x-pat Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Er det galskap å i hele tatt vurdere det? Når vi da evnt flytter vil guttene være 6 år og 10 år, vi har god tid å forberede oss på (siden dette er fra august)
Narelle Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Pakk sekken og reis! For en fantastisk opplevelse for både voksne og barn. Barna vil ha glede av det resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Høres spennende ut. Kan du få permisjon fra din jobb? Anonymous poster hash: 4668c...eaf
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Misunnelig:) Anonymous poster hash: c1445...e77
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Dere kommer til å få det helt topp. Thailand er et land som må oppleves. Anonymous poster hash: bdd37...41e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Det hørtes svært spennede ut:) Jeg ville hoppet i det! Hvor ofte får dere sjangsen til dette? Det finnes vel sikkert norske skoler i Thailand? Anonymous poster hash: 3d7ff...ae5
x-pat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2014 Så positivt at dere ikke tenker at det er uansvarlig Ifh.til min jobb så er jeg ganske fri (snart) slutter i min nåværende (gjennom 9 år) jobb 1 april, planen var at jeg skulle begynne å jobbe for meg selv (eget firma). Men det er ikke noe problem å utsette dette 1 år, kanskje det t.o.m vil være positivt med tanke på at jeg kan fordype meg ekstra i firma dette året. Jeg har 3 gutter, eldste vil da være 10 år, han kan gå på internasjonal skole, han er veldig flink på skolen og viktigst av alt engelsk. Yngste vil være 5 år og da ta en lang ferie med masser av tid sammen med mamman sin, ser ingen problemer her. Mellomste vil være (nesten) 7 år når vi flytter, og her er utfordringene større, han passer nok ikke inn i en internasjonal skole, han har noe språkproblemer og trenger litt ekstra tid med skolearbeid. Vet det finnes en norsk skole gjennom internett (global) pluss at vi har hjemme undervisnig og følger undervisningsplan. Skulle ønske jeg kunne spolt tiden frem 10 år også spurt barna mine hva deres erfaringer var av å bo 1 år i thailand!! Det som vil være veldig positivt er at jeg vil få god tid til å følge opp barna mine, de 2 siste årene har vært utfordrene med tanke på stress og få tid nok med barna
Kyllingbein Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Hadde reist på dagen. Også med 7åringen! God tur. For en fantastisk mulighet.
jostine Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Gjør det om dere har muligheten! For en opplevelse!
x-pat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2014 Bangkok er stedet vi da muligens flytter til, men med 2 timer kjøring så er det flotte strender og rolige omgivelser, ser for meg helgene der:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Kjør på! Jeg hadde ikke nølt iallefall:-D Anonymous poster hash: 6d410...99b
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Det er galskap å ikke gjøre det! For en fantastisk mulighet for deg og dine Jeg er selv delvis oppvokst i Thailand fordi min far bodde der i 15 år og det var de beste årene i livet mitt.. Send meg gjerne en PM om du vil vite mer
x-pat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 10. januar 2014 Ikke en som er bitte litt skeptisk engang?? Jeg postet dette innlegget litt med tanke på hva andre rundt oss ville mene om saken, selv om vi fint kan fatte beslutninger for oss selv uten å tenke på hva andre synes, er det flott å vite at vi er "normale"
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Søsteren min bodde i Thailand 1 med familien sin og de hadde det fantastisk. Men, sønnen dems på 10 lengtet en del hjem så selv nå etter 3 år ønsker han ikke å dra på sydentur engang, men han hadde det fantastisk. Han gikk på svensk skole med hovedsaklig svenske men også med norske barn:-) Reis og ta muligheten! Anonymous poster hash: 287f0...3a3
x-pat Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2014 Takk for svar:) vi har ikke drøftet det med de rundt oss ennå, tenker at vi må bestemme oss i fred. Men jeg har ei svigerinne fra Thailand og har nevnt dette for henne. Hun var veldig skeptisk og mente at det ikke var trygt for oss, at vi hele tiden måtte være på vakt. Ikke enkelt dette valget. Jeg var nå i utganspunktet 100% for flytting, men nå er jeg litt usikker igjen, ikke enkelt... Må bare tenke litt mere
BareMas Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Jeg tenker litt sånn at det er aldri forsent å snu. Skulle dere se at dette ikke fungerer, pakk sekken, stikk hjem! Fungerer det er det jo en kjempeopplevelse!! Men snakk med ungene om hva de tenker om et år utenlands.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Hallo! Det er galskap å IKKE dra! Anonymous poster hash: f3917...516
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 Tips: la barna for all del gå på INTERNASJONAL skole!! Da kan de engelsk flytende muntlig/skriftlig når de er tilbake - og det er gull verdt det! God tur! (Dere MÅ jo takke ja til dette!) Anonymous poster hash: 63153...c8e
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Reis! Når får dere muligheten igjen? Om ungene vil hjem etter et halvt år kan dere jo bare reise hjem igjen mens far jobber ferdig?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes dere bør sjekke den politiske stabiliteten i Thailand og spessielt Bankok nøye før dere eventuelt reiser. Det har vært store politiske opprør den siste tiden. Jeg ville ikke frivillig tatt med meg ungene mine til en by som er så ustabil som Bankok er nå. Flere land har advart sine inbyggere mot å reise dit i det siste. Anonymous poster hash: aee8c...260
x-pat Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #24 Skrevet 13. januar 2014 Ang opptøyer og div så er jeg ikke bekymret, jeg og mann var en tur i Bangkok i desember ( da det i følge noske aviser skulle være farlig å reise dit) vi merket ingen ting til opptøyer, så faktisk ikke en eneste demonstrant. Ang demonstrasjon så varsles det på forhånd og gater blir stengt.
Nullstress;) Skrevet 13. januar 2014 #25 Skrevet 13. januar 2014 Mannen min fikk tilbud om å jobbe et år i Singapore. Jeg sa nei fordi jg ble nervøs... Og jeg ANGRER!!!!! Har to barn på 4 og 10 år. Kommer tilbudet igjen, drar vi! Så benytt deg av muligheten om du har den. Sjekk ut skoler o.l. Jobben til mannen din kan sikkert presentere noen skoler for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå