Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hvor raskt er dere inne hos de? Begge våre ser ikke ut til å ha evnen til å finne søvnen igjen selv hvis de våkner littegranne på natta.. Vi har en Teori om at vi har vært for raske til å gå inn! (Og nei, jeg mener ikke at man skal la små babyer ligge å gråte lenge alene.. Jeg snakker om større barn.. 1-1,5 og eldre..) Anonymous poster hash: 06592...ec6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Vi går kun inn om de gråter. Og da sier jeg hysj, det er natta, koser de og går ut. Noe annet om de er syke selvfølgelig Anonymous poster hash: 2b2d0...602
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Går kun inn om de griner, eller om 3åringen roper\leker på rommet sitt om natta Anonymous poster hash: f120a...647
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 For meg er det naturlig å gå inn med en gang hvis et barn gråter. Jeg tenker at det er en trygghet for barnet å vite at jeg responderer på gråten uansett. Jeg gir stort sett bare en kos, sier natta og går ut igjen. SLitsomt når det står på og jeg kanskje må inn flere ganger, men heller det, enn at barnet "gir opp". "Mamma og pappa responderer jo ikke når jeg er redd, overtrøtt etc uansett- så ingen vits i å gråte når ingen kommer". Vil ikke ha det slik, selv om det hadde blitt roligere for meg. Tenker også at unger er forskjellige. 3-åringen har først nå begynt å sove natta gjennom. Har ellers våknet mange ganger hver natt. 8-åringen har alltid sovet natta gjennom. Ytterst sjelden at hun har våknet i løpet av natta i sin oppvekst. Rutinene har vært de samme. Anonymous poster hash: c1e63...a59
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Vi har en på 1 år og 4 mnd. Han sover stortsett gjennom natten men det hender at han våkner.Vi hører det litt ann. som regel bare sutrer han litt også sovner han igjen. Går vi inn til han vil han opp og blir Hysterisk om han ikke får komme opp av senga, hjelper lite å sitte der for det han sovner ikke mens vi er der. Sitter vi til han har slutta å gråte forså å prøve å gå blir han helt krakilsk. Så vi prøver å unngå å gå inn så langt det går. som oftest er det et par min med sutring også er d stille. noenganger varierer det med babling og latter forså å gå over til sutring/klaging og tilbake på babling/latter igjen. Da går vi ikke inn. Gråter han ordentlig og det ikke gir seg innen noen få minutter går vi alltid inn å sjekker at alt er ok. (ikke bæsj, ikke syk, har smokk og koseklut, får litt vann) Da hyler han verre når vi går igjen. verre og verre for hver gang vi går inn og ut av rommet og det tar en evighet før han sovner. Er han syk så går vi inn med en gang han sutrer eller gråter. Sjekker feber, diare, oppkast eller hva det måtte være og tilbyr vann. trøster litt og prøver å gå ut innimellom. Går sjeldent bra så da blir vi sittende ved senga med hånda gjennom sprinklene eller så ligger en av oss på madrass inne hos han resten av natta. Har ikke så mange råd å gi, men er kanskje greit å gi barna noen minutter uten å storme inn om det ikke er hysterisk gråt, men kun sutring/klaging? hender de gråter litt i søvne også. Han ligger aldri alene å hyler lenge altså. Vi ser det som regel ann noen minutter og hører forskjell på gråten. som oftest så blir det stille innen 5 min så fremst det ikke er noe. (annet enn at han har våknet) Anonymous poster hash: e900d...c41
me_87 Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Her er det om å gjøre å gå fort inn for da er han ikke skikkelig våken å da hjelper det å snakke rolig til han eller å gi han smokken,så sovner han igjen. Har prøvd å ikke gå inn med en gang men da er han umulig å få til å sove igjen når jeg først må gå inn fordi at han skriker sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå