Gå til innhold

Er du deg selv lik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker litt på dette med personlighet.. Kjenner du igjen deg selv som barn? Var du et bekymringsløst barn, og er du det fortsatt som voksen? Var du nøyaktig og ryddig? Ennå?

Jeg er usikker på hvor mye av personligheten vi er født med, og hvor mye vi klarer å forme den underveis. Livets opplevelser - gode og dårlige, milde eller traumatiske - vil nok forme en personlighet, men noe må da være en grunnstamme, som for eksempel temperament.

Det jeg lurer litt på er hvor mye av barna mine nå forblir det samme som voksne..

Anonymous poster hash: b81f0...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Jeg er faktisk meg selv mer lik nå som jeg har fått plukket av meg litt for mye begrensninger og litt for mye oppdragelse hjemmefra;)

Skrevet

Ja på veldig mange områder. Jeg var veldig entusiastisk som barn og det har jeg måttet moderere litt da. Men jeg kjenner fortsatt den samme entusiasmen i magen.

Anonymous poster hash: 5f84f...7d2

Skrevet

Ja, men då var eg meir positiv og mindre hissig. Ellers er det likt.

Skrevet

Jeg vil si at jeg har endret meg mye fra da jeg var barn.  Var et meget sjenert og stille barn, som var redd for mye rart, særlig i sosiale sammenhenger. Nå er jeg alldeles ikke redd for å snakke i offentlige fora, og er ganske trygg på meg selv og mine evner. 

Anonymous poster hash: 8c347...ffc
Skrevet

Jeg føler meg mye mer trygg, både sosialt og på andre måter. Som barn var jeg forsiktig og innadvendt, selv om jeg hadde en god selvfølelse og seilte gjennom skolegangen rent faglig. Moren min var psykisk syk og jeg ble nok litt preget av hennes syn på menneskene, omgivelsene og verden. 

Nå er jeg mer utadvendt, åpen og mindre følsom, selv om jeg fremdeles ikke er den som behøver å være midtpunktet på festen og skravle hull i hodet på enhver.

Anonymous poster hash: beb08...7c6
Skrevet

Ja absolutt. Var en fryktelig rotete, sjenert og smart lesehest. Er det fortsatt.

Anonymous poster hash: bcaf2...686

Skrevet

Temperament er ikke bare genetisk.

Jeg var hissig, sint, slem som barn.. Men det var pga andre årsaker som overgrep.

Jeg ble sett på som ett trist og surt barn.

Jeg var lite redd som barn for hva kunne være verre enn overgrep av nær familie. Selv om jeg ikke skjønte det som barn.

Men som voksen er jeg utadvent, lever med en fasade, i utgangspunktet trygg på meg selv. Men mye bekymringer, frykt og redd.

Pliktoppfyllende vært hele tiden. God i idrett. Mye følelser men jobber i mot både nå og da.

Anonymous poster hash: 06ace...3cb

Skrevet

Både og. Jeg var ekstremt sta gjennom hele oppveksten, - det har jeg jobbet kraftig med, og er nå mye mindre sta. 

Jeg er et mye bedre menneske nå, enn det jeg var før. Jeg er meg selv lik, men på en måte er jeg mye mer meg selv nå :) 

Anonymous poster hash: 3c5e4...1fb
Skrevet

Ja absolutt. Var en fryktelig rotete, sjenert og smart lesehest. Er det fortsatt.Anonymous poster hash: bcaf2...686

Er du meg?! Var sånn som barn, er sånn i dag :-)

Anonymous poster hash: d18d3...1de

Skrevet

Jeg er meg, ja.

Anonymous poster hash: 91c78...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...