Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Kom hjem fra juleferie i dag, en god kamerat av meg og kjæresten hans hadde passet leiligheten siden mandag (vi har katt). Bare de to. Men nå ser jeg på facebook at kjæresten og han har blitt tagget i flere bilder av et annet par og det ser ut som de har bodd her alle fire hele uka! Bilder av at de spiser middag sammen på nyttårsaften, frokost dagen etter og ei dame jeg ikke vet hvem er sitter å leser i skolebøker ved mitt spisebord! Jeg blir så skuffa! Og jeg føler jeg ikke kan si noe heller siden jeg har "sniket" på facebookprofilen til kjæresten hans Greit nok, ingenting mangler, alt er helt og de har til og med støvsugd. Men jeg synes han kunne ha spurt om det var greit... Anonymous poster hash: e09e7...4cd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Næh. La d ligge. Bra de har kost seg.. burde vel spurt men.. likevel.. Anonymous poster hash: a8631...547
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Kom hjem fra juleferie i dag, en god kamerat av meg og kjæresten hans hadde passet leiligheten siden mandag (vi har katt). Bare de to. Men nå ser jeg på facebook at kjæresten og han har blitt tagget i flere bilder av et annet par og det ser ut som de har bodd her alle fire hele uka! Bilder av at de spiser middag sammen på nyttårsaften, frokost dagen etter og ei dame jeg ikke vet hvem er sitter å leser i skolebøker ved mitt spisebord! Jeg blir så skuffa! Og jeg føler jeg ikke kan si noe heller siden jeg har "sniket" på facebookprofilen til kjæresten hans Greit nok, ingenting mangler, alt er helt og de har til og med støvsugd. Men jeg synes han kunne ha spurt om det var greit... Anonymous poster hash: e09e7...4cd Regner jo med at de gjorde dere en tjeneste med å være der siden de passet katten og da ser jeg ikke så stort problem med at de hadde besøk så lenge huset var rent og pent da dere kom tilbake. Hadde ikke gjort noe vesen utav det tror jeg... Anonymous poster hash: a597f...caf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Kom hjem fra juleferie i dag, en god kamerat av meg og kjæresten hans hadde passet leiligheten siden mandag (vi har katt). Bare de to. Men nå ser jeg på facebook at kjæresten og han har blitt tagget i flere bilder av et annet par og det ser ut som de har bodd her alle fire hele uka! Bilder av at de spiser middag sammen på nyttårsaften, frokost dagen etter og ei dame jeg ikke vet hvem er sitter å leser i skolebøker ved mitt spisebord! Jeg blir så skuffa! Og jeg føler jeg ikke kan si noe heller siden jeg har "sniket" på facebookprofilen til kjæresten hans Greit nok, ingenting mangler, alt er helt og de har til og med støvsugd. Men jeg synes han kunne ha spurt om det var greit... Anonymous poster hash: e09e7...4cd Regner jo med at de gjorde dere en tjeneste med å være der siden de passet katten og da ser jeg ikke så stort problem med at de hadde besøk så lenge huset var rent og pent da dere kom tilbake. Hadde ikke gjort noe vesen utav det tror jeg... Anonymous poster hash: a597f...caf Det er vel mer vi som har gjort de en tjeneste som lot de få bo her i stedet for at de måtte sove på sofaen hos hans søster. Naboen var hadde gledelig passet katten. Anonymous poster hash: e09e7...4cd
Gjest Julia1984 Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Synes du overreagerer veldig. Regner med at dette er voksne mennesker du har tillit til. De har passet leilighet og katten en hel uke? Det r vel greit at de får besøk? De har blant annet passet på katten deres. Er noe ødelagt? Noe som er borte? Ser det ut som en svinesti etter dem? La det ligge!! Jeg hadde vært takknemlig over at noen passet katten min
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Synes du overreagerer veldig. Regner med at dette er voksne mennesker du har tillit til. De har passet leilighet og katten en hel uke? Det r vel greit at de får besøk? De har blant annet passet på katten deres. Er noe ødelagt? Noe som er borte? Ser det ut som en svinesti etter dem? La det ligge!! Jeg hadde vært takknemlig over at noen passet katten min Jeg har tillit men den blir noe grummste når det har vært folk i her jeg ikke kjenner og ikke fått vite om det! Er det virkelig urimelig å få en liten beskjed om at de har tenkt å ha egne overnattingsgjester i vårt hjem? Anonymous poster hash: e09e7...4cd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Hadde spurt dem uten å vise hva du vet. Da ser du fort hvor ærlige de er. Anonymous poster hash: 630ef...13a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Synes du overreagerer veldig. Regner med at dette er voksne mennesker du har tillit til. De har passet leilighet og katten en hel uke? Det r vel greit at de får besøk? De har blant annet passet på katten deres. Er noe ødelagt? Noe som er borte? Ser det ut som en svinesti etter dem? La det ligge!! Jeg hadde vært takknemlig over at noen passet katten min Så du syns det er helt greit med fremmende mennesker i huset ditt, uten å ha blitt spurt på forhånd? Deg om det. Det er nemlig vanlig folkeskikk å høre med HUSEIER før man drar folk inn i huset, uansett om man passer katt eller ikke. Anonymous poster hash: 630ef...13a
Vinterlilje Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Så lenge alt er ryddet og ser bra ut, naboene ikke har lidd noen overlast, katten har det bra og huset står med taket på, ville jeg ikke sagt noe. At hus- og kattepasserne har gjester er vel bare koselig og du vet faktisk ikke (det set ut som, skriver du) at de har bodd der en hel uke. La det passere og begyn det nye året med blanke ark
HvittHus Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Jeg hadde nok ikke nevnt noe, men hadde ikke latt disse menneskene passe hus igjen. Ja de gjorde deg en tjeneste, men man drar ikke inn fremmede mennesker i huset uten at det er klarlagt med eier først.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Jeg hadde ikke blitt så glad for det der! Er vel ikke greit å invitere folk på nyttårsfest med overnatting i andres hjem?? Anonymous poster hash: a82eb...7b2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Det hadde vel vært best å spørre huseier først om man kan få ha besøk. Anonymous poster hash: 588c0...ac5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. januar 2014 #14 Skrevet 2. januar 2014 Huset er for meg privat, altså.. Når man selv er borte, vet man ikke om de som var der uten at HI viste om det, har vært å puttet nesen sin i private ting de ikke hadde noe med. Jeg hadde sakt ifra at det kanskje hadde vært lurt av de å spørre deg før de inviterte andre inn i ditt hus, dere gjorde hverandre en tjeneste, men det går på respekt for privatlivet også!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #15 Skrevet 2. januar 2014 Aiaiai, jeg er enig med deg, HI. Det er IKKE greit å dra fremmede folk inn i et hus man passer på for andre og i tillegg lar dem overnatte samt rote i tingene. Det er faktisk tegn på manglende respekt. Anonymous poster hash: 53a37...dc9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #16 Skrevet 2. januar 2014 Hadde ikke reagert! Har flere ganger hatt venner boende hos oss mens vi har vært på ferie, og legger meg ikke opp i om de inviterer andre hit, bare hyggelig det! Anonymous poster hash: 696e8...01d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 Han tok kontakt med meg og lurte på om vi trengte kattepass i romjula siden han skulle ha med kjæresten og det fristet lite å bo på sofaen hos søsteren. Kattepasset var avklart med naboen for lengst siden de skulle være hjemme og gjorde det mer enn gjerne. Så jeg føler det er vi som har gjort dem en tjeneste. Hadde han spurt meg om det var i orden hadde jeg ikke sagt noe på det, jeg hadde også fortalt hvor han kunne finne gjestedyner. Å oppdage at noen man stoler på ikke har vært ærlig via noen bilder på facebook er ikke kult. Og skal man tolke ut i fra kommentarene på bildene har det vært "en innmari fin feiring og romjul sammen" HI Anonymous poster hash: e09e7...4cd
Clue Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Synes du overreagerer veldig. Regner med at dette er voksne mennesker du har tillit til. De har passet leilighet og katten en hel uke? Det r vel greit at de får besøk? De har blant annet passet på katten deres. Er noe ødelagt? Noe som er borte? Ser det ut som en svinesti etter dem? La det ligge!! Jeg hadde vært takknemlig over at noen passet katten min Så du syns det er helt greit med fremmende mennesker i huset ditt, uten å ha blitt spurt på forhånd? Deg om det. Det er nemlig vanlig folkeskikk å høre med HUSEIER før man drar folk inn i huset, uansett om man passer katt eller ikke. Anonymous poster hash: 630ef...13a Gled deg til du får tenåringer som etterhvert har sommerjobb når du vil på ferie! Da vil du oppleve dette igjen Endret 2. januar 2014 av Clue
*Miss Marple* Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Synes du overreagerer veldig. Regner med at dette er voksne mennesker du har tillit til. De har passet leilighet og katten en hel uke? Det r vel greit at de får besøk? De har blant annet passet på katten deres. Er noe ødelagt? Noe som er borte? Ser det ut som en svinesti etter dem? La det ligge!! Jeg hadde vært takknemlig over at noen passet katten min Så du syns det er helt greit med fremmende mennesker i huset ditt, uten å ha blitt spurt på forhånd? Deg om det. Det er nemlig vanlig folkeskikk å høre med HUSEIER før man drar folk inn i huset, uansett om man passer katt eller ikke. Anonymous poster hash: 630ef...13a Gled deg til du får tenåringer som etterhvert har sommerjobb når du vil på ferie! Da vil du oppleve dette igjen Men da er det jo husets BEBOERE som har besøk og det blir en helt annen sak. J Jeg hadde heller ikke likt at fremmede mennesker var i mitt hus influert dager uten at jeg visste om det. Man kommer langt med vanlig folkeskikk.
Vicky Pollard Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 Neh, ikke greit, hadde blitt sur egentlig... Hvor mange kalorier bruker man på å ta en tlf og spørre da, egentlig? Men jeg ville ikke hatt kamerater til mannen min til å være kattepasser og BO i huset vårt om vi ikke var hjemme i utgangspunktet en gang.... Regner med katta ble oppvarmet i det minste, da. Kanskje de har rota litt i nattbordskuffen, vits om mensen- trusene dine og kosa seg glugg 😜
Zaphira Skrevet 2. januar 2014 #21 Skrevet 2. januar 2014 Da var det 4/5 stk som passet den katta egentlig? Men seriøst Hi det virker som du har blitt utnytta av kattepasset ditt og de har brukt kattepasset til å ha besøk av sine venner i ditt hjem, det koster ikke mange kalorier som Vicky sier å ta en telefon å spørre om det er greit at de som passer får litt besøk. Det blir bare feil når de velger å holde kjeft om det og du finner det ut på det viset, på ingen måter greit, skjønner din reaksjon!
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. januar 2014 #22 Skrevet 2. januar 2014 Det er ikke greit. Hadde ikke blitt sint og sur, men hadde blitt skuffa og ventet på rett anledning til å fortelle eller om så bare gi et lite hint om at jeg visste. Hadde heller ikke latt dem passe hus og katt igjen. Og gjerne fortalt hvorfor om de lurte. Om de hadde spurt meg hadde jeg sagt at det var greit så lenge huset ble forlatt i samme stand som det var når de kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå