Gå til innhold

Hvor tidlig skjønte du at du var gravid..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og hvordan skjønte du det?

Anonymous poster hash: b3b51...ab5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvveis i femte måned. Kjente spark, og løp til legen! 

Anonymous poster hash: bdd79...006
Skrevet

Med førstemann regnet jeg med at jeg var det da jeg gikk noen dager over tiden.

Med andremann skjønte jeg at jeg var det da jeg var ca 2-3 uker på vei. Du skjønner, da jeg gikk med nr 1 var vi på middag hos et vennepar. Vi skulle spise og drikke litt. Men da jeg hadde drukket et glass, ble jeg så sinnsykt kvalm! Helt urolig. (Viste jo ikke at jeg var gravid)

Da jeg gikk med nr 2 var vi i gullbryllup. Det ble det servert litt til kaffen. Jeg tok en slurk Bailys, og kvalmen kom som lyn fra klar himmel. Jeg hadde tatt ut spiralen 2-3 uker i forveien. Skjønte at jeg var det. Og det stemte :)

Skrevet

skjønte det? nå nettopp, 34 uker på vei

mistenkte det? 5-6 dager etter forventet el. trodde ikke det var mulig.

er min nr 3, uplanlagt.

trøtt, frossen, varmere enn vanlig(temp), tisset ofte.

trodde det var uvi eller matforgiftning fra tyrkia (nei, pappaen er ikke en tyrker, men mannen min og samme som til de to andre)

pos test 4 dager før forventet mens.

hadde sex en gang en uke etter mens.

Anonymous poster hash: a11db...fd3

Skrevet

Tja, ca 1 uke før forventet mens, med alle 3. Ømme pupper ut av en annen verden....

Anonymous poster hash: 4ef1f...ba2

Anonymous poster hash: 4ef1f...ba2

Skrevet

Med storesøster skjønnte jeg det ikke før jeg tok en test og to.

Vi prøvde, men jeg hadde så ustabil syklus og hadde vel mensen 2-3 ganger mellom påske og september når jeg ble gravid. Ventet liksom bare på mensen og hadde aldri trodd det.

Grunnen til at jeg tok test var at jeg ville ringe legen og høre hva jeg kunne gjøre med den ustabile syklusen. Regnet med at det første de kom til å si var ta en test..

Med lillebror merket jeg det et par dager før mensen skulle kommet. Var kvalm på samme måte, bare litt mindre. Uggen i magen og stikninger i magen og ømme pupper.

Skrevet

Skjønte det da graviditetstesten viste positiv. Noen dager etter forventet mens.

Anonymous poster hash: 95771...8be

Skrevet

Første gikk jeg på p-piller og oppdaget det i uke 6+4, pga uteblitt mens og andre symptomer som ømme pupper.

Nå er jeg 9 uker på vei med nr 2, kobberspiral som preventsjon, oppdaget det pga uteblitt mens 5+3 og fikk fjernet spiralen 2 dager senere. Nå er det ikke tvil, kvalme, trøtt, fryser og svetter, oppblåst, ja full pakke. Kan fortsatt ikke tro at vi har blitt gravide med prevansjonsmiddel to ganger.

Anonymous poster hash: d0a24...992
Skrevet

Jeg var ca 2 mnder på vei når jeg fant det ut.

Jeg hadde egentlig hatt mange symtomer på det uten at jeg likevel tenkte på at jeg kunne være gravid.

Det begynte med at jeg var så utrolig trøtt hver dag så jeg sovnet mitt i favorittprogrammet mitt som gikk 19.30 hver dag.

Å da sov jeg til klokken 6 om morgenen å var likevel stuptrøtt.

Jeg tenkte at sikkert bare var på vei til å bli syk eller noe sånt.

Så kom nyttåraften å jeg drakk masse sprit på vorspilet å begynte å føle meg dårlig men gikk på byn likvel.

drakk en drink til der,å da ble jeg så skikkelig dårlig at jeg dro hjem.

Så begynte jeg plutselig å være mye kvalm men det var ikke bare om morgenen så tenkte aldri tanken at jeg kunne være gravid engang.

Vi var i ett familiebesøk å da smakte jeg litt marsipankake å da ble jeg så dårlig at jeg nesten kastet opp.

Da begynte søskene mine å spørre meg ut,å spørre om jeg kunne være gravid.

Først lo jeg å sa at selvsagt var jeg ikke det men når jeg begynte å tenke nøyere over det så kom jeg på at jeg ikke hadde hatt mensen.

Jeg fikk en test av søsteren min å den viste at jeg var gravid.

Etter det spydde jeg i en måned hver dag om morgenen,det ble en morgenrutine å kaste opp før jeg gikk på jobb :P

Anonymous poster hash: 2d3f2...3c4
Skrevet

Jeg skjønte det 5 dager før IKM. Hadde mensmurringer som var veldig uvante. Testet positivt dagen etter :D

Skrevet

Har skjønt det en-to dager før forventet mens, bare en følelse... Har stemt fire ganger.

Har opplevd å gå over tiden (en dag eller to) men bare visst at mensen kommer, og det har den gjort.

Hvem trenger graviditetstest liksom ;-)

Anonymous poster hash: 4a8e4...797

Skrevet

Tok litt tid, for vi hadde ikke brukt prevensjon på 4 år og trodde egentlig ikke at vi kunne ha barn etter så lang tid. Jeg var kjempe trøtt, men jobbet 10-14 timer per dag og jobbpendlet til Asia, så det var helt normalt i mine øyne. Var mye mat jeg syntes var dårlig og følte meg litt sjøsyk, men tenkte det var pga den fremmede dietten jeg hadde der jeg jobbet.

Tok en test helt tilfeldig før jeg skulle i bryllup, og ble VELDIG overrasket over resultatet. Var hos gynekolog som mente jeg var 9-10 uker på vei. Hadde jeg ikke tatt den testen tror jeg det kunne gått mange uker før jeg skjønte at jeg var gravid, hadde ingen symptomer ellers og fikk ikke mage før jeg var nærmere 7 mndr på vei. Gir meg forståelse for de som klarer å føde uten å vite at de er gravide...

Anonymous poster hash: 7d158...de7

Skrevet

Da jeg ikke lenger kunne lese på bussen pga kvalme skjønte jeg at det var noe.. Tok en positiv test etter tre dager meg kvalme :)

Skrevet

Ca 3 uker på vei første gang. Uplanlagt.

Andre gang var veldig planlagt. Kjente symptomer veldig tidlig, så hadde en mistanke, men testet positivt 13 dager etter befruktning.

Skrevet

Jeg har alltid hatt klare og tydelige symptomer når jeg har vert 6-8 uker på vei. mye kvalme på kvelden, midre matlyst, eller ekstrem Munch, følsom, bitter og veldig lett nærtagende. tåler ikke mat, spyr og spyr så fort jeg år noe i magen..

Anonymous poster hash: 437ec...f17
Skrevet

Noen dager etter befruktning begge gangene. Kjente på kroppen at noe var annderledes og bare visste det inni meg. Hadde jo rett :)

Anonymous poster hash: 85cea...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...