Gå til innhold

Er dette en grei kveldsmat? Fått helt dilla..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg steker masse forskjellige frosne grønnsaker. Blander forskjellige - den rosa og den blåe coop-blandingen. Den er kjempegod med paprika og masse digg i. Blomkål og brokkoli-blanding og litt av en annen som inneholder purre, sopp og råe pommes frites. Har salt og pepper på, litt soyasaus og skviser sitron oppå. Steker i olivenolje. 

Er det OK? >Er så usikker på disse frosne grønnsakene.. 

Anonymous poster hash: 51aa1...91d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle være problemet? Frosne grønnsaker er like næringsrike, like vitaminrike, like rike på antioksidanter som friske grønnsaker,... Faktisk også ofte bedre, litt avhengig av når i modningsprosessen de ble fryst... Men i alle fall ikke dårligere... Men, klart, det SMAKER bedre med friske..

Hva er du redd for?

Anonymous poster hash: dc547...b49
Skrevet

Pass deg, du kan få varige frostskader!

Anonymous poster hash: fb0b1...bb2

Skrevet

Frosne er bedre enn 'friske'. Kos deg.

Anonymous poster hash: 1df40...a82

Skrevet

Det er jo kjempesunt og det høres veldig godt ut, men er ikke dette mer som en litt lettvint middag? Er det vanlig at voksne spiser kveldsmat? Jeg kuttet ut kveldsmåltidet da jeg var tenåring. Trodde egentlig ikke at man burde spise noe særlig etter klokka seks på kvelden av hensyn til nattesøvn.

Anonymous poster hash: 17d42...d00

Skrevet

Hvis jeg spiser middag i 5 tiden så kan ikke jeg gå sulten til midnatt når jeg legger meg . Det er 7 timer. Jeg spiser hver 3 time. Siste måltid i 21-tiden, et knekkebrød.

Anonymous poster hash: 2eace...a95

Skrevet

Hvis jeg spiser middag i 5 tiden så kan ikke jeg gå sulten til midnatt når jeg legger meg . Det er 7 timer. Jeg spiser hver 3 time. Siste måltid i 21-tiden, et knekkebrød.

Anonymous poster hash: 2eace...a95

Spiser også hver tredje time.

HI

Skrevet

Det er jo kjempesunt og det høres veldig godt ut, men er ikke dette mer som en litt lettvint middag? Er det vanlig at voksne spiser kveldsmat? Jeg kuttet ut kveldsmåltidet da jeg var tenåring. Trodde egentlig ikke at man burde spise noe særlig etter klokka seks på kvelden av hensyn til nattesøvn.

Folk er forskjellige. Jeg får ikke sove hvis jeg ikke har spist om kvelden.

Anonymous poster hash: e673e...9fa

Skrevet

Det er helt ok, men ikke bruk alt for mye olje til steking.

Anonymous poster hash: e8487...b76

Skrevet

Om det er vanlig at voksne spiser kveldsmat? Eh...ja! Her inne leser man altså SÅ mye rart! :D

Anonymous poster hash: 0ac2f...ae8

Skrevet

Hvor har du det fra at frosne er bedre enn friske?  Men mindre du snakker om enklere? for friske grønnsaker er bedre på smak og har mere næringsinnhold!

Skrevet

Kutte ut å spise kveldsmat? :P ha ha, alt man skal høre :P

Spiser ofte middag i 16 eller 17 tiden, skulle ha sultet da frem til jeg legger meg i 00.30 tiden? ;)

Normalen er rundt 3 til 4 timer mellom måltidene vel :D

Anonymous poster hash: d1f64...747

Skrevet

Hvis du damper grønnsakene er det sunnere enn å steke dem.

Anonymous poster hash: 9255e...08d

Skrevet

Frosne er bedre enn 'friske'. Kos deg.Anonymous poster hash: 1df40...a82

Hvor har du det fra at frosne er bedre enn friske?  Men mindre du snakker om enklere? for friske grønnsaker er bedre på smak og har mere næringsinnhold!

Feil. Frosne er mer næringsrike enn ferske. Smaken er noe annet derimot.

De frosne er fryst ned umiddelbart etter innhøstingen og bevarer da all næringen. Mens ferske har ligget lenge og da tapt mye.

Ren fakta, er bare å Google det.

Anonymous poster hash: 9eebe...350

Skrevet

Pommes frites er vel ikke definert som videre sunt, men bortsett fra det er det bra.

Anonymous poster hash: e77b8...bec

Skrevet

Steker du dem frosne eller tiner du dem først? Nam, hørtes godt ut

Anonymous poster hash: adeb1...e72

Skrevet

Steker du dem frosne eller tiner du dem først? Nam, hørtes godt ut

Anonymous poster hash: adeb1...e72

Steker de frosne. Har en liten boks mais ilag med også. Og sitronspruten er viktig! :) Det er nydelig.

Skrevet

Nei. Sjekk fakta før du uttaler deg! Frosne er i mange tilfeller MER næringsrike enn friske.

Anonymous poster hash: e8308...712

Skrevet

Du kan jo prøve å beregne ca hvor mye kcal du får i deg inkludert oljen du steker i. Høres umiddelbart felt fint ut og mye sunnere enn godteri, men hvis du får i deg til eksempel 200-300 kcal i tillegg til din vanlige kost og ditt energibehov kan noe av maten fort legge seg likevel. Handler om kcal inn vs kcal ut.

Når du spiser på døgnet har ingen betydning, at noen tror det er en myte som er motbevist i mange studier.

200-300 kcal ekstra hver dag = 10-15 kg per år :-)

Om det er slik at du får i deg for mye energi ville jeg kuttet på stekeoljen og ellers kuttet noe annet du spiser i løpet av dagen, for grønnsaker er kjempesunt.

Anonymous poster hash: d0e47...d8c
Skrevet

Du kan jo prøve å beregne ca hvor mye kcal du får i deg inkludert oljen du steker i. Høres umiddelbart felt fint ut og mye sunnere enn godteri, men hvis du får i deg til eksempel 200-300 kcal i tillegg til din vanlige kost og ditt energibehov kan noe av maten fort legge seg likevel. Handler om kcal inn vs kcal ut.

Når du spiser på døgnet har ingen betydning, at noen tror det er en myte som er motbevist i mange studier.

200-300 kcal ekstra hver dag = 10-15 kg per år :-)

Om det er slik at du får i deg for mye energi ville jeg kuttet på stekeoljen og ellers kuttet noe annet du spiser i løpet av dagen, for grønnsaker er kjempesunt.

Anonymous poster hash: d0e47...d8c

Jeg spiser en brødskive m pålegg til frokost. Havregrøt til lunsj. Middag er som regel fisk/kylling/kjøtt alltid med grønnsaker eller salat. grønnsaker til kvelds. Innimellom spiser jeg noen dager youghurt med nøtter og pittelitt honning. Banan, Eple eller annen frukt. Kan ikke den der kalkuleringen jeg.. :/

Skrevet (endret)

Endret av vilde + 1 ?
Skrevet

Oi svaret mitt skulle ikke komme inn i ditt svar:(sorry:) Hehe. Men de anbefaler at siste måltidet er 1 til 2 timer før du legger deg:)

Skrevet

Oi svaret mitt skulle ikke komme inn i ditt svar:(sorry:) Hehe. Men de anbefaler at siste måltidet er 1 til 2 timer før du legger deg:)

Da er jeg innafor :) Spiser dette 21-22. Legger med 01-02 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...