Gå til innhold

Noen her som har hatt sår på spiserøret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette være det?

Begynte i går med smerter bak brystbeinet. Hadde problemer med å sove pga dette. Hadde det stort sett i hele går, men litt til og fra. I natt var det igjen smertefult. Fikk ikke sove pga det. Kjennes også ut som om det stråler ut mot ryggen innimellom.

Var hos lege i dag pga en annen ting og nevnte dette. Jeg lurte oå om det kunne være syreplager. Han sa at det kunne det jo være og skrev ut Somac til meg.

Nå har jeg hatt så vondt etterpå. Spesielt når jeg lå og hvilte meg i sted. Det kjennes ut som om jeg har et stort sår bak brystbeinet som svir og brenner. Det gjør så vondt!

Hva pokker er dette?!

Anonymous poster hash: a5382...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som gallestein. Snakk med legen igjen. Somac bruker å funke kjapt på smertene til meg.

Skrevet

Gallestein er det ikke da jeg har opperert bort galleblæra ;)

Skrevet

Dytt...

Skrevet

Reflux vil jeg tippe. Ikke direkte sår på spiserøret,- da kjennes det ut som om du har en klump i halsen. Har hatt begge deler. Hjelper ikke somac, ville jeg bedt om nexium.

Skrevet

Jeg har hatt sår i spiserøret. Da var det smertefullt å svelge, men ellers merket jeg ikke så mye til det. Knasket noe som het Link en liten uke, og så gav det seg. Kom av magesyre kom seg opp i spiserøret.

Skrevet

Ja det kan være det, men høres mer ut som refluks. Jeg har refluks og pga den får jeg sår i spiserøret. Somac er en vits og hjelper meg ikke. Be om å få lanzoprasol isteden.

Skrevet

Har hatt sår på spiserøret, men det merket jeg ikke noe til annet enn blod i oppkast (og DA gjorde det vondt!)

Anonymous poster hash: 3585c...8d3
Skrevet

Ok. Takk. Kan man få slike symptomer på refluks?

Skrevet

Det kan høres ut som refluks/sure oppstøt ja :) Særlig hvis det forverrer seg når du legger deg ned. 

Anonymous poster hash: c815d...f82
Skrevet

Ja, det har vært skikkelig ille et par netter nå. I tillegg til da jeg lå på senga før i dag.

Somac er bare tull det altså?

Skrevet

Nexium var det eneste som hjalp for meg. Og ligg høyt med hodet om natten.

Skrevet

Hvilke symptomer/plager har/hadde dere?

Skrevet

Fikk Somac på resept i dag. Bør kanskje prøve den først eller? Regner med legen sier jeg må prøve den før jeg evt bytter til noe annet.

Skrevet

Fikk Somac på resept i dag. Bør kanskje prøve den først eller? Regner med legen sier jeg må prøve den før jeg evt bytter til noe annet.Anonymous poster hash: a5382...1cb

Legen min påstod at somac har samme virkestoffet som lanzoprazol men det trur jeg ikke noe på fordi somac hjalp ikke men lanzoprazol er suuupert. Fikk derfor den isteden. Men prøv somac først du ,kan jo være dem hjelper deg.:)

Skrevet

Får prøve den da, så har jeg gjort det.

Hvilke symptomer har du, Cat. 68?

Skrevet

Jeg fikk sår på spiserøret da jeg hadde hyperermesis. Vanvittig vondt å svelge noe og kjempevondt å kaste opp, kom også litt blod når jeg kastet opp.

Anonymous poster hash: 8ff71...35d
Skrevet

Jeg får trykk over brystet , blir kvalm og uvel. Brenner og svir hele veien fra magen og opp i halsen.stadig sure oppstøt og føler meg oppblåst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...