Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Alle i klassen er invitert, men jeg kjenner ikke denne familien og tenker litt -HJELP! Overnattet borte før altså, men da hos folk jeg kjenner også... Hønemor? Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 2370c...d16
Musemorbr / Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 1. Ring foreldrene og avtal kaffebesøk på dagtid først. Si det er en ufravikelig regel du har. 2. Dra på kaffebesøk og gjør deg opp en vurdering. 3. Utstyr ungen med mobiltelefon for natten. Så klart låst til å kun kunne ringe hjem.
Peispå! Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Ehhh,i utgpnkt god ide musemorbr, men hva om flere tenker likt? Skal denne familien potensielt ta imot mange kaffegjester i forkant til at de skal ha overnattingsgjester? Da hadde i hvert fall jeg blitt svett. Trives ditt barn med h*n som skal ha overnattingen? Vil h*n dit selv? Tenker at det virker for så vidt greit dersom det er flere der, og barnet vil selv.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 1. Ring foreldrene og avtal kaffebesøk på dagtid først. Si det er en ufravikelig regel du har. 2. Dra på kaffebesøk og gjør deg opp en vurdering. 3. Utstyr ungen med mobiltelefon for natten. Så klart låst til å kun kunne ringe hjem. Jeg kan da ikke invitere meg selv hjem til de på kaffebesøk?! Jøssenamn da, hvor bor du??? Hi Anonymous poster hash: 2370c...d16
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Ehhh,i utgpnkt god ide musemorbr, men hva om flere tenker likt? Skal denne familien potensielt ta imot mange kaffegjester i forkant til at de skal ha overnattingsgjester? Da hadde i hvert fall jeg blitt svett. Trives ditt barn med h*n som skal ha overnattingen? Vil h*n dit selv? Tenker at det virker for så vidt greit dersom det er flere der, og barnet vil selv. Hun ble jo kjempe glad selvfølgelig og vil gjerne dra! Nei, de leker aldri sammen etter hva jeg vet... De kommer fra forskjellige barnehager. Jeg har hilst på denne jenta noen ganger og hun virker litt mer "voksen" enn de andre på en måte... Anonymous poster hash: 2370c...d16
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Syns det er tullete å sette andre foreldre i en slik situasjon når ungene er så små. Jeg ville ikke likt dette. Håper vi ikke får slike invitasjoner før de er tenåringer. Jeg syns det er nok at de overnatter og har overnattingsvenner der vi kjenner foreldrene godt. Anonymous poster hash: 69934...648
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tenker hønemor, ja. Blir sikkert veldig gøy for jenta di Anonymous poster hash: c092c...7e6
Musemorbr / Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Hvis det å gjøre seg kjent med familien og huset først er uaktuelt, hadde jeg sagt nei. Ser ikke hvorfor det skal være så rart å invitere seg selv i en sånn situasjon. Rarere å invitere et fremmed barn på overnatting.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Her hadde det ikke blitt overnattingsfest for førsteklassingen uansett. Da hadde jeg heller avtalt med foreldrene til bestevenninnen at de kunne ha sin egen overnattingsfest. Jeg vet at foreldrene til bestevenninnen også ville sagt tvert nei. Uaktuelt å sove borte hos folk hun ikke kjenner godt. Hun blir fort utrygg om natten og er fortsatt sengevæter. De er bare 6 år, det er altfor tidlig. Anonymous poster hash: 574ab...3df
Førstemann Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde ikke likt det. Min 8-åring var på overnattingsbursdag i høst. Var bare noen få av jentene i klassen som var invitert og vi kjenner familien relativt godt så jeg syns det var greit. I etterkant viste det seg at de hadde vært 6 stykker som hadde sovet på gulvet i en kjellerstue, uten annen rømningsvei enn opp den bratte kjellertrappa . Det falt meg ikke engang inn at noen kunne være så dumme. De hadde til og med fått ha levende lys dernede. Ikke hadde de ordnet skikkelig madrasser eller noe.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Jøss, det var tidlig! Her hadde min gutt overnattingsbursdag sist han fylte år, og da ble han 11..... De var 5 stykker her, og gikk helt fint. Har også en førsteklassing, og han hadde aldri fått lov til dette hos noen han ikke var godt kjent med. Han har overnattet borte før, men da som eneste gjest, og hos bestekompisen..... Anonymous poster hash: 6b04b...07b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Begge mine var på overnattingstilbud i to netter med barnehagen og har sovet hos venner mange ganger før de begynte på skolen. Jeg ville ikke nektet dem å dra på overnattingsparty, men jeg ville hørt med foreldrene som arrangerte om de trengte hjelp. Jeg ser for meg at det bør være en liten klasse eller to foreldre som må regne med å bli ganske utslitt om de ikke har hjelp. Anonymous poster hash: 57bd8...0c3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tenker at det neppe kan være farlig når hele klassen er invitert. Men jeg vet ganske sikkert at min gutt ikke ville dratt. Hva slags inntrykk har du av foreldrene da? Man danner seg jo et visst inntrykk, selv om man ikke kjenner dem. Anonymous poster hash: 024b2...45c
Well hello there! Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Er dette en veldig liten klasse eller..? Skjønner liksom ikke hvordan to foreldre skal kunne håndtere en vanlig 1.klasse på overnatting. Hvor skal de sove, og hva om noen vil hjem om natten, blir syk,redd, tisser seg ut? Hjelpes. Nei, ring dem og si at du er litt usikker. spør dem om hvordan ting skal foregå, hvor i huset de skal sove osv. Sikkert en haug med foreldre som kommer til å gjøre det samme. Er det en mulighet at hun kan være med helt til de skal sove og så henter dere henne da? Hadde vært veldig skeptisk til å sende min kjenner jeg. Litt av grunnen er at jeg lurer på hvilke foreldre som kjører i gang med et sånt prosjekt. Noe sier meg at de kanskje er litt sånn "vi tar det som det kommer" og ikke har tenkt i gjennom alt arbeidet det vil kreve av dem. Men det kan jo være helt feil av meg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Vi flyttet til et nytt sted i sommer og her har vel halvparten av jentene vært på overnatting allerede. Rett etter skolestart begynte spørsmålene å komme og de sov her på løpende bånd uten at vi foreldre kjente hverandre. Noen av de hadde jeg bare møtt et par ganger i døra på skolen. Barna er sammen hver dag på skolen og kjenner hverandre. Noen er nøye på det, andre ikke. Jeg hadde glatt sendt barnet mitt på overnartingsparty til en i klassen uten å måtte kjenne foreldrene spesielt godt. Snakker jo med de ved levering og man ser jo fort om dette er mennesker som klarer å ta vare på barn. Anonymous poster hash: 450ab...f23
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 En av jentene i klassen til sønnen min hadde et slikt "party" i 2.klasse, tilfeldigvis er jeg venninne med mammaen til en av jentene og hun var sjokkert. Siden datteren hennes har en alvorlig sykdom som må medisineres før sengetid reiste hun dit i halv elleve tiden for å hjelpe med medisinering, og kom til åpen ytterdør, en mamma som sov som en stein (pappaen var ikke hjemme) og 14 jenter som freste rundt i huset sammen med løse kaniner, katter og en hund.... Det er mange rare foreldre rundt omkring altså, jeg hadde ikke følt meg helt komfortabel med at min 1.klassing skulle på overnattingsfest hos en familie jeg overhodet ikke kjente. Sønnen min som går i 4.klasse overnatter hos kompiser jevnlig, men nå har vi jo hatt 4 år på å bli litt kjent med de andre foreldrene og han har med seg mobil og vet han kan ringe hjem om det er noe. Anonymous poster hash: 5cc71...22c
Berta_78 Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Nix. Hadde ikke skjedd hvis jeg ikke kjente foreldrene sånn rimelig godt. Hønemor eller ikke - det driter jeg i. Sjanser ikke med små barn.
Iiiiik Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Det ville jeg vært skeptisk til. Min førsteklassing ville nok ha ønsket det og taklet det, men jeg ville allikevel vært skeptisk. Jeg ville nok ringt foreldrene og hørt hva de tenkte, hva som var planen, hvor mange voksne de skulle være osv. Kanskje ville jeg sagt til barnet at jeg kom og hentet ham når de andre la seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå