2014 Ikke noe problem å skifte bleie på andres barn, det har jeg gjort mange ganger. Både familie, venners barn og kollegaers barn. Ikke noe ekkelt ved det. Men så er jeg jo også sykepleier, og skifter bleie på voksne også uten problemer... Seriøst, uten problemer på voksne også? Puh godt å høre. Var så flau da jeg tok KS og sykepleierne måtte sette kateter på meg.. Og skifte blodig laken.. Anonymous poster hash: 10838...2af Du kan bare slappe av, ingen som jobber i helsevesenet plages av å legge inn kateter eller skifte blodige laken. Dagligdags for oss, og vi har opplevd så mye verre... Det "ekleste" jeg har vært med på er pasienter som har kastet opp avføring... Men da mer ekkelt fordi jeg syns så synd på den det skjer med, må jo være helt grusomt. Hæ , går det virkelig ann å kaste opp avføring?? Om det hadde skjedd meg tror jeg jeg hadde blitt ganske hysterisk... Jeg har gjort det. Det var ikke noe særlig, men jeg var så plaget av smerter i magen at det var ikke oppkastet som var det verste egentlig. Mer en lettelse å bli ferdig med det... Anonymous poster hash: ff24d...00e
Gjest mphs Skrevet 12. januar 2014 #27 Skrevet 12. januar 2014 Har ikke problem med å skifte på andres barn, tørke de i rompa eller tørke snørr.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. januar 2014 #28 Skrevet 12. januar 2014 Det er ikke det beste jeg gjør, og kan jeg slippe er det fint. men må jeg så må jeg. har jobbet i hjemmesykepleien og på sykehjem i mange år, og det blir litt anderledes når det er jobb :-P
Elsker livet Skrevet 12. januar 2014 #29 Skrevet 12. januar 2014 Har ikke noe problem med å skifte bleie på hverken barn eller voksne.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #30 Skrevet 12. januar 2014 Ja, ikke noe problem med å skifte på andres barn. Anonymous poster hash: 6d5b6...4d0
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. januar 2014 #32 Skrevet 12. januar 2014 Hvor sart går det an å bli? Selvfølgelig kan jeg skifte bleier på andres barn, tørke dem i rompa etter dobesøk og i alle fall tørke snørr. Mye bedre å få vekk snørra enn at den henger under nesa.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #33 Skrevet 12. januar 2014 Hadde ikke dødd av det Anonymous poster hash: 5cc5b...f12
*Yuna* Skrevet 12. januar 2014 #34 Skrevet 12. januar 2014 Jeg gjør begge deler selvfølgelig, men syns ikke noe om det. Men jeg er av typen som brekker meg når jeg skifter på mitt eget barn
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #35 Skrevet 12. januar 2014 Hehe, skjønner ikke at det går an å bli så sart altså, bæsj er bæsj. Har passet unger siden jeg var 12 år gammel, jobbet i barnehage, vært dagmamma og i det hele tatt alltid hatt mye med barn å gjøre. Et bleieskift har aldri plaget meg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 69713...454
magica fra tryll Skrevet 12. januar 2014 #36 Skrevet 12. januar 2014 Det hadde ikke vært noe problem hverken med bleieskift, tørking eller snørr;)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #37 Skrevet 12. januar 2014 Går an å kaste opp avføring ja. De som jobber i helsevesenet, meg inkludert, gjør sånne ting daglig. Å skifte bleie på voksne altså. Så å måtte skifte på et barn ser hvertfall ikke jeg på som noe spesielt. Anonymous poster hash: 6d1e0...b90
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #39 Skrevet 12. januar 2014 Folk er tydeligvis forskjellige. Jeg kan skifte på hvem som helst, så lenge de er barn. Har jobbet litt som tilkallingsvikar i barnehage, og meldte meg glatt frivillig til å ta bleieskift fremfor å rydde f.eks. Men har to søstre som aldri i verden vil skifte bæsjebleie på sønnen min. Om et barn gråter og snørr, tårer og spytt spruter, så holder jeg barnet inntil meg og trøster, selv om det ikke er mitt barn. Det viktige er barnet. Mannen derimot, blir kvalm bare av å se dette, og må gå unna. Anonymous poster hash: ff24d...00e
Christine209 Skrevet 12. januar 2014 #40 Skrevet 12. januar 2014 Skifter på andres barn uten problem, har også jobbet på sykehjem og der er mye værre(men gjorde det også uten særlige problemer fra jeg var 17år). Kunne også hjulpet andre barn på toalettet og selvfølgelig tørket snørr. Mine søsken derimot tar stein saks papir om hvem som skulle ta bæsjebleie når de passet jenta mi, men tissebleier tok de uten problem. Nå går hun på toalettet selv da:)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. januar 2014 #41 Skrevet 12. januar 2014 Jobbet i bhg, så både bleieskift snørrtørking og oppkast hos andre barn (før jeg fikk mine egne) gikk fint.
