Hjertefru Skrevet 2. januar 2014 #51 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har også inntrykk av at mange tenker slik. Vi har en liten gutt og jeg har flere ganger fått høre: "åh, får håpe dere får en jente neste gang da", "neste gang håper du vel på en jente?". Jeg håper vi har mulighet til å få et friskt barn til jeg, og selvfølgelig hadde det vært gøy med en av hver, men like fint hadde det vært med en gutt til. Har også flere venninner som sier de håpet på jente og ble litt skuffet når de fikk gutter. Jeg kan forstå det med skuffelse om det dreier seg om en forventning som ikke gikk i oppfyllelse, men synes det er ugreit å legge så mye vekt på kjønn. Men er det ikke sånn motsatt og da? At hvis du har jente® fra før går folk ut i fra at du ønsker deg det motsatte kjønnet altså gutt? Det er iallfall min erfaring som har tre jenter og nå plutselig ble gravid med en gutt.... Må innrømme at jeg syns det er fryktelig artig å ha begge kjønn.
*Miss Marple* Skrevet 2. januar 2014 #52 Skrevet 2. januar 2014 Eneste grunnen til at jeg ville vite kjønnet på ul var av ren praktisk art. Det er utrolig lite kjønnsnøytrale klær og utstyr å få tak i, derfor var det greit å vite hva vi fikk. Ellers har selvsagt ikke kjønn noe å si for de aller fleste. Det er selvsagt ok å ønske seg et spesielt kjønn, men derfra til å bli lei seg over 'feil' kjønn er jo spesielt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #53 Skrevet 2. januar 2014 Med første hadde jeg et lite ønske om gutt. Vet ikke hvorfor, men tror det var fordi jeg alltid har trivdes best med og rundt gutter/menn. Da jeg fikk lille fantastiske gutten min tenkte jeg at ikke noe kunne være bedre enn dette, og ønsket meg en gutt til. Ut kom ei fantastisk lita jente, og beviste for meg at jenter er like fint å få som gutter Anonymous poster hash: 63666...70c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #54 Skrevet 2. januar 2014 Godt å lese at flere er/tenker som meg. Har alltid vært litt "guttejente" selv, vokst opp med en bror, hadde anstrengt forhold til min mor i tenårene (noe som har satt sitt preg på vårt forhold den dag i dag) og syns generelt at å omgås gutter er enklere (da jeg er ganske frittalende og å fornærme gutter er lang fra like lett som jenter, mindre drama). Så ja, jeg ønsket meg gutt da jeg gikk gravid med nr. 1, det føltes bare mest naturlig for min del. Gutt ble det . Er nå gravid med nr.2, og det er også en liten prins. Denne gangen var jeg likegyldig til kjønn, men var nok mest komfortabel med å få enda en gutt (var rett og slett "redd" for å få en like sta jente som meg selv om det ble jente). Det som har vært kjipt denne gangen (og som mange andre sier) var kommentarene fra ALLE andre rundt (familie, venner og "fremmedfolk" generelt). Helt syyykt hvor mye folk skal bry seg om kjønn, og spesielt når det ikke er deres egne unger en gang. Her stod vi, helt likegyldig til kjønn, mens alle andre maste om jente. Jeg ble så utrolig lei av å "forsvare" vår situasjon med at kjønn ikke betyr noe og at vi heller ikke har noe stor jentedrøm, verken jeg eller min mann. Det var rett og slett sårende å høre at alle ønsket seg jente på VÅRE VEGNE. Skjønner ikke at folk har noe med dette å gjøre?!?!? Who cares hva andre får?! Jeg personlig har aldri brydd meg om folk har kun samme kjønn (enten det er jenter eller gutter) eller en av hver.. Det er så mange som bare tar det for gitt at man ønsker seg det motsatte kjønnet om man har gutt/jente først. Men aller oftest tar alle det som en stor selvfølge at jenter ønsker seg jenter. Men sånn er det faktisk ikke. Anonymous poster hash: 07fcf...250
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #55 Skrevet 2. januar 2014 Har 2 jenter og en gutt, begge deler like flott. Viktigste er faktisk friske og sunne barn, selv om det er gøy å ha begge kjønn! Anonymous poster hash: a270a...ac3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #56 Skrevet 2. januar 2014 Har to gutter og er kjempe glad de er samme kjønn , de leker så bra sammen, vil på de samme filmene på kino, ferier ol. Veldig praktisk ang arving også. Da vi fikk vite nr to også var gutt ble jeg ikke skuffa men litt sånn jaja får vel ingen å kle i kjole jeg da tanker. Gikk veldig fort over og forguder dem. Skulle vi gå for et tredje barn er det fordi vi vil ha tre barn og ikke for å få jenta. Mest sannsynlig vel det vel være gutt det og for mannen har en gutt fra før også. Men folk vil da selvfølgelig mase om at vi prøver på jente for det gjorde mange allerede når vi ventet nr 2. Og sinnsykt hvor mange som nesten syntes synd på oss da vi sa det var gutt i magen. Har aldri snakket med noen som har fått høre det om de har en jente og venter en til. Mulig det omkring mennene er en snakkis med fleiping om en mann har kun jenter og 3-4 av dem. Men i mannfolk miljøet er ofte gutt førstepremien ( så lite vet de om at å få en datter betyr hun blir hans øyensten slik var det med meg og pappa ) vi " ønsket" oss faktisk jente både mannen og jeg da vi ventet første for han hadde gutt fra før men vi ble sjeleglad for gutten. Med første fikk vi vite det var jente først og så i noen uker trodde vi det men jeg hadde på følelsen det var gutt ( begge gangene) så ble ikke totalt overaska da de i uke 18 sa det var gutt likevel Anonymous poster hash: aba8e...cc3
ærlig talt Skrevet 2. januar 2014 #57 Skrevet 2. januar 2014 Dette temaet her vil visst aldri gi seg. Folk har ikke store problemer når de blir skuffet over noe sånt. Man vil ha barn, ikke gutt eller jente. Jeg har to gutter og synes oppriktig synd på dem som tenker at de hadde vært skuffet om de var i mine sko. De kan umulig være helt i vater!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #58 Skrevet 2. januar 2014 Godt å lese at flere er/tenker som meg. Har alltid vært litt "guttejente" selv, vokst opp med en bror, hadde anstrengt forhold til min mor i tenårene (noe som har satt sitt preg på vårt forhold den dag i dag) og syns generelt at å omgås gutter er enklere (da jeg er ganske frittalende og å fornærme gutter er lang fra like lett som jenter, mindre drama). Så ja, jeg ønsket meg gutt da jeg gikk gravid med nr. 1, det føltes bare mest naturlig for min del. Gutt ble det . Er nå gravid med nr.2, og det er også en liten prins. Denne gangen var jeg likegyldig til kjønn, men var nok mest komfortabel med å få enda en gutt (var rett og slett "redd" for å få en like sta jente som meg selv om det ble jente). Det som har vært kjipt denne gangen (og som mange andre sier) var kommentarene fra ALLE andre rundt (familie, venner og "fremmedfolk" generelt). Helt syyykt hvor mye folk skal bry seg om kjønn, og spesielt når det ikke er deres egne unger en gang. Her stod vi, helt likegyldig til kjønn, mens alle andre maste om jente. Jeg ble så utrolig lei av å "forsvare" vår situasjon med at kjønn ikke betyr noe og at vi heller ikke har noe stor jentedrøm, verken jeg eller min mann. Det var rett og slett sårende å høre at alle ønsket seg jente på VÅRE VEGNE. Skjønner ikke at folk har noe med dette å gjøre?!?!? Who cares hva andre får?! Jeg personlig har aldri brydd meg om folk har kun samme kjønn (enten det er jenter eller gutter) eller en av hver.. Det er så mange som bare tar det for gitt at man ønsker seg det motsatte kjønnet om man har gutt/jente først. Men aller oftest tar alle det som en stor selvfølge at jenter ønsker seg jenter. Men sånn er det faktisk ikke. Anonymous poster hash: 07fcf...250 Argggghhhh!!! Grrr, grrr.... Folk gir seg f... meg ikke! Senest i stad, etter å ha stolt presentert at jeg venter en gutt til, så presterer f... meg en kar (som for øvrig har lyst på en sønn selv) å si: "må få en 3 mann nå da?! en jente." Kan ikke folk bare gi seg???? Jeg er sååååå lei dette her. Anonymous poster hash: 07fcf...250
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #59 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har begge deler og er fornøyd med det. De er veldig ulike personligheter uavhengig av kjønn. Anonymous poster hash: 133b4...173
lioness* Skrevet 2. januar 2014 #60 Skrevet 2. januar 2014 Venter tvillinger og har gutt fra før. Alle gutter er velkomne og jeg ønsker meg først og fremst to friske babyer! Likevel hadde der jo vært koselig med en datter, det skal jeg gjerne innrømme. Har heller ingen søster, mor eller annen nær slektning som er jente. Uansett vil jeg elske barna like høyt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #61 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en jente og hun er helt fantastisk. Blir så irritert over at det er bedre med gutter innlegg. Hun har fått både dukker og biler, pluss mye annet naturligvis. Men det er dukker hun leker mest med og det hun vil. Er nesten så det ikke er lov lengre Anonymous poster hash: 89218...39b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #62 Skrevet 2. januar 2014 Fikk to gutter og elska de over alt på jord selvsagt.ble gravid igjen og ville ikke vite kjønnet. var sikker på at det var gutt,men det ble ei jente!!! Jeg er overlykkelig over at det ble jente, dette fordi jeg ikke skal ha flere barn og at det er fint åha begge kjønn,synes