Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Er det flere som drømmer annerledes når de er gravide enn når de ikke er det? Jeg er tredjegangsfødende å har nå igjennom 3 svangerskap merket stor forandring i drømmene mine. Jeg drømmer om de jeg kjenner å jeg husker alltid drømmene mine, det gjør jeg aldri ellers... Jeg har oftere mareritt å da handler det om att noe fælt skjer med barna mine:s jeg blir nesten paranoid og sliter med å ikke være til de grader overbeskyttende dagene etter slike mareritt. Andre ganger drømmer jeg om en mann jeg har en litt innvikla historie med å da føler det nesten som jeg har kjærlighetssorg å jeg går rundt å tenker på han i dagene etter.... Drømmene mine gjør meg rett og slett gal når jeg er gravid... Anonymous poster hash: 3b655...c6e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Les litt om lucid dreaming - husker ikke hva det kalles på norsk. Det går ut på at man kan styre drømmene sine. Dvs. når man drømmer så er man bevisst at man drømmer, og kan dermed styre drømmene i andre retninger. Jeg slet med mareritt i mange, mange år, men begynte uten å ha hørt om dette å utvikle denne evnen. Og man kan til dels lære seg dette. Det enkleste er hvis du våkner av et mareritt. Det vi som regel gjør da er å tenke på absolutt alt annet i et forsøk på å kvitte seg med tanken/følelsen av marerittet. Men hvis du gjør det motsatte, altså, du fortsetter å tenke på marerittet, du innrømmer for deg selv at det bare var en drøm, og så ligger du og tenker på hvordan du kunne ha snudd handlingen slik at det ble en god slutt.... og så prøve å sovne igjen med det i tankene. Mange greier da å fortsette på drømmen, men at den snur til å bli positiv, at man kommer seg unna fare osv. Etter hvert vil man kunne utvikle evnen til å vite at man drømmer når man drømmer, og når man drømmer noe som begynner å ligne et mareritt, så kan man endre handlingen slik at du unngår alt som er ubehagelig. Jeg har laget meg evnen å fly, når jeg ikke har hatt annen mulighet til å komme meg unna fare i drømme, jeg har kunnet springe i 300 km i timen, jeg har fått kjempekrefter, jeg har blitt klarsynt, jeg har kunnet advare folk jeg ikke er i nærheten av om fare, jeg har kastet magi over den som truet slik at den går opp i ild... jeg har gått fremover eller bakover i tid... you name it... bare fantasien som stopper, og i drømmer er fantasien stor!!! Av og til har jeg også bare funnet ut at "nei, dette var en for slitsom drøm, dette gidder jeg ikke, nå vil jeg drømme noe positivt i steden for"... og så har den slitsomme drømmen bare forsvunnet og en positiv har kommet inn. Les litt om det - det er fascinerende Jeg har så godt som aldri mareritt lenger, det er akkurat som om det ikke er noen vits, for jeg styrer jo bare unna dem likevel. Har kanskje ett mareritt annethvert år nå, ikke mer enn det, siste fire årene husker jeg egentig bare en gang jeg har hatt mareritt. Tidligere var det nesten hver natt... Angående den mannen du drømmer om... Jeg har også hatt drømmer om slike uavklarte forhold og opplevd det samme som deg. Men der også greide jeg å koble inn de bevisste drømmene mine til slutt, og da laget jeg i drømme en avslutning hvor jeg fikk sagt alt som var usagt, vi fikk pratet ut begge to, innrømmet følelser som var sterke mellom oss, men at vi innså at det likevel ikke skulle være oss, men at vi bare skulle være glade for det som hadde vært bra. Etter det fikk jeg ro. Jeg har opplevd dette ift to menn... Så sjekk ut lucid dreaming Anonymous poster hash: 74db4...987
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Har prøvd meg på å "styre" marerittene mine å det går fint når det er sånne mareritt som feks mannen er utro, nære slektninger dør ol, men når det gjelder mine barn er det liksom får skummelt til att jeg greier det, uansett hvordan jeg prøver å vinkle det så ender det alltid vondt. Har også prøvd å prate med denne mannen, men ender med att jeg er utro med han hver gang likevel uansett hvor mye jeg prøver å unngå det(får dårlig samvittighet ovenfor mannen min) i virkeligheten er det mitt valg att det ikke ble noe mellom oss fordi jeg til tross for sterke følsen ikke så noe fremtid med han... Ekstra vanskelig blir det da att han er i samme vennekrets å jeg møter han ofte selv om jeg prøver å unngå det... Dette er problemer jeg aldri har når jeg ikke er gravid... Hi Anonymous poster hash: 3b655...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå