Gå til innhold

Hvor lang tålmodighet skal man ha med en arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er aap mottaker, men har skaffet meg en egen arbeidsplass for litt arbeidstrening. Alt virker veldig ok, men nærmeste leder.... Jeg vet ikke hva jeg skal si! Det er så mye om og men at jeg kommer jo aldri skikkelig i gang med jobben. Skal på opplæring, får beskjed i siste liten at det ikke passer allikevel, jeg skal kunne være fleksibel og det er jeg jo forsåvidt, men kan de forvente at jeg alltid kan dukke opp etter bare noen timer? Videre har jeg kommet til opplæring som bare har blitt prat og lunch... Jeg ba om faste dager og tider etter jul, før jul sa han jeg måtte spørre nå etter jul. Har sendt epost (han tar ikke tlf) og jeg får ikke svar... Herregud, jeg er gratis syk arbeidskraft! Det får da være måte på hvor mye jeg skal måtte herje for å få jobbe eller er jeg sær nå? Lege og nav ønsker ikke jeg skal jobbe enda, så det er ikke noe problem... Frista til å høre andre steder jeg! Hva synes du???

Anonymous poster hash: bd3bd...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fått beskjed om å spørre etter jul. Nå er det bare andre arbeidsdag etter nyttår. Du bør være tolmodig i minst to uker før et i det heletatt er noe rart i dette.

Anonymous poster hash: dbdfc...a53
Skrevet

Du har fått beskjed om å spørre etter jul. Nå er det bare andre arbeidsdag etter nyttår. Du bør være tolmodig i minst to uker før et i det heletatt er noe rart i dette.

Men dette har vi rotet med siden september og spørsmålet nå er om jeg skal møte førstkommende tirsdag! Hi

Skrevet

Du skal ikke sette i gang med praksisplass, før dere har laget en avtale om praksis, sendt denne til nav og du har fått godkjenning fra nav.

Skrevet

Du skal ikke sette i gang med praksisplass, før dere har laget en avtale om praksis, sendt denne til nav og du har fått godkjenning fra nav.

De har godkjent det, men frarådet det helsemessig. Samme det! Alt slikt er i orden. Jeg syns bare de somler vekk tiden min på det arbeidsstedet....., og lurer på når jeg kan si nok er nok?!

Skrevet

Virker jo ikke som alt er i orden. For da skulle det vært en avtale på når og hvor mye du skulle vært der. Fungerer det ikke, så ring å rådfør deg med nav.

Skrevet

Er aap mottaker, men har skaffet meg en egen arbeidsplass for litt arbeidstrening. Alt virker veldig ok, men nærmeste leder.... Jeg vet ikke hva jeg skal si! Det er så mye om og men at jeg kommer jo aldri skikkelig i gang med jobben. Skal på opplæring, får beskjed i siste liten at det ikke passer allikevel, jeg skal kunne være fleksibel og det er jeg jo forsåvidt, men kan de forvente at jeg alltid kan dukke opp etter bare noen timer? Videre har jeg kommet til opplæring som bare har blitt prat og lunch... Jeg ba om faste dager og tider etter jul, før jul sa han jeg måtte spørre nå etter jul. Har sendt epost (han tar ikke tlf) og jeg får ikke svar... Herregud, jeg er gratis syk arbeidskraft! Det får da være måte på hvor mye jeg skal måtte herje for å få jobbe eller er jeg sær nå? Lege og nav ønsker ikke jeg skal jobbe enda, så det er ikke noe problem... Frista til å høre andre steder jeg! Hva synes du???

Ikke stress, er mitt råd. Vis deg fra din beste side så tidlig.

Skrevet

Nav ønsker ikke at jeg skal gjøre dette, men jeg har fått viljen min med beskjed om at dette styrer jeg 100% selv! De har aldri pratet med denne arbeidsgiveren, alt har jeg fikset selv.

Huff, jeg er så pliktoppfyllende at det gir meg "gnagsår i huet" av å ikke vite hva som skjer førstkommende tirsdag og onsdag... Men de kan da ikke forvente at jeg kan stille på kort varsel hver gang? Jeg må fikse litt pass av barn og greier og nå har jeg masa og plaga familien nok om dette synes jeg... Hvis arbeidsgiver kan forholde seg til mine forslag kan de gå på SFO, men da må jeg nesten vite når! Hi

Skrevet

Hvis du har prøvd å få klar avtale med arbeidsgiver siden september, og det fremdeles drøyer og er mye usikkerhet... da hadde jeg ikke brukt særlig mer tid på det hvis det ikke umiddelbart kom til en fast ordning.

Når ting blir så uforutsigbart så ender det bare med at du bruker masse energi på "hva om? kanskje? hvis om?". Det siste du trenger når du er i den situasjonen du er i med tanke på helse og at du egentlig frarådes å jobbe - det er uforutsigbarhet som tar krefter fra deg. Det er det absolutt siste du trenger!

Og enda verre er det når du tydeligvis er en ja-person som er veldig pliktoppfyllende og trolig har vanskelig for å si nei.

Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om et møte med den du har å forholde deg til. Si der at nå er det et nytt år, at du trenger forutsigbarhet, du trenger å få oversikt over når du skal jobbe. Gjør det klart at de ikke kan forvente at du stiller på så kort varsel som tidligere, fordi du ikke har mulighet til barnepass osv på samme måten som tidligere. Si at du gjerne jobber, men du må få en arbeidsplan fremover, og at du trenger den i løpet av en uke. Så sier du at du tar kontakt igjen f.eks. "neste onsdag" for å få listen, men at han gjerne må levere den til deg før den tid.

Og fungerer ikke det ville jeg ikke brukt særlig mer energi på den plassen overhodet.

Hvis du skal slite deg ut på frustrasjoner osv, leve i uvisshet og hele tiden måtte kaste deg og barna rundt ift barnepass osv.... da er det ikke verdt det! Du risikerer å bli dårligere igjen, og da har du egentlig ikke funnet ut hvordan du kan fungere i arbeidslivet - du har bare funnet ut at du ikke fungerer med usikkerhet, frustrasjoner og uforutsigbarhet.

Jeg ville nok vært på utkikk etter en ny plass å jobbe!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 34445...648
Skrevet

Hvis du har prøvd å få klar avtale med arbeidsgiver siden september, og det fremdeles drøyer og er mye usikkerhet... da hadde jeg ikke brukt særlig mer tid på det hvis det ikke umiddelbart kom til en fast ordning. Når ting blir så uforutsigbart så ender det bare med at du bruker masse energi på "hva om? kanskje? hvis om?". Det siste du trenger når du er i den situasjonen du er i med tanke på helse og at du egentlig frarådes å jobbe - det er uforutsigbarhet som tar krefter fra deg. Det er det absolutt siste du trenger!Og enda verre er det når du tydeligvis er en ja-person som er veldig pliktoppfyllende og trolig har vanskelig for å si nei. Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om et møte med den du har å forholde deg til. Si der at nå er det et nytt år, at du trenger forutsigbarhet, du trenger å få oversikt over når du skal jobbe. Gjør det klart at de ikke kan forvente at du stiller på så kort varsel som tidligere, fordi du ikke har mulighet til barnepass osv på samme måten som tidligere. Si at du gjerne jobber, men du må få en arbeidsplan fremover, og at du trenger den i løpet av en uke. Så sier du at du tar kontakt igjen f.eks. "neste onsdag" for å få listen, men at han gjerne må levere den til deg før den tid. Og fungerer ikke det ville jeg ikke brukt særlig mer energi på den plassen overhodet.Hvis du skal slite deg ut på frustrasjoner osv, leve i uvisshet og hele tiden måtte kaste deg og barna rundt ift barnepass osv.... da er det ikke verdt det! Du risikerer å bli dårligere igjen, og da har du egentlig ikke funnet ut hvordan du kan fungere i arbeidslivet - du har bare funnet ut at du ikke fungerer med usikkerhet, frustrasjoner og uforutsigbarhet. Jeg ville nok vært på utkikk etter en ny plass å jobbe! Lykke til :)Anonymous poster hash: 34445...648

Takk, du satte ord på hvordan jeg føler det! :) Godt å få bekreftet jeg ikke er blitt altfor storforlagene, for som aap mottaker føler man seg i grunnen ikke videre mye verdt :)

Skrevet

Hva står det i den avtalen du har inngått med arbeidsgiver og som NAV har godkjent da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...