jeg. Anonymous poster hash: 9895c...00a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #63 Skrevet 2. januar 2014 Nei. Alt jeg ville ha var en frisk baby med ti fingre og ti tær. Kjønn har ikke noe å si for meg. Anonymous poster hash: 9334c...de2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #64 Skrevet 2. januar 2014 Når jeg var gravid med første så håpte jeg litt på at det skulle være en gutt, mest fordi jeg bare har søstre,min mor er enebarn og min far har bare søstre, og jeg har bare kusiner, altså vi en en familie med mange av hunkjønnet. Men når jordmoren sa jeg ventet en jente ble jeg kjempe glad. Kunne aldri blitt skuffet over kjønnet på barnet mitt. Da jeg ble gravid med nr to så var alle sikker på at det også var en jente. Gikk hjem til min mor etter ultralyd med nr to som ble en gutt. Da jeg kom inn døren sier min mor" det blir en jente til sant?" Svare bare ja, da sa min mor" det var det jeg visste" og fortsatte med å lese avisen. Når jeg sa at jeg bare tulte og at jeg ventet en gutt hoppet hun opp av sofaen og klemte meg... Akkurat som en jente ikke var god nok.. Anonymous poster hash: aeaf5...448
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. januar 2014 #65 Skrevet 2. januar 2014 Ønsket meg nok innerst inne en jente til, men tror ikke jeg kunne blitt skuffet for en lite gutt, hadde vært supert det og!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #66 Skrevet 2. januar 2014 I min slekt blir det født kun jenter, og da ultralyd her viste gutt ble det feiret i syv lange og syv breie.... Så her blir det mer skuffelse med enda en jente! Anonymous poster hash: c6b2a...959
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #68 Skrevet 2. januar 2014 Hvis dere ser på www.ingender.com, ser dere at damer som ønsker seg jenter er noe som er vanlig verden over (noen unntak). For mange av disse tipper det totalt over og blir sykelig. Jeg tror likevel det er smart å innrømme følelsene i hvert fall overfor seg selv. Selv har jeg to av hver og begge deler er bonus. Anonymous poster hash: 7a65e...69b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #69 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en jente og hun er helt fantastisk. Blir så irritert over at det er bedre med gutter innlegg. Hun har fått både dukker og biler, pluss mye annet naturligvis. Men det er dukker hun leker mest med og det hun vil. Er nesten så det ikke er lov lengre Anonymous poster hash: 89218...39b Blir du like irritert over de som mener at det er bedre med jente? Anonymous poster hash: 63666...70c
Gjest Gul stjerne Skrevet 2. januar 2014 #70 Skrevet 2. januar 2014 Ja, jeg er skuffet. Veldig skuffet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #71 Skrevet 2. januar 2014 Nei! :-) Syns disse gutt vs. jente-diskusjonene er så merkelige! Anonymous poster hash: 4c686...0dd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #72 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en annen oppfatning. Jentebabyer er kun prinsesser og dill, gutter er mennesker og har karakter. Slik oppfatter jeg det her inne. Ønsker man seg jente eller blir glad for en jente så får man så ørene flagrer. Ønsker man seg gutt eller blir glad for en gutt så er det lykkeønskninger fra "stolte guttemammaer". Leit å se at jenter fortsatt er mindre verd hos mange. Anonymous poster hash: a3118...dd2 Vittig, jeg opplever det motsatt. At det nærmest er synd i de mødrene som ikke får døtre. Anonymous poster hash: 471fa...2dc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #73 Skrevet 2. januar 2014 får en gutt i juni <3 utrolig glad for det, hadde mest lyst på en gutt har ikke så mye til overs for jenter Anonymous poster hash: 1b6c0...81d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #74 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har to jenter og er kjempeglad for det. Mye heller to jenter enn to gutter, men nå er det kun det JEG kjenner til da Uansett, dersom jeg kunne ha valgt før jeg fikk barn, så ville jeg uten tvil valgt to jenter. Såpass ærlig skal jeg være...... Anonymous poster hash: 471fa...2dc
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. januar 2014 #75 Skrevet 2. januar 2014 I min slekt blir det født kun jenter, og da ultralyd her viste gutt ble det feiret i syv lange og syv breie.... Så her blir det mer skuffelse med enda en jente! Anonymous poster hash: c6b2a...959 Men det er vel ikke nødvendigvis fordi det er feil kjønn? Tror du ikke det hadde vært veldig stas med en jente hvis det kun var gutter i familien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå