Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Vi har sett på DRØMMEHUSET men fant nå ut at det er påvist fukt på nederste del av vegg i kjeller(på vaskerom) Hadde dette vært en dealbreaker for dere? Elsker alt annet med huset og er redd for om dette er for alvorlig til å overse... Anonymous poster hash: 6fd93...8ca
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Jeg ville spurt en tømrer. Anonymous poster hash: 65608...10f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Løp... Eller forbered dere til å grave opp drenering og rive vegger/gulv om dere vil ha et tørt og trygt inneklima. Fukt er verste sort! Anonymous poster hash: 2387f...1ed
Gjest cd0da Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Vi fikk tilbud om drenering på en kjeller på ca. 80 kvm. Kom på ca. 30 000
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Hvor gammelt er huset da?Jeg kunne vært villig til å kjøpe det om det ellers var drømmehuset, men ikke for en hver pris.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Vi fikk tilbud om drenering på en kjeller på ca. 80 kvm. Kom på ca. 30 000 Av et firma? Eller utstyr til å gjøre det selv?
Tjofsen Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Det kan fort bli dyrt. Jeg hadde vært skeptisk.
Gjest cd0da Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Vi fikk tilbud om drenering på en kjeller på ca. 80 kvm. Kom på ca. 30 000 Av et firma? Eller utstyr til å gjøre det selv? Av et firma med gode tilbakemeldinger. La det ut på anbud
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Vi fikk tilbud om drenering på en kjeller på ca. 80 kvm. Kom på ca. 30 000 Av et firma? Eller utstyr til å gjøre det selv? Av et firma med gode tilbakemeldinger. La det ut på anbud Hørtes så billig ut synes jeg... Vi gjorde jobben selv og betalte rundt 20.000kr. Da fikk vi halv pris på alt utstyret vi trengte, samt at vi fikk låne gravemaskin gratis av et familiemedlem. Men vi valgte å legge isoporplater utenfor for å isolere, samt et godt lag med grus/småstein av noe slag. I tillegg må vi bruke noen tusenlapper på å ordne plenen etterpå da..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Kunne gjerne kjøpt huset selv om det var litt fukt i kjeller. MEN, ville fått en som har peiling til å se hvor omfattende det er å fikse det. Må det graves? Plass til gravemaskin? Osv Vi har litt fukt helt nederst i veggen i kjellerstua vår nå. Er ikke veldig fuktig. Gjelder kun en kortvegg. Dårlig drenering. Vi fikser mesteparten selv. Har tilgang på gratis gravemaskin og spader Anonymous poster hash: 1d23d...528
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Er det bare murvegger? Isåfall er det ikke noe problem å tørke opp selve vaskerommet/kjelleren. Er veggene mot bakken kledd innvendig må dere derimot rive opp for å se bak. Og dere må uansett gjøre noe med problemet og ikke bare symptomene. Om det er bare i ett hjørne kan det jo være bare en takrenne som går rett i bakken og skaper problemer. Da er det fort gjort å gjøre noe med. Dyrere om det er dårlig drenering langs hele ytterveggen Anonymous poster hash: b1e75...6dc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Vi kjøpte hus i sommer med fukt flere steder i kjelleren. Det fikset vi på en uke, vi gjorde det selv. Anonymous poster hash: 67c51...1ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Hadde ikke vert enn dealbreaker for fukt i murvegg er lett å fikse koster jo litt men det kan jo slås av på evt bud så lenge resten av huset står til forventning dessuten kan enn ikke forvete at gamle hus er fukt frie å etter noen år må di fleste fikse dette uansett Anonymous poster hash: f3595...4b8
HvittHus Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Vi kjøpte hus med fukt i en hel kjellervegg. Sommeren derpå drenerte og la vi fuktsperre. Gjorde alt utenom graving selv, så det kostet ikke veldig mye. Er det drømmehuset, og dere får hjelp av en kyndig person til å vurdere at veggen ikke er så ødelagt at den må skiftes, så vil jeg mene at dere bør gi et bud.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Takk for innspill alle. Tenker jo at vi må ordne å få litt bedre pris på huset. Men vi håper i første omgang at dette kan skremme bort andre potensielle kjøpere... Så hadde vi jo håpet på å gi et ganske godt bud men med forbehold om at de utbedret. Går det? Anonymous poster hash: 6fd93...8ca
HvittHus Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Takk for innspill alle. Tenker jo at vi må ordne å få litt bedre pris på huset. Men vi håper i første omgang at dette kan skremme bort andre potensielle kjøpere... Så hadde vi jo håpet på å gi et ganske godt bud men med forbehold om at de utbedret. Går det? Anonymous poster hash: 6fd93...8ca Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde avslått budet deres hvis det lå et krav om utbedring i avtalen. Da hadde jeg solgt til en lavere pris til en annen kjøper.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Takk for innspill alle. Tenker jo at vi må ordne å få litt bedre pris på huset. Men vi håper i første omgang at dette kan skremme bort andre potensielle kjøpere... Så hadde vi jo håpet på å gi et ganske godt bud men med forbehold om at de utbedret. Går det? Anonymous poster hash: 6fd93...8ca Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde avslått budet deres hvis det lå et krav om utbedring i avtalen. Da hadde jeg solgt til en lavere pris til en annen kjøper.ja kan godt hende de tenker og?! men vi håper vel egentlig på liten interesse og en god avtale med selger:) Anonymous poster hash: 6fd93...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå