Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Vi har en gutt og venter et barn til. Vi vet ikke kjønnet. "Alle" sier de håper for vår del at vi får en jente også.Og det snakkes om at særlig mødre blir skuffa om de aldri får ei jente.Hæææ?Jeg blir like glad enten jeg får en gutt eller jente. Har ikke lagt meg opp en eneste mening. Anonymous poster hash: d9ca4...f11
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Må innrømme at jeg var litt skuffet etter ultralyden når det viste seg at det var gutt ja,hadde sååå lyst på jente! Men skuffelsen ga seg selvsagt fort,å elsker den lille skjønne prinsen min som nå er 2 år Anonymous poster hash: b65a3...ad3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Skuffet? Aldri i verden! Anonymous poster hash: 3b417...079
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en annen oppfatning. Jentebabyer er kun prinsesser og dill, gutter er mennesker og har karakter. Slik oppfatter jeg det her inne. Ønsker man seg jente eller blir glad for en jente så får man så ørene flagrer. Ønsker man seg gutt eller blir glad for en gutt så er det lykkeønskninger fra "stolte guttemammaer". Leit å se at jenter fortsatt er mindre verd hos mange. Anonymous poster hash: a3118...dd2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Vi har to jenter og venter nummer 3. Vi vet ikke kjønnet, vil ikke vite. Du kan tro vi (og særlig mannen min) får høre at nå kommer vel endelig gutten. Barnet er ønsket og det spiller ingen rolle om det er utover- eller innovertiss. Anonymous poster hash: 0f8b3...ec8
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Hører stadig om folk som har 2 barn av samme kjønn, og "bare" vil ha nr 3 i håp om det motsatte kjønn. Virker for meg helt fjernt.Jeg elsker min sønn over alt på jord, og skulle nok klare å bli like glad i en gutt til
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Jeg er selv jente, har ingen brødre, er ikke vant med gutter, gutt var noe fremmed. Vel, jeg fikk en gutt, og tenkte bare HJELP meg, vi skal ha en gutt! Vel jeg ble raskt vant til han, og venner og barselgruppa etc med jentebarn, forsto meg ikke på de med jentebarna, alt det rosa og dukker etc. Det var jo ikke noe særlig, mye bedre med gutt. Så skulle vi ha et barn til, jente sa de på sykehuset. Skrekk og gru! HJELP meg, skal ha jente, tenkte jeg! Var lite imponert og håpte de hadde tatt feil. Så hver gang jeg var gravid håpte jeg på det motsatte :-) Anonymous poster hash: a54c7...71b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en gutt. Skal ikke ha flere barn, men hvis jeg skulle ha et til håper jeg det hadde vært en gutt Anonymous poster hash: bd9e6...f91
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Har ei jente fra før og venter nr 2 nå, noen uker for tidlig ifht å få vite kjønn enda men jeg blir like glad for ei jente som en gutt altså.. Kjønn har ingenting å si for meg, er like stolt uansett! Anonymous poster hash: d854d...f32
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Jøss, for et spørsmål. For et svar
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Kunne aldri blitt skuffet over kjønn eller andrdctin menneskeheten ikke hat kontroll på... Anonymous poster hash: a40c7...ea8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #14 Skrevet 2. januar 2014 Kunne aldri blitt skuffet over kjønn eller andre ting menneskeheten ikke har kontroll på... Anonymous poster hash: a40c7...ea8 rettet versjon:) Anonymous poster hash: a40c7...ea8
sug lut Skrevet 2. januar 2014 #15 Skrevet 2. januar 2014 Jøss, for et spørsmål. For et svar Men gud, så betimelig.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #16 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en annen oppfatning. Jentebabyer er kun prinsesser og dill, gutter er mennesker og har karakter. Slik oppfatter jeg det her inne. Ønsker man seg jente eller blir glad for en jente så får man så ørene flagrer. Ønsker man seg gutt eller blir glad for en gutt så er det lykkeønskninger fra "stolte guttemammaer". Leit å se at jenter fortsatt er mindre verd hos mange. Anonymous poster hash: a3118...dd2 Jeg har aldri ønsket meg jente, men var likevel glad når jeg tilslutt fikk det! Grunnen til det er den der grusomme "prinsesse-dildalll-overfladiske-utfrysnings-flink pike"-verdenen som mange mødre entusiastisk presser døtrene sine inn i. Jeg følte meg ALDRI hjemme der når jeg var liten selv, og ønsket meg heller ikke ei datter som skulle oppleve dette. Heldigvis ser jeg at det går fint å unngå dette enda. Det blir vel verre når hun blir eldre og gruppepresset setter inn. Anonymous poster hash: 72e86...e18
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 Gutt er fantastisk!! Jeg er heldig som har begge deler Anonymous poster hash: 4f9d7...cd8
Ugl@ ruger... Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 Ville ikke falt meg inn å bli skuffa over kjønn. Nå har jeg en gutt og to jenter,mhca neste blir spiller ungen rolle, vi håper på et friskt barn, får vi det er vi overlykkelige!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Har jente og gutt og ønsker meg veldig en jente nå. Hvorfor? Fordi gutten vår har en funksjonshemming, som legene kanskje tror kan være genetisk betinget. Funksjonshemninger er 8 ganger så vanlig hos gutter som hos jenter. Så selv om sjansen er uhyre liten for at barnet får sammen funksjonshemming, hadde jeg vært mer avslappet hvis jeg visste det var en jente. Anonymous poster hash: c0735...480
Monajenten Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en guttejente, en kosegutt og en solstråle av en babygutt. Jeg ønsket meg barn, de er født som mennesker med egne meninger, ikke prinsesser eller bilentusiaster. Så nei, definitivt ikke skuffet
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #21 Skrevet 2. januar 2014 Fikk to jenter, som jeg adopterte bort. Har endelig fått min vakre prins!! Så nei, gutt er ingen skuffelse Anonymous poster hash: 8680e...940
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #22 Skrevet 2. januar 2014 man burde være glad bare man kan få barn egentlig..elsker jentebabyen min mer enn noe annet selvom jeg ønsket meg en liten guttebaby Anonymous poster hash: 260b3...a14
Regina_George Skrevet 2. januar 2014 #23 Skrevet 2. januar 2014 Jeg får gutt om tre-fire uker og gleder meg skikkelig, men jeg må si at jeg har blitt sjokkert over hva visse mennesker har klart å lire av seg i løpet av graviditeten: - min pappa trodde ikke på at det var gutt etter oul og sa "de tar sikkert feil" - min beste venninne spurte meg i uke 15 om hva jeg trodde det ble og jeg sa gutt. Hun ble tydelig skuffet og sa "åh men det er så fint med prinsessekjoler" ehhh okei!!?? - da kusinen min fikk vite om graviditeten sa hun "åååhhh tenk om det blir jente!" - i jula var vi i selskap med mange barn og tre av de små gutta løp rundt juletreet. Tanten min dulter med i siden og sier "kunne du ikke fått ei rolig jente da, istedenfor enda en bråkete gutt i gjengen" (dette er mitt første barn, men alle de andre små barna i familien er gutter). På den andre siden har alle kompisene til mannen min sagt ting som "score på første forsøk!" og "så heldig du er, jeg får sikkert fire rosa jenter"
silje1989 Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 Jeg er utrolig takknemlig for min guttebaby <3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har en av hver, men har aldri ønsket meg noe mer spesifikt enn friske barn. Hele spørsmålsstillingen fremstår som absurd for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå