Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Har tidligere bodd i Nordland og har nå flyttet til Sør-Trøndelag. Pga en diagnose jeg har, har jeg fått godkjennelse fra NAV Nordland om at jeg skal få støtte i 3 år til utdanning fra NAV. Nå når jeg har flyttet har plutselig Sør-trøndelag snudd på hælen å sier at neida, jeg har ikke krav på noen hjelp fra dem. Jeg visste ikke at det var vidt forskjellige regler hos fylkene(?). Hele dagen er knust og sikkert resten av dagene også... *sukk*Brått skal økonomien snu seg. Skjønner at det er mange som må gå til Lånekassen og man overlever selvfølgelig på spagetti selv om man har små barn..Er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal kunne få støtte fra dem til utdanning? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Anonymous poster hash: 0e4b8...758
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Hadde du vedtak på konkret tiltak som medførte at du måtte flytte? I så fall bør du absolutt vise til dette og klage på det nye vedtaket de har kommet med i Sør-Trøndelag! De samme reglene skal vanligvis gjelde over hele landet, men dessverre så blir det ofte veldig tilfeldig ift hvilket kontor man hører til og hvilken saksbehandler man har. Du er dessverre ikke den første jeg hører om som har opplevd dette. Du kan jo også prøve å snakke med saksbehandleren din i Nordland og se om denne kan hjelpe. Jeg har opplevd at nytt kontor har omgjort et lignende vedtak uten en gang å åpne "mappa" mi, uten å lese noen av spesialisterklæringene. Så kan dessverre være veldig tilfeldig. Du kan også få en ny uttalelse fra legen din i Nordland, som du tar med til ny lege i Sør-Trøndelag, slik at du kanskje har to leger som støtter deg. Anonymous poster hash: 4aa4a...cfd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Hadde du vedtak på konkret tiltak som medførte at du måtte flytte? I så fall bør du absolutt vise til dette og klage på det nye vedtaket de har kommet med i Sør-Trøndelag! De samme reglene skal vanligvis gjelde over hele landet, men dessverre så blir det ofte veldig tilfeldig ift hvilket kontor man hører til og hvilken saksbehandler man har. Du er dessverre ikke den første jeg hører om som har opplevd dette. Du kan jo også prøve å snakke med saksbehandleren din i Nordland og se om denne kan hjelpe. Jeg har opplevd at nytt kontor har omgjort et lignende vedtak uten en gang å åpne "mappa" mi, uten å lese noen av spesialisterklæringene. Så kan dessverre være veldig tilfeldig. Du kan også få en ny uttalelse fra legen din i Nordland, som du tar med til ny lege i Sør-Trøndelag, slik at du kanskje har to leger som støtter deg. Anonymous poster hash: 4aa4a...cfd Tusen takk for svar! Helt forferdelig at så mange har vært i lignende situasjon, det er grusomt når man sitter fremfor et fremmed menneske og tårene bare triller mens mennesket bare sitter der og ser dumt på deg Skremmende at det kan sitte slike mennesker i slike maktfulle posisjoner. Skal ringe alt jeg har vært borti imorgen slik at jeg kanskje får støtte slik som de har lovet meg. Skal også ringe å be om ny time hos saksbehandler når jeg har fått tak i alt av papirer og erklæringer. Får håpe at hun godtar at jeg skal få utdanning. Fikk faktisk beskjed fra henne om at slike som meg ville ikke NAV bruke mye penger på i tilfelle jeg ikke kunne jobbe etter endt utdanning. Da var det bedre at jeg heller tok strø-jobber slik at de slipper å bruke så mye penger *Grøss*. Vet du om det kan være lurt å kontakte advokat hvis de fremdeles står på sitt å jeg har papirer som sier det motsatte? HI Anonymous poster hash: 0e4b8...758
Roselilly Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg er nr 2, send meg en pm der, så kan jeg fortelle litt mer om mine erfaringer og hvordan jeg måtte gå frem etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Jeg er nr 2, send meg en pm der, så kan jeg fortelle litt mer om mine erfaringer og hvordan jeg måtte gå frem etter hvert. Har sendt deg melding HI Anonymous poster hash: 0e4b8...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå