Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #26 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er enig i alt som skrives her. Men bare for å ha sagt det: ALLE kan føre vennene sine på "gale" veier, uansett hvilken mønsterfamilie de måtte komme fra. Min beste venninne fra barndomsårene kom fra en fantastisk familie med hjertevarme foreldre og ordentlig koselig hjem. Men likevel ble hun "vill og gal" og fikk seg venner på "feil" side i ungdomsårene, begynte med hasj og diverse. Og jeg ble med. Vi var på kanten av samfunnet og garantert den type pøbler din mann, politimannen, er redd for at denne gutten skal omvende deres sønn til å bli. Vi var 14 på den tiden, men likevel, poenget mitt er det at for å være sikker på at ingen venner kan være en dårlig influens, så må vi holde barna våre helt ute av vennekretser. Og det fører i alle fall ikke noe godt med seg. Så selv om din manns erfaring kanskje er at barn fra sånne typer familier lettere havner på skråplanet i voksen alder, så vil ikke det si at dette skjer med denne gutten. Kanskje er det vennskapet med din gutt som redder han fra det, som får han til å føle seg som en del av samfunnet og en del av en god krets. Så han ikke føler seg som et utskudd og søker de andre som er utenfor. Så lenge denne gutten oppfører seg overfor dere, er snill mot deres gutt og de trives sammen, så bør hans bakgrunn ikke bli noen hemsko for han. Det er tross alt ikke hans feil at ting er som de er hjemme hos han. Så mange ganger som vi sier "man velger ikke sine foreldre" og rister på hodet, så la det nå telle for denne gutten! Han har ikke valgt en sånn oppvekst! Og at han trenger en venn, en skikkelig venn, med en skikkelig familie, og et godt og varmt hjerterom som har plass til han også, det har jeg ingen tvil om. En god og koselig familiemiddag sammen med dere kan være noe han vil leve på i lang tid, dersom han ikke er vant til å få det hjemme. En trygg havn for han hvor han føler seg velkommen og likt, når verden utenfor blir vanskelig. Og din gutt, som har funnet seg en venn helt på egenhånd. Det kan godt hende at de to guttene kan redde hverandre på hver sin måte, hvordan kan noen ville nekte dem det? Anonymous poster hash: f523e...d06
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #27 Skrevet 8. januar 2014 Har du tenkt på at denne gutten kan bli en ressurs for din sønn? Altså forsvare han mot "mobberne"? På sikt Anonymous poster hash: 205a2...13b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #28 Skrevet 9. januar 2014 Tusen takk for innsiktsfulle svar fra dere alle! Jeg har tatt til meg det meste, og jeg er veldig glad for å se at min umiddelbare intuisjon som sa at jeg var glad for det nye, selververvede vennskapet til gutten min blir støttet av de aller fleste. Jeg kan forsikre dere om at denne gutten fremdeles kommer til åpen dør hos oss og at det ikke er noen i vårt hus som med ord eller handling vil gjøre at han føler seg underlegen eller uvelkommen (det har heller ikke skjedd til nå, selv om min fordomsfulle politimann ikke liker utviklingen). Jeg tror det er lurt som mange av dere sier å la dem leke hos oss og heller forholde seg mer restriktiv i forhold til besøk i hjemmet hans, slik det også har vært til nå. Til min manns "unnskyldning" så ser han for seg et worst-case scenario og er bare ute etter å beskytte barnet sitt som noen over her også påpekte. Hilsen HI Anonymous poster hash: ebfa6...401
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #29 Skrevet 9. januar 2014 Tusen takk for innsiktsfulle svar fra dere alle! Jeg har tatt til meg det meste, og jeg er veldig glad for å se at min umiddelbare intuisjon som sa at jeg var glad for det nye, selververvede vennskapet til gutten min blir støttet av de aller fleste. Jeg kan forsikre dere om at denne gutten fremdeles kommer til åpen dør hos oss og at det ikke er noen i vårt hus som med ord eller handling vil gjøre at han føler seg underlegen eller uvelkommen (det har heller ikke skjedd til nå, selv om min fordomsfulle politimann ikke liker utviklingen). Jeg tror det er lurt som mange av dere sier å la dem leke hos oss og heller forholde seg mer restriktiv i forhold til besøk i hjemmet hans, slik det også har vært til nå. Til min manns "unnskyldning" så ser han for seg et worst-case scenario og er bare ute etter å beskytte barnet sitt som noen over her også påpekte. Hilsen HI Anonymous poster hash: ebfa6...401 En ting som jeg ikke kan se at noen har nevnt: Du skriver at gutten din aldri blir invitert i bursdager. Det er da ganske hårreisende - hvis han går på skolen syns jeg det er rart at det ikke er slik at enten alle i klassen eller alle guttene eller alle jentene inviteres i bursdager. Kan du ikke ta opp dette med bursdager med læreren elle rpå foreldremøter? Det går bare ikke AN å drive og invitere i bursdager sånn at én gutt aldri får komme til noen. Det syns jeg er veldig, veldig opprørende - jeg skjønner ikke hva de andre foreldrene TENKER med, og det bør i det minste være mulig å gjøre noe med det. Please, si at du kommer til å ta det opp med lærer eller på foreldremøter!! Anonymous poster hash: e5d89...51c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. januar 2014 #30 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Nok en gang for ordens skyld... mannen min er politi og argumenterer sterkt mot dette vennskapet fordi han ser resultatet av slike forhold då å si hver eneste dag i jobben. Dette er altså ikke mitt argument, men hans. HI Anonymous poster hash: ebfa6...401 Så da er denne lille gutten dømt til å forbli venneløs for resten av livet? For en usedvanlig trist innstilling mannen din har Datteren min har ei venninne som har litt trøblete familieforhold. Men jenta mi er veldig glad i venninnen sin, og hun synes det er veldig kjekt å få komme til oss. Hun er også alltid velkommen hos oss, og er endel på overnatting. Jeg synes det er herlig at hun kommer, og at hun alltid virker som om hun slapper av og koser seg sammen med vår familie. Det blir liksom et "pusterom" for henne føler jeg. Og det synes jeg er herlig å kunne bidra med! Er faktisk veldig lite som skal til for å løfte hverdagen for enkelte barn. Når det er sagt så følger jeg også med på hva de bedriver, noe du også fint kan gjøre. Du må for all del IKKE skyve den stakkars gutten vekk, bare fordi foreldrene er tapere!! Endret 9. januar 2014 av Kari Mari
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. januar 2014 #31 Skrevet 9. januar 2014 Jeg blir så glad når jeg leser denne tråden Så fantastisk flotte dere er, som inkluderer, åpner hjemmene og hjertene deres for disse barna som trenger det så mye. En stor klapp på skulderen til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå