Gå til innhold

Hva hadde dere tenkt om venninna deres med unge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på besøk å byttet bleie på ungen på stuegulvet på gulvteppet? (Isteden for på badet)

Gir ungen barneglass å søler til sofaen med spaghettig og søler med melken? (Isteden for å mate han på kjøkkenet)

Lar ungen reise seg på tvebenken å ta over alt på tvsjermen som er helt ny å kostet veldig mye....

Hun sitter å snakker om hvor viktig det er at ungen får flotte og litt dyre gaver av tanter og faddere, som gjør at jeg IKKE får lyst til å kjøpe noe som helst til ungen.

Lurer på om noen gave i heletatt er godtatt for uten den fadderen som ga 1000 kroner i julegave!! Vi har familie å unger selv å kjøpe til, det skjønner vist ikke den gjerrige venninna mi som ønsker seg dyre gaver av oss, så får vi gave fra Nille tilbake.. Å ja jeg blir glad uansett hva vi får, men omvendt er det ikke...

Godt å få det ut, ble frustrert etter besøket i dag å det er ikke første gangen.

Anonymous poster hash: 468f2...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Om det er under ett år kan jeg faktisk forstå at hun skifter en tissebleie på teppe på gulvet fremfor badet om hun er på besøk. Jeg hadde ikke reagert mye på det. Men søling i sofa hadde jeg IKKE godtatt. Når det gjelder dyre pengegaver ect. tror jeg  at jeg hadde kommentert at jeg fant det ufattelig uinteressant å diskutere slikt :)

Anonymous poster hash: 67baf...b25
Skrevet

De tingene i første avsnitt har jeg gjort selv. :P Men først etter at jeg har vært på vei til badet/kjøkkenet for å skifte bleie/mate og så fått beskjed om at jeg kan gjøre det på stua. Og etter at jeg har prøvd å stoppe barnet i å ta på ting også fått beskjed om at det er greit.

Jeg synes det er sært med de som krever at man skal skifte tissebleier på små babyer på badet hvis de ikke har stellebord der, og jeg forventer faktisk å få beskjed om at jeg kan gjøre det i stua. Men gjør det selvsagt ikke hvis de ikke sier det er greit.

Anonymous poster hash: 904ca...72c
Skrevet

Tissebleier er greit nok, men nå mente jeg bæsj så det lukter i hele stuen...

Ungen er 11 måneder nå.

Skrevet

hadde heller sagt i fra jeg... badet er der, Kluten er der....

Anonymous poster hash: e6143...c2f
Skrevet

Høres jo rimelig spesielt ut!! Skifte bæsjebleie på teppet i stua, søle spaghetti og melk på sofaen og la ungen grise til en ny og dyr tv med fettete fingeravtrykk? Hvem trenger fiender med slike venner :huh:

Anonymous poster hash: e2a19...509
Skrevet

Takk for svar damer! Jeg kan takke meg selv for at jeg ikke tørr å si hvor badet er, men jeg kan skryte av at badet er nytt med varme på gulvet å et stort teppe hvor hun fint kan bytte på ungen.

Jeg må vell ta meg sammen å varsle henne om det neste gang:-)

Må ærlig innrømme at jeg unngår besøk av dem om jeg kan, skyller på mye rart så jeg heller kan dra hos dem så kan de heller ha et grisehus der hjemme.. Å ja det mener jeg!

Skrevet

Tissebleier er greit nok, men nå mente jeg bæsj så det lukter i hele stuen...

Ungen er 11 måneder nå.

Ok... da er det rimelig spesielt. Det gjør man bare hjemme hos seg selv. :P Med mindre man får beskjed om at man kan gjøre det selvsagt, jeg regner med at folk mener det de sier, og hvis ikke så får de ta ansvar for det selv. Men virker ikke som det er det som har skjedd her da. ;)

Anonymous poster hash: 904ca...72c

Skrevet

Var det jeg også trodde :-)

Skrevet

Det verste jeg vet er foreldre som overser gris fra barna sine, eller bare trekker på skuldrene. Har en venninne som ga sjokolade til sin ettåring i min kremfargede stoff sofa. Da hentet mannen min klut og tørket av hendene til ungen, ellers hadde sofaen bare vært å kaste. Selv er jeg pinlig nøye med å tørke barnas hender og ansikt etter mat, og å gi ungene noe i handa når vi er på besøk er uaktuelt. Jeg liker å ha det rent og pent rundt meg, og mat spises på kjøkkenet. Å bytte bleie på gulvet er også meget spesielt!

Anonymous poster hash: c3a8d...d4c

Skrevet

Altså, når jeg mater ungen når jeg er på besøk så setter vi oss der de andre sitter. Så hvis du sitter i sofaen når ungen min skal ha mat, så sitter vi også i sofaen. Hadde vært uhøflig å sette seg i et annet rom enn vertskapet.

Anonymous poster hash: ac817...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...