LME1001 Skrevet 12. januar 2014 #43 Skrevet 12. januar 2014 Ingen problem å skifte på andres unger, og heller ikke på eldre da jeg jobbet på gamlehjem.
LME1001 Skrevet 12. januar 2014 #44 Skrevet 12. januar 2014 Men på snakk om oppkast: sykepleieren som måtte tørke mitt spy etter at jeg hadde kastet opp i sykesenga jeg var lenket til, brakk seg da hun skulle gjøre jobben sin. Jeg kunne kaldkvelt henne. Særdeles uproft.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #45 Skrevet 12. januar 2014 Det er ikke noe problem å skifte bleie på eller tørke nesa til en liten tass synes jeg. Stellestund med sitt eget barn er så klart noe helt eget og ekstra koselig, men jeg kan godt synes det er koselig med 5 minutters egentid under stell med små barn i barnehagen også eller hvis vi har en liten på besøk. Det jeg derimot synes er litt ekkelt er å tørke oppkast, antagelig fordi lukten minner sterkt om å være sjuk og at man kan bli smittet, men der er ikke verre enn at man får vasket det bort og luftet ut. Anonymous poster hash: 642f2...541
hit og dit Skrevet 12. januar 2014 #46 Skrevet 12. januar 2014 Bleieskift er et nødvendig onde. Jeg brekkes ikke, men er glad ungene er bleiefri og ble det tidlig. Jeg var sykepleier for 10 år siden, og var da helt tilvendt bleier på voksne osv. Jeg tok en sommerjobb som spl for fem år siden, og da merket jeg at jeg ikke tålte det så godt lengre. Visste da at jeg hadde gjort det rette med å skifte jobb =)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #47 Skrevet 12. januar 2014 Null problem å skifte på andres unger. Ikke noen gledesstund hvis det stinker fordervet, men ellers kan det til og med være litt hyggelig hvis barnet er rolig og glad. Å jobbe i helsevesenet og skifte bleie på eldre tror jeg derimot at jeg ikke hadde taklet bra. Jeg er ganske dårlig på å tørke spy også. Jobbet i utelivsbransjen i noen år da jeg var yngre, spy-tørking var grusomt. Anonymous poster hash: 4b5e5...018
Guttaboys Skrevet 12. januar 2014 #48 Skrevet 12. januar 2014 Har jobbet i bhg, så det er ikke noe problem. I motsetning til deg da, så ser jeg ikke på det som en stor glede å skifte på egne barn heller. Mer en nødvendighet.
Tired mama Skrevet 12. januar 2014 #49 Skrevet 12. januar 2014 Har jobbet på småbarnsavdeling i barnehage, så jeg har nok måttet ta andre barns bleier ja. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #50 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er vant med å skifte bleier på menn og damer på 80+, så en liten barnebleie gjør meg ikke noe som helst.. Anonymous poster hash: b4391...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå