Gå til innhold

Brystnekt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille unge på 2.5 mnd NEKTER å ta puppen. Det er skriking bare hun blir lagt i ammestilling, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Frustrasjonen og sorgen over å ikke mestre ammingen holder på å spise meg fullstendig opp :(

Det toppet seg i dag morges da hun for nte gang  bare hyler, vrir seg og nekter å suge. Jeg tvinger ikke i henne pupp, men legger henne rolig ved brystet og forsøker å lokke henne rolig. Nå ligger jeg i sengen, oppløst i tårer, og pappan tar den lille. Jeg er på en måte sint på henne, fordi hun er så vanskelig, samtidig som jeg sørger over at ammestundene som en gang var så koselige er blitt et sant helvete. Jeg kjenner at jeg gruer meg til hver eneste gang :(

Nå pumper jeg, og gir fra flaske, dvs far gir fra flaske. Kjenner jeg føler meg totalt mislykket som ikke klarer å amme....

Noen som har noen gode råd her inne?

*snufs*

Anonymous poster hash: 9da43...6cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til manuellterapeut eller kiropraktor (kanskje begge deler trengs) asap.

Anonymous poster hash: b75a9...2a9
Skrevet

Min yngste var helt like da han var på samme alder. Husker at jeg prøvde alt fra manuellterapi til å gå rundt i stuen mens jeg ammet. Veldig frustrerende!

Jeg pumpet meg frem til han var ca 5-6 mnd, deretter gikk jeg over på mme.

Du er ikke mislykket som ikke får ammet. Min første elsket puppen, mens min andre hatet den. Barn er forskjellige.

Har du forsøkt å kontakte ammehjelpen eller sjekket henne hos feks manuellteraut?

Hvis du har gjort dette og alt er bra, så er det mye bedre at du gir hun flaske enn at du blir sliten, lei og frustrert ved forsøk på amming. Orker du å pumpe er det supert, men det er heller ingen nederlag å gå over til mme.

Skrevet

Min yngste var helt like da han var på samme alder. Husker at jeg prøvde alt fra manuellterapi til å gå rundt i stuen mens jeg ammet. Veldig frustrerende!

Jeg pumpet meg frem til han var ca 5-6 mnd, deretter gikk jeg over på mme.

Du er ikke mislykket som ikke får ammet. Min første elsket puppen, mens min andre hatet den. Barn er forskjellige.

Har du forsøkt å kontakte ammehjelpen eller sjekket henne hos feks manuellteraut?

Hvis du har gjort dette og alt er bra, så er det mye bedre at du gir hun flaske enn at du blir sliten, lei og frustrert ved forsøk på amming. Orker du å pumpe er det supert, men det er heller ingen nederlag å gå over til mme.

Tusen takk, du aner ikke hvor godt det er å høre fra noen andre, at de også har slitt! Tenker å pumpe i dag, og ikke gi bryst men kun flaske, Situasjonen er bare for tøff akkurat nå til at jeg greier det...Skal kontakte ammehjelpen på sykehuset i morgen, samt spørre lege om resept på nesespray. Vet faktisk ikke helt om jeg "tror" på nakkelåsninger, men det skader jo ikke å prøve kiropraktor eller manuelltreapaut? Litt redd for at de skal "ødelegge" babyen min  :sprettoy:

Skrevet

Har du først begynt med flaske, så stopper ammingen av seg selv. Hun gidder ikke jobbe for maten, og med flaske slipper hun det. Du må bare innse at det var dumt å begynne med flaske, for alle som gir flaske får flaskebarn. Mme neste.

Anonymous poster hash: 6b1ab...18c

Skrevet

Har du først begynt med flaske, så stopper ammingen av seg selv. Hun gidder ikke jobbe for maten, og med flaske slipper hun det. Du må bare innse at det var dumt å begynne med flaske, for alle som gir flaske får flaskebarn. Mme neste.

Men jeg gav litt flaske til førstemann, uten at det var noe problem med ammingen....Ammet til han var ca 1 år

Skrevet

For noe tull!!! Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere når du bare har negative ting å si til ei allerede fortvila mor.

Her begynte begge mine barn med flaske fordi de ikke fikk til å ta puppen de første ukene. Jeg pumpa og ga på flaske. Etterhvert så de ble litt større og sterkere tok de puppen og amming ble ikke noe problem. Har veksla mye mellom flaske og pupp uten problemer. Barn er forskjellige, men for de fleste er ikke flaske ødeleggende for ammingen.

Anonymous poster hash: 91c92...70a

Skrevet

http://ammehjelpen.no/fa-ammehjelp

har du prøvd andre stillinger enn vanlig?

feks la barnet ligge på rygg i sengen og stå over på alle 4..

Anonymous poster hash: 11a17...f1a

Har forsøkt å amme liggende, stående/gående mens jeg bysser, på badet mens hun ligger på stellebordet (for der roer hun seg) og tvillingstilling, uten hell :( 

Skal forsøke alle 4 :) men tror jeg må utsette det til i morgen for nå er situasjonen fullstendig låst og mor må ha en liten pause fra ammehelvete, reset og begynne på nytt.....Håper på bedring etter samtale med ammepoliklinikken!  

Skrevet

For et sjarmtroll du var da, også så hyggelig mot noen som sliter. Og når det du sier i tillegg bare er vas og tull så burde du vel kanskje isteden holdt munn?

Barn er forskjellige, og mange barn klarer fint å både ta pupp og flaske.

Sorry HI, har egentlig ingen gode råd til deg, kun medfølelse skjønner at dette er frustrerende. Og ikke hør på sånne lite sjarmerende mennesker som over her... :)

Skrevet

Min yngste var helt like da han var på samme alder. Husker at jeg prøvde alt fra manuellterapi til å gå rundt i stuen mens jeg ammet. Veldig frustrerende!Jeg pumpet meg frem til han var ca 5-6 mnd, deretter gikk jeg over på mme.Du er ikke mislykket som ikke får ammet. Min første elsket puppen, mens min andre hatet den. Barn er forskjellige.Har du forsøkt å kontakte ammehjelpen eller sjekket henne hos feks manuellteraut?Hvis du har gjort dette og alt er bra, så er det mye bedre at du gir hun flaske enn at du blir sliten, lei og frustrert ved forsøk på amming. Orker du å pumpe er det supert, men det er heller ingen nederlag å gå over til mme.

Tusen takk, du aner ikke hvor godt det er å høre fra noen andre, at de også har slitt! Tenker å pumpe i dag, og ikke gi bryst men kun flaske, Situasjonen er bare for tøff akkurat nå til at jeg greier det...Skal kontakte ammehjelpen på sykehuset i morgen, samt spørre lege om resept på nesespray. Vet faktisk ikke helt om jeg "tror" på nakkelåsninger, men det skader jo ikke å prøve kiropraktor eller manuelltreapaut? Litt redd for at de skal "ødelegge" babyen min  :sprettoy:Anonymous poster hash: 9da43...6cb

Da vi var hos manuellteraut med yngste gjorde han bare masse bevegelser med han, som feks latet som han fløy i luften. Ikke noe knekking, trykking eller lignende. Var hos kiropraktor med første grunnet kolikk, og det synes jeg var verre.

Sikkert smart å høre med ammehjelpen, de har ofte gode tips og råd. Før min yngste fikk totalt brystnekt kunne jeg bare ligge og amme, men du har sikkert prøvd forskjellige stillinger allerede?

Det er viktig at du ikke lar dette gå for mye inn på deg. Du vet at du kan amme fordi du ammet eldste. Du vet at du forsøker så godt du kan denne gangen også, men det er ikke alltid det går selv om man har lyst. Ingenting av dette bør gjøre sånn at du føler deg mislykket. Du vil det beste for barnet ditt, og innimellom går det ikke alltid slik man forventer på forhånd.

Skrevet

Har du spist noe som kan forandre smaken på melka da?har du fått tilbake mensen?da er det mange barn som kvier seg for å amme vet jeg...

Anonymous poster hash: 49ced...f77
Skrevet

Har du spist noe som kan forandre smaken på melka da?har du fått tilbake mensen?da er det mange barn som kvier seg for å amme vet jeg...

Anonymous poster hash: 49ced...f77

ikke spist noe utenom det vanlige, ikke fått mensen tilbake :(

Skrevet

Min yngste var helt like da han var på samme alder. Husker at jeg prøvde alt fra manuellterapi til å gå rundt i stuen mens jeg ammet. Veldig frustrerende!Jeg pumpet meg frem til han var ca 5-6 mnd, deretter gikk jeg over på mme.Du er ikke mislykket som ikke får ammet. Min første elsket puppen, mens min andre hatet den. Barn er forskjellige.Har du forsøkt å kontakte ammehjelpen eller sjekket henne hos feks manuellteraut?Hvis du har gjort dette og alt er bra, så er det mye bedre at du gir hun flaske enn at du blir sliten, lei og frustrert ved forsøk på amming. Orker du å pumpe er det supert, men det er heller ingen nederlag å gå over til mme.

Tusen takk, du aner ikke hvor godt det er å høre fra noen andre, at de også har slitt! Tenker å pumpe i dag, og ikke gi bryst men kun flaske, Situasjonen er bare for tøff akkurat nå til at jeg greier det...Skal kontakte ammehjelpen på sykehuset i morgen, samt spørre lege om resept på nesespray. Vet faktisk ikke helt om jeg "tror" på nakkelåsninger, men det skader jo ikke å prøve kiropraktor eller manuelltreapaut? Litt redd for at de skal "ødelegge" babyen min  :sprettoy:Anonymous poster hash: 9da43...6cb

Da vi var hos manuellteraut med yngste gjorde han bare masse bevegelser med han, som feks latet som han fløy i luften. Ikke noe knekking, trykking eller lignende. Var hos kiropraktor med første grunnet kolikk, og det synes jeg var verre.

Sikkert smart å høre med ammehjelpen, de har ofte gode tips og råd. Før min yngste fikk totalt brystnekt kunne jeg bare ligge og amme, men du har sikkert prøvd forskjellige stillinger allerede?

Det er viktig at du ikke lar dette gå for mye inn på deg. Du vet at du kan amme fordi du ammet eldste. Du vet at du forsøker så godt du kan denne gangen også, men det er ikke alltid det går selv om man har lyst. Ingenting av dette bør gjøre sånn at du føler deg mislykket. Du vil det beste for barnet ditt, og innimellom går det ikke alltid slik man forventer på forhånd.

huff ja...Dette er siste barnet mest sannsynlig, så sørger vel litt over at ammekosen kanskje nå er fullstendig forbi for alltid...buhuuu :(

Skrevet

Slik var jenta mi også. Tror de merker også i slike situasjoner at vi også er stressa. Så begynte jeg å gi hu litt på flaske og da ville hun iallefall ikke ha pupp lengre. Tror det var for melka ikke kom fort nok og prøvde med en nesespray som jeg fikk utskrevet fra helsesøster d hjalp litt men var fortsatt mye kluss så jeg gav opp. Følte det samme som deg, men er ikke mislykket, en føler det sånn men en har gjort det en kan. En er ikke noe dårligere mamma selv om ammingen går dårlig😉

Anonymous poster hash: e00e0...b7b

Skrevet

Først: ta henne med til manualterapi og/eller kiropraktor, for å finne ut om det er det er noe låsning eller noe hos henne, har hun noe slikt, så er det  å bli lagt ned en forvarsel om at hun vil snart få vondt, det gir brystnekt og hyling.

Om alt er som det skal, men jenta ikke tar brystet likevel, så er saken enkel, hun liker det bare ikke, det faller ikke alle mødre naturlig å amme, men det faller faktisk ikke alle unger naturlig å die heller, enten fordi de ikke har velutviklet sugerefleks enda, eller fordi de ikke klarer smaken av brystet.

Å pumpe seg å gi på flaske er INGEN nederlag, viktigest er at ungen får i seg næringen hun trenger, og at mor ikke sliter seg ut i forsøket på å mate barnet sitt.. Om pumping og flasking fungerer for dere, så gjør dere det, om dere ender opp på mme, så kan ingen si du ikke har prøvd å amme i alle fall. Nei, her handler det om å se DERES situasjon, ikke høre alle andres erfaringer, for ingen er like, hverken voksene, barn eller spedbarn :)

Jeg fullammet mitt første barn (etter at jeg hadde fått hjelp av kiropraktor med låsning i ryggen hans, før det var det et helvete i 3 mnd.)

Så ga jeg mme til nr 2, da hun rett og slett ikke klarte morsmelka, nr 3 pumpet jeg melk til og ga på flaske. Nå venter jeg nr 4, og nok en gang skal ammingen testes ut, for som jeg sa, ingen barn er like ;)

Anonymous poster hash: 038b5...909
Skrevet

Jeg husker hvor lei jeg var av ammingen da første konstant hang i puppen, og sa stadig at jeg gledet meg til jeg var ferdig. Men da hun mistet interessen var det skikkelig vedmodig og trist :)

Lykke til videre, håper det ordner seg!

Skrevet

Lag veldig sterk sukkervann, smør på brystvorten og ta resten i en sprøyte. Når du skal legge henne til sprøyter du forsiktig inn i munnviken med sukker vann og plugger henne på med sukkerpuppen. Fungerte som en drøm på meg og nå i senere tid en venninne. Etterhvert roer hun seg ned når det er mating og tar puppen fint igjen.

Anonymous poster hash: e75b7...d75

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme. Jenta mi er akkurat tre mnd og begynte å tulle fælt i jula. Spiser greit på morgenen og formiddag, men ettermiddag og kveld er det bare skriking med puppen:( suger kun hvis jeg går rundt. I tillegg slipper hun sugetak mange ganger i løpet av ammingen. Det virker ikke som hun blir mett så har gitt flaske for å se og denne drikker hun med en gang... Prøver å pumpe, men blir ikke den store mengden akkurat. Tips tas imot med takk til meg ogdå😊

Skrevet

Å ikke tro på nakkelåsning er bare dumt, selvfølgelig kan babyer ha låsninger! Har 3 stk som alle har fått hjelp hos Manuellterapaut og kiropraktor! Kun noen få behandlinger! Bedre å prøve enn å avskrive det! Det er jo en grunn til at hun plutselig nekter å ta pupp, kontakt også lege å be han sjekke tungebåndet! Min yngste hadde for stramt tungebånd og var vanskelig å amme! Tok nesten 5 mnd før vi fant ut at dette var årsaken:-(( har du fått tilbake mensen? Mange barn nekter å die da, evt noe du har spist? Skjønner det er veldig frustrerende, sjekk ut årsak og finner du ikke ut av dette, og hun fortsatt er urolig skal du IKKE føle deg dårlig om du må gi flaske! Lykke til!

Anonymous poster hash: 5a2b1...713

Skrevet

Tusen takk alle sammen!!!!

HI

Skrevet

Det der er så usant at det er pinlig på dine vegne.

• 3 uker senere...
Skrevet

Oppdatering :)

Baby har nå begynt å suge vanlig igjen. Gir fremdeles en flaske til siste kveldsmåltid (etter å ha ammet først). Så utrolig glad for å ha klart å holde ut den vanskelige tiden! 

Tusen, tusen takk for de oppmuntrende svarene, de har virkelig hjulpet både på motivasjonen, og minsket følelsen av å være en mislykket mor  :wub:

Skrevet

Har du først begynt med flaske, så stopper ammingen av seg selv. Hun gidder ikke jobbe for maten, og med flaske slipper hun det. Du må bare innse at det var dumt å begynne med flaske, for alle som gir flaske får flaskebarn. Mme neste.Anonymous poster hash: 6b1ab...18c

Dummeste jeg har hørt, har gitt flaske og ammet begge barna mine uten trøbbel.

Anonymous poster hash: 75167...cf1

Gjest Trine B
Skrevet

Jeg ville ha godt til kiropraktor eller til lege. Håper at du får hjelp. Ikke noe godt å ha det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...