Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Kommer pengene inn på konto i barnets navn eller i foreldrenes navn .? Anonymous poster hash: 99065...63c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Hjelpestønad kommer alltid inn på kontoen til den personen som faktisk har innvilget hjelpestønad. Vi måtte opprette en egen konto til dette i barnets navn, men kontoen er på min nettbank så jeg styrer jo pengene som jeg vil. Anonymous poster hash: 65fbe...7d9
Hildemor fra vest Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vi har hjelpestønad for vår sønn og den kommer inn på min konto:)
cheni Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Den skal egentlig komme på barnets konto, men jeg får den på min siden jeg er alene og jeg skal disponere pengene Var null stress, måtte bare be om det og levere noe dokumentasjon.
Hildemor fra vest Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Hvor står det at den skal komme inn på barnets konto? Har du en kilde å vise til? :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Den kommer inn på min konto. Lurer på om det har kommet nye regler siden vi fikk innvilget det. Vi har hatt hjelpestønad sats 2 i 5 år ca.
cheni Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Hvor står det at den skal komme inn på barnets konto? Har du en kilde å vise til? :-) https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+22-1+Hovedregel+om+hvem+ytelsen+skal+utbetales+til.147796.cms Tok et googlesøk jeg visste det ikke før jeg fikk den innvilget, men ikke utbetalt. Men som sagt, det var null stress å få den utbetalt til min konto.
Kanutten83 Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Vi får den inn på barnets konto, var det vi fikk beskjed om. Både jeg og mannen disponerer kontoen i begges nettbank, så ikke noe stress
Hildemor fra vest Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Ja der står det jo svart på hvitt; ) Vi har fått stønaden utbetalt på min konto i 6 år nå og har aldri blitt spurt om å opprette konto for barnet til det formålet hmm Hvor står det at den skal komme inn på barnets konto? Har du en kilde å vise til? :-) https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+22-1+Hovedregel+om+hvem+ytelsen+skal+utbetales+til.147796.cms Tok et googlesøk jeg visste det ikke før jeg fikk den innvilget, men ikke utbetalt. Men som sagt, det var null stress å få den utbetalt til min konto.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Jeg får den inn på min konto. Anonymous poster hash: 1a7fc...168
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Hva er hjelpestønad? Anonymous poster hash: 3144e...9df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Hjelpestønad er jo noe foreldre får for det ekstra arbeidet som følger med barnets sykdom/handicap. Eks kjøring til lege, fysioterapaut, smøring, trening/tøyinger, lage spesialmat ++++. Ergo skal utbetales til foreldre. Anonymous poster hash: 41234...f4c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Mest logisk at den som utfører omsorgen skal ha pengene ja, men dagens regler er faktisk sånn at de skal inn på barnets konto. Men vi disponerer jo denne kontoen, så ikke noe problem Anonymous poster hash: c20e4...002
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Jeg fikk beskjed fra NAV om at hjelpestønaden skal inn på konto som står i barnets navn. De to første utbetalingene kom i posten som utebetalingskort eller hva det heter, siden barnet vårt ikke hadde konto enda. Dette måtte vi levere i banken for å få ut pengene. Nå kommer det rett inn på barnets konto, men denne disponerer jo vi foreldre
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Har alle her på dib ekstra syke barn da eller? Jeg mener ikke å vere frekk på noe vis. Vil bare forstå. Virker som at det er noe endel av dere har.. håper de minste har det bra.. Anonymous poster hash: 3144e...9df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Hjelpestønad er jo noe foreldre får for det ekstra arbeidet som følger med barnets sykdom/handicap. Eks kjøring til lege, fysioterapaut, smøring, trening/tøyinger, lage spesialmat ++++. Ergo skal utbetales til foreldre. Anonymous poster hash: 41234...f4c Det er barnets navn man søker i og barnet som mottar stønaden - ergo skal det utbetales til barnet... Nav krever egen konto for barnet som pengene utbetales til så da nytter det ikke at du mener foreldrene skal ha stønaden.... Anonymous poster hash: 395c5...076
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Vi fikk første utbetaling nå i høst,og fikk ikke noe beskjed om at det skulle på barnets konto. Kommer på min konto. Anonymous poster hash: 17279...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå