Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Huff, jeg har to vakre, perfekte og nydelige sønner som jeg elsker og forguder over alt!! De er mine øyenstener! Men jeg savner datteren! Mannen har sagt nei til flere, og jeg må respektere det. Dessuten ville jeg jo da fått et barn til kun grunnet ønske om kjønn, og det blir feil sant? Jeg trenger oppmuntrende ord, og håper noen har det? Er det noen som har følt lignende, men som har klart å bare innfinne seg selv til slutt? Hater meg selv pga denne tankegangen!! Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har en datter og kunne også tenke meg en sønn (altså, etter et friskt barn, om noen skulle misforstå den). Men det kan jeg ikke. Jeg kan ikke få flere barn så jeg har måttet snu tankegangen min. Jeg har tenkt og følt på alle de litt dumme og vonde tankene, følt dem helt ut, grått litt og vært lei meg. Så snur jeg, for hva har jeg? Jo, jeg har et friskt barn. Et velfungerende barn, et barn jeg elsker over alt på jord, et barn som gir meg glede, et barn som elsker meg og jeg HAR ET BARN Det er slett ikke ille bare det. Føl på ALT du føler og se om du så kan snu det. For hva har du? Anonymous poster hash: b4efb...44e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Hvordan kan du savne noe du aldri har hatt? Uansett om mannen skulle gått med på å få et barn til så er det ingen garanti for at du får en datter. Prosentvis er det litt større sannsynlighet for at det blir gutt ettersom du har to fra før. Anonymous poster hash: 2220f...758
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac jeg kommer ikke til å bli mormor. Jeg vet at man kan bli en minst like bra farmor en gang, min svigermor er helt super, men likevel er det min mor som jeg henvender meg mest til og bruker mest. Jeg vil ha en liten jente jeg kan bruke mine egne livserfaringer til å gi råd og tips til. Jeg vil kunne kle opp i skjørt og ordne håret deres, kunne dra på jente-shoppetur.. Det er så mye.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Hvordan kan du savne noe du aldri har hatt? Uansett om mannen skulle gått med på å få et barn til så er det ingen garanti for at du får en datter. Prosentvis er det litt større sannsynlighet for at det blir gutt ettersom du har to fra før. Anonymous poster hash: 2220f...758 nemlig, jeg får jo sikkert enda en sønn! Og han skulle jo såklart aldri lidd under mors savn av en datter, men men jeg ville nok kjent på savn da og. Jeg har mange venninner med døtre, og har flere nieser. Jeg kan såklart gjøre jenteting med de, men det kan jo ikke sammenlignes.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac jeg kommer ikke til å bli mormor. Jeg vet at man kan bli en minst like bra farmor en gang, min svigermor er helt super, men likevel er det min mor som jeg henvender meg mest til og bruker mest. Jeg vil ha en liten jente jeg kan bruke mine egne livserfaringer til å gi råd og tips til. Jeg vil kunne kle opp i skjørt og ordne håret deres, kunne dra på jente-shoppetur.. Det er så mye.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f Som jentemamma så tror jeg at akkurat den drømmen kan du legge på hylla for det er ikke git at alle jenter lite skjørt og shopping Jeg har en liten guttejente som HATER kjoler og som helst vil rase rundt i bakkene hele dagen. Et barn er ikke et leketøy man produserer fordi man vil ha en sminkedukke og en sparringspartner på shoppingtur. Jeg har fortsatt all sympati for deg og ditt ønske, men akkurat denne biten kan du fylle med venninner, nieser eller med guttene dine. Anonymous poster hash: b4efb...44e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Går det faktisk an å tenke sånn? Jøss. Anonymous poster hash: 84489...787
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac jeg kommer ikke til å bli mormor. Jeg vet at man kan bli en minst like bra farmor en gang, min svigermor er helt super, men likevel er det min mor som jeg henvender meg mest til og bruker mest. Jeg vil ha en liten jente jeg kan bruke mine egne livserfaringer til å gi råd og tips til. Jeg vil kunne kle opp i skjørt og ordne håret deres, kunne dra på jente-shoppetur.. Det er så mye.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f Om det er en trøst så er det ikke sikkert du ville fått en jente som vil dolles opp i skjørt, ordne håret eller shoppe. Jeg har ei slik. Hater dolling og dulling, elsker fart og spenning. En dag på shopping er døden selv, mye kjekkere å lage taubane i skogen og bli møkkete Anonymous poster hash: fa470...00b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har en datter og kunne også tenke meg en sønn (altså, etter et friskt barn, om noen skulle misforstå den). Men det kan jeg ikke. Jeg kan ikke få flere barn så jeg har måttet snu tankegangen min. Jeg har tenkt og følt på alle de litt dumme og vonde tankene, følt dem helt ut, grått litt og vært lei meg. Så snur jeg, for hva har jeg? Jo, jeg har et friskt barn. Et velfungerende barn, et barn jeg elsker over alt på jord, et barn som gir meg glede, et barn som elsker meg og jeg HAR ET BARN Det er slett ikke ille bare det. Føl på ALT du føler og se om du så kan snu det. For hva har du? Anonymous poster hash: b4efb...44e det er veldig typisk meg å ha en slik tankegang da, jeg tror jeg er pessimist av natur. Men likevel så er det vondt å føle slik. Jeg har jo to nydelige små, og når jeg fikk vite på ul at det var enda en gutt ble jeg svært lykkelig! Brødre som ksn bli gode venner! Disse tankene har kommet nå i senere tid bare.. Tenker mest fram i tid, at jeg ikke blir mormor, det er det som gnager mest. Og jeg jobber i helsevesenet, og ser at det nesten alltid er døtre som følger opp sine foreldre best... Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Skjønner at mange tenker at det kunne vært gøy med en av hvert kjønn, men jeg tror også det er viktig å huske på at barn er veldig forskjellige uavhengig av kjønn og jeg tror mange guttemammar har en slags forestilling om at jenter er søte prinsesser. Min datter vil slett ikke pyntes, hun hater både prinsesser, rosa kjoler og sløyfer og ha aldri lekt med verken dokker eller barbier. Hun er høylydt, aktiv og herjer rundt og er den mest møkkete ungen i barnehagen hver ettermiddag. Hun liker dinosuaruser og løver! Venninnen min har en sønn og han er rolig, kosete og liker å være med henne på både kjøkkenet og shoppingtur, liker å kle seg fint og stæsje håret med gele osv. Hva ønsker du med en datter som du føler du ikke får med guttene dine? Anonymous poster hash: db40d...40d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Går det faktisk an å tenke sånn? Jøss. Anonymous poster hash: 84489...787 Går det faktisk an å være så kort og enkel i hodet at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon selv om an ikke kjenner følelsen? Jøss! Anonymous poster hash: 940d6...063
magica fra tryll Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har ingen spesielt gode råd å gi. Men vil bare si at jeg forstår deg, og jeg tenker at du må bare akseptere de følelsene du har,-kanskje endrer de seg etterhvert.En følelse er bare en følelse,-jeg er sikker på at du er en super mamma for guttene dine:) Kan jo være mannen ombestemmer seg ang flere barn også...selvom du selvfølgelig like gjerne får en gutt til;)
MrsMilla Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Kanskje du får noen fantastiske svigerdøtre? Jeg har et nært forhold til min svigermor, hun er helt fantastisk, lager mat sammen, shopper, og kan ringes sånn for moro. Livserfaring kan du jo også dele med gutta :-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Har fire FLOTTE gutter som ikke ville ha byttet bort i verden, men har liksom alltid Trudd jeg ville få ei jente men slik blei det ikke.prise meg lykkelig over de 4 jeg har spes siden det var risiko med de to siste så ville jeg ikke bytta de mot jente.men det stakk litt når ei venninne av meg fikk ei lita jente ( vet det er tåplig) trenger ikke dømmes fordi. Men har innsett at jeg er gutta mamma og vil bli farmor etter hvert Anonymous poster hash: 88da1...688
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac jeg kommer ikke til å bli mormor. Jeg vet at man kan bli en minst like bra farmor en gang, min svigermor er helt super, men likevel er det min mor som jeg henvender meg mest til og bruker mest. Jeg vil ha en liten jente jeg kan bruke mine egne livserfaringer til å gi råd og tips til. Jeg vil kunne kle opp i skjørt og ordne håret deres, kunne dra på jente-shoppetur.. Det er så mye.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f Jeg gjør ingenting av dette med min mor... Anonymous poster hash: 5a3f8...377
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 Har ingen gode råd, men skjønner deg veldig godt. Jeg var helt gira på det etter at jeg fikk en liten gutt. Avtalte til og med med mannen (les:overtalte) at vi skulle reise til USA og utføre kjønnsseleksjon dersom nr 2 ble gutt også. Den fikk jeg igjen for.. Nr 2 ble også nr 3 og vi fikk tvillingjenter. Det har vært utrolig tøft! Og vet du hva? Det er ikke så stor forskjell på jenter og gutter. Følelsen jeg har for jentene er akkurat den samme som for gutten. Trodde jeg skulle gå bananas i jenteavdelingen, men her er det så hektisk at de rusler rundt i body og strømpebukse. Bestem deg for å være verdens beste guttemamma. Vær tilstede for dem og elsk dem høyere enn himmelen. Bestem deg også for å være verdens beste svigermor når den tid kommer. Anonymous poster hash: 0a707...2cd
Natti11 Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 Tror der å ha en liten prinsesse er en drøm mange. Kjæresten min ønsker seg veldig en liten gutt han har to jenter fra før en med meg å en fra et tidligere forhold. Om ett år eller to prøver vi nok med en til. Hadde vært koselig med en gutt men blir det en jente til gjør ikke det noe heller. Det virker som min kjære får alle jentene og på brorens side er det bare gutter. Kona hans ønsker seg også veldig en liten jente. Det kanskje noe med det å kle opp , sette små muse fletter og jente ting man savner.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 Slike følelser kan du ikke kontrollere selv. Jeg ser ikke på det som noe fælt å ville ønske seg ei jente. Men saken her er jo at du har to gutter og at mannen ikke vil ha flere barn, så jeg tenker at du må jobbe litt med deg selv for å komme over den følelsen. Jeg har forresten to gutter og ei jente. Eldste gutten er så rolig og snill, og har aldri laget mye til hodebry for oss foreldre. Neste gutt er baby, så vet ikke hvordan han blir, men jenta vår... Å herre! Tror det er større sjanse å få på gutten en kjole! Og hun er så bestemt og blir så fort sint. Gleder meg til hun kommer i tenårene *ironi* Anonymous poster hash: 8678c...357
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 Skjønner godt hva du sier her. *klem til deg* Følelser lar seg ikke alltid styre. Men.. selv om du skulle fått en datter, så er det slettes ikke sikkert du blir mormor fordiom. Hva om datteren din ikke vil ha barn? ikke kan få barn? Man har ingen garantier selv om man har ei jente. Og jeg skjønner tanke din om å fråtse i kjoler og dill og dall, men som jentemamma selv så kan jeg si at det er ikke så spesielt som guttemammaer tror. Første månedene kanskje, med alle de pittesmå kjolene som er dritsøte , men helt ubrukelige på baby. Når jenta vokser til så er det ikke like stas lengre og baaaare se tyll og fjas på klærne. Anonymous poster hash: 708dc...188
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #21 Skrevet 6. januar 2014 Forstår deg godt jeg HI. Men i manges øyne er det ikke lov å tenke sånn. Jeg venter nå gutt nr.2, og håper mannen går med på å prøve på nr.3 etterhvert fordi jeg ønsker meg et barn til og da håper jeg det blir jente. Jeg har aldri hatt noe nære forhold til min egen mor, så jeg ønsker en datter som jeg kan ha et nære og spesielt forhold til som mødre og døtre bør ha. Det blir liksom ikke det samme med guttene ser jeg for meg når de er blitt voksne. Tror heller ikke det er det samme å være farmor som mormor. Men det betyr ikke at det ikke er friske barn man ønsker.... Anonymous poster hash: 7d457...9e1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #22 Skrevet 6. januar 2014 hva er det du savner med å ha en datter da? kanskje du kan få tilfredsstilt det behovet et annet sted. Anonymous poster hash: c8c72...eac jeg kommer ikke til å bli mormor. Jeg vet at man kan bli en minst like bra farmor en gang, min svigermor er helt super, men likevel er det min mor som jeg henvender meg mest til og bruker mest. Jeg vil ha en liten jente jeg kan bruke mine egne livserfaringer til å gi råd og tips til. Jeg vil kunne kle opp i skjørt og ordne håret deres, kunne dra på jente-shoppetur.. Det er så mye.. Anonymous poster hash: 9dfa2...07f Som jentemamma så tror jeg at akkurat den drømmen kan du legge på hylla for det er ikke git at alle jenter lite skjørt og shopping Jeg har en liten guttejente som HATER kjoler og som helst vil rase rundt i bakkene hele dagen. Et barn er ikke et leketøy man produserer fordi man vil ha en sminkedukke og en sparringspartner på shoppingtur. Jeg har fortsatt all sympati for deg og ditt ønske, men akkurat denne biten kan du fylle med venninner, nieser eller med guttene dine. Anonymous poster hash: b4efb...44e Du har helt rett i det, og jeg vet det jo så godt selv og. Men likevel er jo tanken der, at det hadde vært gøy og ordnet håret til min lille datter før en bursdag, kunne lært henne å strikke osv.. Jeg ser jo at de færreste av mine venninner er noe spesielt mer fikset enn mine barn, men tenker det er gøy å ha muligheten. Sikkert for at jeg er skikkelig jente-jente selv da, som elsker og ordne og styre. Tror min egen datter ville blitt slik og ;-) Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #23 Skrevet 6. januar 2014 Forstår deg godt jeg HI. Men i manges øyne er det ikke lov å tenke sånn. Jeg venter nå gutt nr.2, og håper mannen går med på å prøve på nr.3 etterhvert fordi jeg ønsker meg et barn til og da håper jeg det blir jente. Jeg har aldri hatt noe nære forhold til min egen mor, så jeg ønsker en datter som jeg kan ha et nære og spesielt forhold til som mødre og døtre bør ha. Det blir liksom ikke det samme med guttene ser jeg for meg når de er blitt voksne. Tror heller ikke det er det samme å være farmor som mormor. Men det betyr ikke at det ikke er friske barn man ønsker.... Anonymous poster hash: 7d457...9e1 Neeei, det er jo ikke at man ikke ønsker å ha sine sønner. Jeg er veldig glad for sønnene mine, de kan hjelpe meg når de blir store, fikse ting og passe på mamman sin. Men, jeg snakker f.eks med moren min hver dag i tlf. Samboeren min har et suuupert forhold til sine flotte mamma, men det blir jo at han snakker med faren sin hver dag i tlf, for han synes at moren sin er så masete og styrer sånn. Og det er hun jo absolutt ikke, hun er super!! Men ser for meg at det blir mer i et mor-sønn forhold. I tillegg til at en evt svigerdatter ikke hadde synes det var så kult at mannen snakket med mamma så ofte... :-( Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #24 Skrevet 6. januar 2014 Skjønner godt hva du sier her. *klem til deg* Følelser lar seg ikke alltid styre. Men.. selv om du skulle fått en datter, så er det slettes ikke sikkert du blir mormor fordiom. Hva om datteren din ikke vil ha barn? ikke kan få barn? Man har ingen garantier selv om man har ei jente. Og jeg skjønner tanke din om å fråtse i kjoler og dill og dall, men som jentemamma selv så kan jeg si at det er ikke så spesielt som guttemammaer tror. Første månedene kanskje, med alle de pittesmå kjolene som er dritsøte , men helt ubrukelige på baby. Når jenta vokser til så er det ikke like stas lengre og baaaare se tyll og fjas på klærne. Anonymous poster hash: 708dc...188 Takk for klem og forståelse :-) Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #25 Skrevet 6. januar 2014 Går det faktisk an å tenke sånn? Jøss. Anonymous poster hash: 84489...787 Går det faktisk an å være så kort og enkel i hodet at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon selv om an ikke kjenner følelsen? Jøss! Anonymous poster hash: 940d6...063 Det går an å tenke sånn ja..:-( takk for støtten til deg :-) Anonymous poster hash: 9dfa2...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå