Gå til innhold

P.stav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler/ulemper?

Hva er din erfaring?

Etter siste fødsel ble jeg et monster av p.pillen og nå sliter jeg med å finne prevensjon!

Anonymous poster hash: a1ac5...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har hørt at visst du reagerer på p piller så vil du mest sannsynlig reagere på p stav og.

Fordeler: Du kan gå 3 år uten å beskymre deg for prevensjon

Du slipper mensen

ulemper:

dyrt

jeg reagerer ganske på p staven å får vel litt ustabilt humør av den,men dette er jo veldig forskjellig fra person til person.

Alt i alt angrer jeg ikke på at har p stav.

Endret av me_87
Gjest DeBlå
Skrevet

Jeg slenger meg på her, vurderer p-stav selv...

Skrevet

hei pstav undrere ;)

jeg har bare positive ting å si om Pstaven ;) :

jeg reagerte negativt på piller,pring og p-plaster. valgte å prøve Pstav som bke min redning ;) INGEN bivirkninger fikk jeg, eller jo, mistet mensen.kan ikke kalle det negativt akkurat! ;)

slapp alt av bekymring ifh til å huske prevansjon. den sitter jo der tross alt i 5 år ;) tok 2 min å sette den inn, var ikke vondt. og det tok maks 5 min å ta den ut. var heller ikke noe vondt. man får lokal bedøvelse ;)

du må bestille time hos lege for samtale om prevansjon, eventuelt høre om legen er villig til å bare lage e-resept som du kan hente og da kun komme på time for innsetting. sparer jo noen hundre kr på det hvertfall ;)

etter jeg tok ut pstav fikk jeg første mens 25 mars.tok ut staven 26 februar,hadde siste mens 23 mai.så ble gravid temmelig kjapt.

har overhode ingenting negativt å si om pstav. den skal rett inn igjen etter flødsel om 7 uker ;-)

Skrevet

Jeg er svært fornøyd. Hatt p-stav i tilsammen 8 år og ikke opplevd noen bivirkning , foruten at menstruasjon er helt forsvunnet. Jeg har lest flere tråder om p-stav og etter min oppfattelse ser det ut som om enten elsker du den som meg, eller så er du uheldig og reagere kraftig på den og får mange bivirkninger. Jeg reagerer forøvrig på p-piller, da tydeligvis østrogenet i de, siden p-stav bare inneholder gestagen og det går greit med den. Du kan jo vurdere p-sprøyte, som inneholder omtrent det samme som p-stav for å få en pekepinne på hvordan kroppen din vil takle p-stav. Så slipper du styret med å ta den ut om du skulle reagere kraftig. Fordelene med den er jo at du på tre år slipper å tenke på prevensjon, den er så og si 100% sikker. Å jeg har ikke opplevd noen ulemper med den. Ble forresten gravid 14 dager etter at jeg tok den ut, så den klusset ihverfall ikke med mitt system.

Skrevet

Jeg syns p stav er utrolig greit ;)

- Beskyttet i tre år

-Trenger ikke huske å ta piller

-Ingen mens

- Kan bruke selv om du ikke tåler p piller

Negativt

-Dyrt - men fordelt på tre år er det ikke ille

-Jeg tar lettere til tårene

Anbefales :)

Anonymous poster hash: 3fa94...d41

Skrevet

tror det var 1300 kr.

Jeg fikk den i februar i fjor.

Gjest DeBlå
Skrevet

Det var ikke så ille. Fordelt på tre år så er det vel rimeligere enn p-piller.

Skrevet

Leste på nett at det var fare for at den kunne forsvinne i kroppen. Har dere hørt noe om dette?

Skrevet

Jeg mistet all sexlyst med p.piller. Har dere merket noe slikt med p.stav?

Skrevet

Leste på nett at det var fare for at den kunne forsvinne i kroppen. Har dere hørt noe om dette?

Nei har ikke hørt noe om det,men du jo hvertfall om den er i armen eller ikke.

Så du vet om det visst den forsvinner hvertfall :P

Anonymous poster hash: b0e43...28c

Skrevet

jeg har p stav og er ganske fornøyd.. hadde en periode med dårlig humør i starten men det har gått over.. har mistet mensen så veldig fornøyd med det :) gikk på cerazette før og skal visstnok være ganske likt som den.

Anonymous poster hash: 75da5...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...