Gå til innhold

Hva krangler dere mest om? Eller hva starter det krangler om?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann er så jækla uenige om va som burde vert gjort når han er på jobb!! Altså va jeg burde gjøre når jeg er hjemme,samtidig som jeg har tvillingene på 1år å ta meg av.....

Slik som idag sier han,vi har det så fette stygt hjemme,rot flyt og tror du kunne gjort ting med en gang,istede for å vente til det flyter over.. Å da er krangelen igang :-(

 

 

Hva med dere????

 

Anonymous poster hash: 00226...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten utelukkende økonomi. Kan diskutere og kjegle litt om andre ting.

Forresten har utroskap stått som nr. 2 på lista 10 mnder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel for det meste vært om oppdragelse og om bonusbarnet. (Krangler ikke om bonusbarnet, men har vært frustrerte begge to pga ustabil barnemor)



Anonymous poster hash: a3cd7...c8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vel vert sex. Jeg har vel ment han har litt for egoistisk i senga, men nå har vi heldigvis ordnet opp i det.

Ellers er det vel at jeg blir litt for høyrøstet når jeg blir stresset. Krangler lite. Aldri kranglet om penger eller husarbeid på de 11 årene vi har vert ilag.



Anonymous poster hash: 71d8c...5ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sammen med denne mannen lenger, men da vi var det var det disse tingene som trigget en krangel:

 

Om jeg ikke hadde på meg pent nok undertøy i senga

Hva jeg brukte penger på (om jeg hadde kjøpt meg en is ute var det krise, mens han handlet ny telefon annenhver mnd)

Hvis jeg skulle noe uten han

At han dro ut hele tiden (måtte jo forstå at han måtte pleie vennskapene de timene han hadde fri etter jobb og i helger)

At jeg ikke gjorde nok da jeg likevel var hjemme hele tiden (duh!)

Om jeg nevnte noe om at han burde tilbringe litt tid med sønnen sin (han var ALDRI hjemme)

 

Sier seg vel selv hvorfor det ble slutt, må ha vært forholdet vårt som bare ikke var bra, for han er en helt annen mann mot sin nye dame :)

 



Anonymous poster hash: 75088...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han jobber for mye,å at han syns det er for rotete her.Vi bor ikke sammen.



Anonymous poster hash: b9bd8...ee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste hans prioriteringer. Han jobber ekstremt mye, sier han kommer hjem da og da, og kommer hjem flere timer senere (etter at barnet er lagt), og sier det "ble litt ekstra". Jobben hans kommer utelukkende alltid først i rekken.

Vi krangler også en del om gjøremål her hjemme. Jeg er hjemme med baby på 10 måneder, og har fødselsdepresjon som ikke går over, samt mørketidsdepresjon som jeg har hver vinter. Jeg føles konstant utslitt, er konstant trøtt, og veldig lei av å ha permisjon. Han ønsker ikke ta sin permisjon før i sommer, for da kan han ta ut ferie på samme tidspunkt, så slipper han å ta "fri" fra jobben! (Ja, dette har også vært under heftig diskusjon, men jeg har gitt opp å snakke mer om det). Jeg gjør absolutt alt hjemme. Alt fra å sette ut søppeldunkene når de skal tømmes, til å sette på plass taksteinene som er falt av i vinden den siste tiden. Jeg gjør alt av vasking og rydding. Han mener det er sånn det skal være, så lenge jeg er i permisjon.

Ellers hender det vi diskuterer sex, og de forskjellige behovene våre.



Anonymous poster hash: c107a...e58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid. Nesten bare husarbeid..

I hele fjord vasket han huset 1 gang. I år har han gjort det 2 ganger allerede :) Det skal vel nevnes at sist han vasket huset, sto hele oppvasken igjen på benken. Men gulvene var rene:) Vi ser vel rot litt forskjellig. 

 

Han er flink til alt mulig annet da. Så det er ikke sååå ofte vi krangler. 



Anonymous poster hash: 92766...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hva jeg skal gjøre av husarbeid mens jeg er hjemme. hva jeg vil han skal gjøre når hn kommer hjem ;)

- hva vi skal bruke penger på

- ooog... At det finnes en skittentøyskurv på badet, og at det IKKE finnes en i sofaen eller under bordet, på kjøkkenet eller i yttergangen.

 

Anonymous poster hash: 6e32b...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioritering av penger kontra tid med barna. Jeg vil utvide permisjonen med barna våre samt at en eller begge skal jobbe deltid for å få en roligere hverdag og en best mulig oppvekst for barna våre. Jeg er villig til å finregne på økonomien for å finne ut hva vi kan leve på. Mannen derimot vil ikke at vi skal ha utvidet(ulønnet) permisjon og deltidsarbeid. Han ønsker to fulle inntekter for å ha en trygg økknomi.

 

Generelt krangler vi lite.

 

Anonymous poster hash: 0a8b4...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid og fordeling av det, og generelt hva han gjør feil (i mine øyne, jeg er jo perfekt)😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det stort sett jeg om starter krangler. Det er vel helst det som kalles nagging. Ikke alltid jeg vet helt hvorfor jeg starter, men jeg er irritert. Gjerne veldig irritert. Det skyldes som oftest at jeg premenstruell, har lavt blodsukker, har sovet for lite eller er stresset. Da begynner jeg å hakke, hakker f.eks på at han har hatt skoene sine for lenge og burde hatt nye. Er for lenge på jobb, snakker for høyt i telefonene med kamerater, mens med familien er det gjerne mumling. Alt mulig tilfeldig som kan irritere meg der og da. Vi krangler heldigvis ikke om husarbeid, barneoppdragelse eller penger. Der er vi rimelig samkjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler dessverre lite. Tror det har med at det ikke finnes særlig til lidenskap i forholdet. Trist i grunn, da jeg liker en god diskusjon og å få ut litt følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penger, mangel på penger, fordeling av penger, fritidsprioritering, familie fritid vs. privat fritid…det som er trist at krangling fornoner seg i høy stemme etter hvert- hater dette :( det morsomste er at vi er alltid enige at "nå skal vi ta en prat, og diskutere det som skal diskuteres" og ender med skriking, sinne og frustrasjon...

 

flere som har det sånn? :/



Anonymous poster hash: 1b307...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangler så godt som aldri. Småkjekler litt, og da som regel om husarbeidet. Det er alltid jeg som begynner, og da er det fordi jeg er sur for at han ikke har gjort det jeg forventer av ham. Så begynner det en lang diskusjon om hvem som egentlig gjør mest husarbeid her i huset. Jeg mener selvsagt at jeg gjør mest, han mener det motsatte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett jeg om starter krangler. Det er vel helst det som kalles nagging. Ikke alltid jeg vet helt hvorfor jeg starter, men jeg er irritert. Gjerne veldig irritert. Det skyldes som oftest at jeg premenstruell, har lavt blodsukker, har sovet for lite eller er stresset. Da begynner jeg å hakke, hakker f.eks på at han har hatt skoene sine for lenge og burde hatt nye. Er for lenge på jobb, snakker for høyt i telefonene med kamerater, mens med familien er det gjerne mumling. Alt mulig tilfeldig som kan irritere meg der og da. Vi krangler heldigvis ikke om husarbeid, barneoppdragelse eller penger. Der er vi rimelig samkjørte.

 

Story of my life! Heldigvis har jeg blitt mildere med årene. HELDIGVIS! (Det sier til og med mamma, som er ei skikkelig myrsnipe!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann er så jækla uenige om va som burde vert gjort når han er på jobb!! Altså va jeg burde gjøre når jeg er hjemme,samtidig som jeg har tvillingene på 1år å ta meg av.....

Slik som idag sier han,vi har det så fette stygt hjemme,rot flyt og tror du kunne gjort ting med en gang,istede for å vente til det flyter over.. Å da er krangelen igang :-(

 

 

Hva med dere????

 

Anonymous poster hash: 00226...c4f

Kjenner meg VELDIG igjen.. Min samboer påstår at han gjør mye mer husarbeid enn meg. Han vasker alle gulv i huset ca en gang annenhver uke og smårydder her og der hvis det er litt rot. Jeg lager middag, tar alt av klesvask og oppvask hver dag, i tilleg til all husvask (bortsett fra gulvet), og rydding vasking inne i skap og hyller (noe han aldri gjør!!).. Jeg klager aldri på at han gjør for lite, det er han som klager på at jeg gjør så lite, og da blir det fort krangel..

 

Anonymous poster hash: 7750b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hva jeg skal gjøre av husarbeid mens jeg er hjemme. hva jeg vil han skal gjøre når hn kommer hjem ;)

- hva vi skal bruke penger på

- ooog... At det finnes en skittentøyskurv på badet, og at det IKKE finnes en i sofaen eller under bordet, på kjøkkenet eller i yttergangen.

 

Anonymous poster hash: 6e32b...73c

Hehe, det med skittentøyskurven er visst noe som går igjen blant flere menn :P Min legger skitne klær alle andre steder enn i kurven!

 

Anonymous poster hash: 7750b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ikke sammen med den mannen lengre, MEN vi kranglet mye dessverre, veldig mye.

 

1. At han ikke kan kommunisere og jeg aldri fikk pratet med han

2. Barn og få han til å aktivisere dem

3. Husarbeid og generelt det meste

 

Misliker sterkt denne mannen, er sååå evig glad jeg er "fri"

 

Nå har han barna på samvær og kan jammen meg se hvor mye arbeid det er hehe, han er utrolig nok blitt flinkere til husarbeid nå, nå når han ikke har en "mamma" som gjør alt.

 

 

Er godt å vite hva man krever nå og hva man ikke vil ha igjen:) Life is good.



Anonymous poster hash: b0d45...72f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler om at han tror jeg er sur og misforstår det jeg sier. Og så blir HAN sur fordi jeg liksom er det.Helt tåpelig. Skulle tro han hadde lært meg å kjenne etter 6 år.

Men nei, vi har tydeligvis bare utrolig dårlig kjemi.

 

Anonymous poster hash: 38532...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler om småting. Det er jeg som oftest starter, hvis jeg har en dårlig dåp er jeg dessverre raskt ute med å ta det ut over han. Han er veldig ryddig, snill og bruker all tid med meg og barna, men vi har litt forskjellig oppdragerstil. Noen ganger tenker jeg min stil er bedre, og at han bruker for lang tid til feks å bade barna.

Jeg liker at ting går litt kjapt, og hater når vi ikke rekker å legge alle tre til 19.30. Har heldigvis blitt litt mildere med årene, og lært meg til å se at man kan gjøre ting forskjellig, og at ikke jeg nødvendigvis alltid har rett.

 

Jeg er veldig flink til å si unnskyld når jeg har vært urimelig.

 

Vi kranglet tidligere om husarbeid, men fikk vaskehjelp for ca 5 år siden og har et nytt liv etter det. Økonomi krangler vi aldri om, menhadde vi hatt mindre penger kunne vi lett ha gjor det. Vi bruker veldig mye penger og er nok litt luksusdyr begge to.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd804...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...