Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Og nav? Anonymt. Anonymous poster hash: 0a2ff...e3a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Du må ringe dem. Anonymous poster hash: 46eef...89d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Du kan skrive et anonymt brev. Ang. Barnevernet så har de fleste kommuner et meldingsskjema på hjemmesiden sin som du kan fylle ut. Anonymous poster hash: 58b84...f7e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Når det gjelder nav kan du ringe til dem på 55553333 og be om å bli satt over til tipstelefonen hos nav kontroll... Anonymous poster hash: 0d265...ab3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Bare av nysgjerrighet, hvem er det du skal melde,og hva for? siden du skal melde til både nav og barnevernet på en gang... Anonymous poster hash: 5dfee...8a5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Du kan ringe, sende e-post, sende brev eller møte opp. Det gjelder både NAV og barneverntjeneste. Hos barneverntjenesten kan du enten presentere deg med navn men be om anonymitet overfor de du melder, eller du kan la være å oppgi hvem du er, eller du kan godkjenne at de det meldes bekymring for får vite hvem som har meldt den. Anonymous poster hash: 643e5...c87
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Hvis man skal ringe Barnevernet så sier man bare at man har en bekymringsmelding, og at man ønsker å være anonym.Men tenkt deg om før du gjør det!Vi har selv blitt meldt til barnevernet, helt uskyldig. Det har skapt MYE trøbbel for oss, satt oss i dårlig lys flere plasser. Vi har nærmest blitt kalt dårlige foreldre, selv om vi vet vi er gode foreldre. Barnet vårt har det fantastisk!Uansett hva, så kan vi på ingen måte bevise at vi er gode foreldre. Det er sårt og tungt. Saken vil for alltid ligge i barnevernets system, selv om den ble henlagt! Anonymous poster hash: ec6bc...485
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Har hørt at noen gjør dette for å være jævlig. En perfekt måte å ta hevn på, på mennesker man ikke kommer overens med.. Anonymous poster hash: b9fba...204
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Hvis man skal ringe Barnevernet så sier man bare at man har en bekymringsmelding, og at man ønsker å være anonym.Men tenkt deg om før du gjør det!Vi har selv blitt meldt til barnevernet, helt uskyldig. Det har skapt MYE trøbbel for oss, satt oss i dårlig lys flere plasser. Vi har nærmest blitt kalt dårlige foreldre, selv om vi vet vi er gode foreldre. Barnet vårt har det fantastisk!Uansett hva, så kan vi på ingen måte bevise at vi er gode foreldre. Det er sårt og tungt. Saken vil for alltid ligge i barnevernets system, selv om den ble henlagt! Anonymous poster hash: ec6bc...485 At saken er henlagt ville jeg sett på som en seier:) Søsteren min meldte sin egen familie til barnevernet, kun for å ta hevn på moren vår. Men saken ble så godt som lagt død;) I følge rapporten var vi mer oppegående enn søsteren som klaget oss inn. Anonymous poster hash: b9fba...204
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Hvis man skal ringe Barnevernet så sier man bare at man har en bekymringsmelding, og at man ønsker å være anonym.Men tenkt deg om før du gjør det!Vi har selv blitt meldt til barnevernet, helt uskyldig. Det har skapt MYE trøbbel for oss, satt oss i dårlig lys flere plasser. Vi har nærmest blitt kalt dårlige foreldre, selv om vi vet vi er gode foreldre. Barnet vårt har det fantastisk!Uansett hva, så kan vi på ingen måte bevise at vi er gode foreldre. Det er sårt og tungt. Saken vil for alltid ligge i barnevernets system, selv om den ble henlagt! Anonymous poster hash: ec6bc...485 At saken er henlagt ville jeg sett på som en seier:) Søsteren min meldte sin egen familie til barnevernet, kun for å ta hevn på moren vår. Men saken ble så godt som lagt død;) I følge rapporten var vi mer oppegående enn søsteren som klaget oss inn. Anonymous poster hash: b9fba...204 Jeg trodde også at vi skulle føle det som en slags seier og lettelse da saken ble henlagt. Men dette har tæret så hardt på oss som familie. Jeg forstår ikke hvordan folk kan melde inn sånn falskhet. Den som har hatt det vondt er jo meg og mannen, barnet vårt har det jo bare bra. Barnevernet tok jo kontakt med fastlegen til oss alle, barnehage, helsestasjon, legevakt, familierådgiving. Og disse fikk ikke noe brev senere om at saken var henlagt. Og det er veldig krenkende spørsmål de stiller disse etatene om oss. I tillegg hang de seg opp i at far til barnet var hos BUP før 10 års alder. Han sleit da han ikke hadde far som stilte opp. Jeg synes personlig at om man skal melde noen til barnevernet, så får man stå fram med navn også. Da vet man at man uansett har sitt på det tørre, og er oppriktig bekymret for barnet. Anonymous poster hash: ec6bc...485
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Har selv opplevd å blir meldt til barnevernet. Vi var/er uskyldige i meldingen vi fikk på oss. Personen som gjorde det, hadde ikke et eneste punkt på listen som var riktig/sant. Det var helt grusomt å blir bekyldt for noe man ikke har gjort! Fra personen sendte inn meldingen til den ble henlagt, så tok det 5 mnd. 5 grusomme mnd, med mye gråting, lite søvn og mangel på matlyst! Har aldri i mitt liv hatt så vondt før. Trodde heller aldri at vi kom til å sitte i en sånn situasjon Dessverre så ser jeg personen som meldte oss nesten hver dag. Jeg HATER h*n så mye som det er mulig å hate et annet menneske! Kan legge til at vi er barndomsvenninner og har reist mye sammen. Vi har ingen kontakt pr. dags dato overhodet. Det kommer aldri til å skje heller. Aldri i livet! Til deg som lurer på å melde inn til bv. Hvorfor vil du melde til bv? Har du bevis? Vil bare at du skal tenke deg godt om. Tenk om det du tror ikke er tilfelle!? Anonymous poster hash: 0baa4...aec
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 hørte ikke mer fra Hi nei.. Typisk.. Anonymous poster hash: 5dfee...8a5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Det har visst blitt en trend det med å angi andre mennesker. Folk sitter omtrent med kikkerter i vinduene, og har ørene på stilk omtrent. Noen gjør tydeligvis alt for å få håndplukkede personer tatt. Jeg føler med dere som er blitt offer for falske beskyldninger. I mitt tilfelle ble vi en snakkes i hjembyen min, så jeg valgte tilslutt å flytte til en annen by. Og et bedre liv fikk jeg, med en flott mann, et barn og nye venner. Utrolig synd at dette hjelpeapparatet blir misbrukt. Selv om jeg lever et godt liv nå med min mann og barnet vårt, levde jeg i frykt før for at søsteren min kom til å melde oss til barnevernet. Nettopp for å dikte opp ting. Heldigvis hadde jeg vet nok til å bryte all kontakt med dette mennesket. Hun opplevde et samlivsbrudd, og flyttet til hjembyen vår. Så vi kan omsider puste lettet ut:) Nei, stakkars dere som har opplevd dette med barnevernet. Jeg hadde nok flyttet hadde jeg vært dere. Ny by, ny jobb og nye venner. Og kanskje en liten navnejustering? Selv om det er et stort og modig steg å ta, så innbiller jeg meg at det gjør godt for sjelen å komme til et sted hvor ingen kjenner deg. Kjente gamle omgivelser tror jeg vil bli en evig påminnelse om den vonde tiden man måtte kjempe seg i gjennom. Jeg hadde nesten vurdert hevn om noen av mine bekjentskaper drev og koblet meg til barneværnet, eller annet bråk. Falsk anklage skal visst være straffbart. HI har stukket av, og skal allerede i morgen den dag ut og ødelegge en hel familie. Tipper anklagen går ut på at hun oppdaget flekker på genseren til det aktuelle barnet..etc. Anonymous poster hash: b9fba...204
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor antar så mange av dere at Hi vil melde noen til Barnevernet bare for å være kjip? Har det slått dere at hun kanskje har lyst til å hjelpe et barn som ikke har det bra hjemme? Det er fremdeles altfor få som blir meldt til barnevernet, ikke for mange, og det at folk følger med og bryr seg er BRA for de ungene som blir utsatt for omsorgssvikt!!!! Anonymous poster hash: 2ff7f...3ea
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Til deg som lurer på å melde inn til bv. Hvorfor vil du melde til bv? Har du bevis? Vil bare at du skal tenke deg godt om. Tenk om det du tror ikke er tilfelle!? Anonymous poster hash: 0baa4...aec Jeg er ikke HI, men synest man skal melde en gang for mye enn for lite. Jobber med barn og ungdom. Har sett altfor mange tilfeller der saker ikke er meldt inn til barnevernet. Man er flink å skyveproblemer foran seg og vente at andre skal ta ansvar. JA, det skjer at folk blir meldt til barnevernet og det ikke er noen grunn. Men da blir saken henlagt og man er sikker på at barnet har det bra. Er desverre altfor mange barn som blir utsatt omsorgssvikt i ulik grad. Anonymous poster hash: a3aaa...3ad
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 For en haug med drittsvar og antagelser.. Snakk om å koke grøt på luft!
Hjertefru Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Det har visst blitt en trend det med å angi andre mennesker. Folk sitter omtrent med kikkerter i vinduene, og har ørene på stilk omtrent. Noen gjør tydeligvis alt for å få håndplukkede personer tatt. Jeg føler med dere som er blitt offer for falske beskyldninger. I mitt tilfelle ble vi en snakkes i hjembyen min, så jeg valgte tilslutt å flytte til en annen by. Og et bedre liv fikk jeg, med en flott mann, et barn og nye venner. Utrolig synd at dette hjelpeapparatet blir misbrukt. Selv om jeg lever et godt liv nå med min mann og barnet vårt, levde jeg i frykt før for at søsteren min kom til å melde oss til barnevernet. Nettopp for å dikte opp ting. Heldigvis hadde jeg vet nok til å bryte all kontakt med dette mennesket. Hun opplevde et samlivsbrudd, og flyttet til hjembyen vår. Så vi kan omsider puste lettet ut:) Nei, stakkars dere som har opplevd dette med barnevernet. Jeg hadde nok flyttet hadde jeg vært dere. Ny by, ny jobb og nye venner. Og kanskje en liten navnejustering? Selv om det er et stort og modig steg å ta, så innbiller jeg meg at det gjør godt for sjelen å komme til et sted hvor ingen kjenner deg. Kjente gamle omgivelser tror jeg vil bli en evig påminnelse om den vonde tiden man måtte kjempe seg i gjennom. Jeg hadde nesten vurdert hevn om noen av mine bekjentskaper drev og koblet meg til barneværnet, eller annet bråk. Falsk anklage skal visst være straffbart. HI har stukket av, og skal allerede i morgen den dag ut og ødelegge en hel familie. Tipper anklagen går ut på at hun oppdaget flekker på genseren til det aktuelle barnet..etc. Anonymous poster hash: b9fba...204 Skal man dømme ut fra hva som foregår på disse sidene ser det ut som om angiveri er blitt en trend ja. Og ikke bare det, det virker som mange synes det er greit å overvåke sine nærmeste hvis de har mistanke om noe ureglementert. Videoopptak av bestemor når hun passer barn og snoking på pc og mobil for å avsløre utroskap.,Blir helt matt. Jeg kaller det så klart ikke angiveri hvis man virkelig har grunn ti bekymring, da har man ikke noe valg. Jeg har hatt barn i 17 år. Har av og til stusset over ting i forhold til barnas venners foreldre og slike ting, men tenkt at folk er forskjellige. Aldri tenkt tanken om å melde noen til barnevernet. Jeg er ganske gammel, født vel tyve år etter ww2 av eldre foreldre som huska hvordan det var som lite barn å ikke forsnakke seg. Slik at angivere hørte det med de konsekvenser det kunne få. Kanskje derfor angiveri har en dårlig klang for meg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 melder du til nav og barnevernet må du være sikker på hva du melder og om det er riktig,veldig ille og beskylde noen hvis de er uskyldige,men hvis de svindler nav eller ikke er god eller slem mot barnet sitt melder du selvsagt Anonymous poster hash: 4569f...2da
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 God grunn til å melde til bv dersom en 15 åring er sammen med en voksen på over 20 år. Den voksne er alkoholiker, missbruker rus daglig og er manipulerende, voldelig og foreldrene til 15 åringen ser det ikke? Trenger bare ja eller nei svar. Anonymous poster hash: 287ec...f62
Gjest Kira Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Hi her. Disse foreldrene er resursvake som få, de er i bråk med veldig mange mennesker. Moren er psykopat. Faren har nerveproblemer av en annen verden. De krangler og sloss forran barna. De er uvenner med alle rundt seg. Og annmeldt flere ganger for vold, trakasering, trusler, hærverk og fordi de skylder utrolig mye penger til veldig mange. De har blitt fratatt barna før, men fikk dem tilbake etter de gikk med på samarbeid med BV. Nå har de flyttet til en annen komunne, og har adresser til forskjellige familiemedlemmer. Sånn at de får snyltet på NAV (hun sier hun er alenemor, blandt annet) og for at BV ikke skal finne dem. De har nettopp fått enda et barn! Så de har nå FIRE barn, og de hadde ikke råd til å ta vare på sitt første engang Denne mammaen jobbet i barnehage en kort periode, men ble sparket siden hun var ufin mot barna. Faren lever på NAV, og går hjemme. Det er mye mere. Men må passe på hva jeg sier, sånn at de ikke blir gjennkjent. Jeg mener man skal melde en gang for mye, enn en gang for lite! Anonymous poster hash: 0a2ff...e3a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Hi her. Disse foreldrene er resursvake som få, de er i bråk med veldig mange mennesker. Moren er psykopat. Faren har nerveproblemer av en annen verden. De krangler og sloss forran barna. De er uvenner med alle rundt seg. Og annmeldt flere ganger for vold, trakasering, trusler, hærverk og fordi de skylder utrolig mye penger til veldig mange. De har blitt fratatt barna før, men fikk dem tilbake etter de gikk med på samarbeid med BV. Nå har de flyttet til en annen komunne, og har adresser til forskjellige familiemedlemmer. Sånn at de får snyltet på NAV (hun sier hun er alenemor, blandt annet) og for at BV ikke skal finne dem. De har nettopp fått enda et barn! Så de har nå FIRE barn, og de hadde ikke råd til å ta vare på sitt første engang Denne mammaen jobbet i barnehage en kort periode, men ble sparket siden hun var ufin mot barna. Faren lever på NAV, og går hjemme. Det er mye mere. Men må passe på hva jeg sier, sånn at de ikke blir gjennkjent. Jeg mener man skal melde en gang for mye, enn en gang for lite! Anonymous poster hash: 0a2ff...e3a BRA du tar ansvar og melder. Høres ikke ut som en god situasjon for barna Anonymous poster hash: d3e7b...05c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #23 Skrevet 3. januar 2014 Jeg regner med politiet hadde vært på døren om det var noe alvorlig. Går også utifra at det er rykter du har fanget opp? Anonymous poster hash: b9fba...204
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. januar 2014 #24 Skrevet 3. januar 2014 Jeg regner med politiet hadde vært på døren om det var noe alvorlig. Går også utifra at det er rykter du har fanget opp? Anonymous poster hash: b9fba...204 Så man skal stole blindt på at andre fanger opp ting om det skjer alvorlige ting i hjemmet? Dette kaller jeg ansvarsfraskrivelse.. Mener heller ikke at man skal melde i hytt å pine, og såklart aldri på falskt grunnlag. Men er man oppriktig bekymret så bør man melde. Hvem skal ellers stå opp for de forsvarsløse barna?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #25 Skrevet 3. januar 2014 Hi her. Disse foreldrene er resursvake som få, de er i bråk med veldig mange mennesker. Moren er psykopat. Faren har nerveproblemer av en annen verden. De krangler og sloss forran barna. De er uvenner med alle rundt seg. Og annmeldt flere ganger for vold, trakasering, trusler, hærverk og fordi de skylder utrolig mye penger til veldig mange. De har blitt fratatt barna før, men fikk dem tilbake etter de gikk med på samarbeid med BV. Nå har de flyttet til en annen komunne, og har adresser til forskjellige familiemedlemmer. Sånn at de får snyltet på NAV (hun sier hun er alenemor, blandt annet) og for at BV ikke skal finne dem. De har nettopp fått enda et barn! Så de har nå FIRE barn, og de hadde ikke råd til å ta vare på sitt første engang Denne mammaen jobbet i barnehage en kort periode, men ble sparket siden hun var ufin mot barna. Faren lever på NAV, og går hjemme. Det er mye mere. Men må passe på hva jeg sier, sånn at de ikke blir gjennkjent. Jeg mener man skal melde en gang for mye, enn en gang for lite! Anonymous poster hash: 0a2ff...e3a Har du sett de selv krangle og slåss foran barna??? Og hvor har du diagnosene på dem fra? Hvis du ikke har sett det selv, eller har svært gode kilder så synes jeg ikke det er riktig å melde. At de snyltet på NAV betyr ikke at de er dårlige foreldre. Kanskje de vil tilbringe tid med barna. Anonymous poster hash: ec6bc...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå