Molly_83 Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Nå er det under en mnd til jeg skal tilbake i jobb. Blir så stresset av å tenke på ammingen. Vi kuttet ut nattamming i jula, og det har gått fint, men merker at jeg har fått mye mindre melk nå. Tror jeg kommer til å miste melka helt når jeg begynner å jobbe igjen. Jobber turnus også, så blir ikke noe rutiner på noen ting. Babyer skal jo ikke ha ku melk før de er et år, så jeg har ikke gitt grøt med melkepulver (prøvde en gang, men han fikk veldig vondt i magen.) Vi bruker diverse grøter hvor vi tilsetter morsmelk. Men nå tenker jeg at vi må gå over til mme. Så i går kveld tokk vi ca 1 fjerdedel mme og resten mm i grøten. dette gikk bra. Tenker å øke etter hvert. Men å få ham til å drikke mme kan bli verre. Har prøvd mme via flaske tidligere, men han liker det ikke! uansett om vi tilsetter malt. Bare skriker hysterisk. Så har gitt opp, og fortsatt med amming. Det må da være flere som har vært gjennom dette, som kan komme med noen råd? Han er litt over 8 mnd. gammel nå. Spiser en del fast føde. Jeg tenker veldig mye på dette, og gruer meg skikkelig. Hadde vært deilig å ha en plan. Hjelp!!!
Ane Elise Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Hei, Tar sønnen din flasker i det hele tatt? I så fall kan du jo pumpe mm og fryse det ned og få faren til å gi han det når du er på jobb? Om du ønsker å gi han mme, så start med å ha det litt i mm og gi han det på flaske. Etter hvert minker du mengden av mm og mer av mme, forhåpentligvis vil han over tid vender seg til mme smaken :) Jeg måtte gjøre slik med lille nurket her for å vende henne til mme. Etter at hun begynte å sove natta gjennom, minket mm så betraktelig selv om jeg prøvde å pumpe i ett en periode. Lykke til
Gunhild Malene Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Du har rett på å amme og får fri 1time Me lønn når du e på jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå