Gå til innhold

Trenger litt hjelp av erfarne mødre her!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte en jente i uke 36, hun var da litt prematur og hadde svak gulsott så hun fikk mme fra start av. Først ble hun koppmatet ( for jeg ville amme, men melken tok sin tid) hun var ikke særlig sugevillig med puppen så vi prøvde flaske og det gikk. Men nå i kveld så ville hun plutselig ha pupp, har litt melk igjen og trenger nå råd for å øke produksjonen.

Er det noen andre som har opplevd dette? At flaskebarn som har vært lite sugevillig med puppen, plutselig suger helt fint?

Ble litt rotete :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nå forresten 6 uker, og jeg ga opp amming etter 3 ukers prøving.

Skrevet

Helt enig.

Sett av noen dager og få dette til, så kan du rusle ut i verden igjen og amme.

Jeg har gjort begge deler og så nå at jeg gjerne ville forsøkt hvis det hadde gått knirkefritt. Ikke press deg

Legg ho til ofte :)

Skrevet

Håndmelk istede for å pumpe. Da øker produksjonen :) lykke til!! Min første hadde akkurat samme historie som din, men han ble flaskebarn

Skrevet

Ble flaskebarn her også:-)

Skrevet

Et kjerring råd venninna mi fikk var å spise havregryns grøt, skal vist være godt for produsjonen, samt å pumpe. Enten for hånd eller med maskin, det gjorde svigerinna mi da det holdt på å gå galt =) 

Lykke til

Skrevet

Legge henne til ofte. Om du orker amme om natten så øker produksjonen raskere :-)

Skrevet

Legg henne til så ofte som mulig, spis havregrøt/ havregryn og drikk mye vann! Pump, håndmelk eller legg henne til minst hver 2. time i starten. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...