Gå til innhold

Når rydder du vekk juletre og julepynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker jula, her kom treet opp 20. desember, og gikk ut 30. desember (pga trengte plassen til nyttårsfest). Resten av pynten - stort sett i vinduene, blir en stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag. Vi har kastet ut treet og all julepynten er tilbake i eskene sine. For meg er jula over så snart det er januar.

Anonymous poster hash: 85fdf...440

Skrevet

Den ble ryddet ut idag. Trist at det er 50 uker til nestegang 😭

Anonymous poster hash: 47fa3...e75

Skrevet

Jula med alt tilbehør ryddes vekk 20 dag jul hos oss :) Liker jul, og har bare hatt den i hus siden lillejulaften :)

Skrevet

blir vel iløpet av uka,helst før lørdag,lei av jula nå,den er over!

Anonymous poster hash: 02054...e86
Skrevet

Setter opp treet lillejulaften og rydder bort hele stasen 1 nyttårsdag. 

Føler det er en skikkelig renseprosess om gjør meg klar til ett nytt år. Bort med juletreet, inn med friske blomster. Nytt år, nye muligheter! Herlig!

Skrevet

Jeg pakket den gradvis bort fra 2. juledag. I går var alt stuet bort og juletreet var borte for noen dager siden. Alt som er igjen er granbar som dukker opp selv om jeg har støvsugd mange ganger og vasket under møblene, og julebelysningen på busker og trær ute.

Gjest Julia1984
Skrevet

Idag, senest i morgen!

Julen er over, jeg begynner på jobb igjen og ferien er over. Helt meningsløst å komme hjem til julepyntet hus.

Dette med 13 eller 20 dag jul er helt meningsløst og jeg kjenner ingen som holder på så lenge

Så fint at du har fasitsvar på dette, da! På vegne av alle oss som vil ha jul i juledagene og ikke i adventstiden, takker jeg for betegnelsen. Fint hvis du kan se litt lenger enn din egen nesetipp neste gang du har lyst til å presentere et fasitsvar.

Anonymous poster hash: f22d8...0f8

Såå sint!

Lite søvn i det siste? Voldsomt til reaksjon!!

Skrevet

Den ble pent ryddet ut i formiddag 🎄🎄 å godt er det 😊 vi har da jul fra 1.desember til 1.januar! Synes det er evig nok...

Skrevet

Hos oss har det i generasjoner vært 13 dag jul. Vi pynter da ikke fra 1 desember men 22/23 desember så jula har ikke vært så lenge hos oss men kun litt over to uker. Skjønner de som har pyntet siden starten av desember at de vil kaste ut jula rett etter nytt år.

Anonymous poster hash: e776a...ebc

Skrevet

Til helgen tenker jeg... Ofte fjerna det 1 nyttårsdag, men er gravid og kvalm, så gidder ikke stresse. Fortsatt lenge til 13 dag jul som teadisjonelt har vært " fristen" i min familie.

Skrevet (endret)

Det her jeg gjort i dag. Når nyttårsaften er over er jula over for meg. Det er førjulstiden (dvs fra ca 20 desember) og julaften og romjula som er "jula" for meg. Jula er lang nok som den er om ikke jeg skal ha den i hus til 13 dag jul.

Ikke så glad i helligdager og høytider, liker mye bedre hverdager og at livet går sin vante gang.

Koselig med jula, men så glad for at den er over....

Endret av Scaniabusslastebilmjau
Skrevet

13. dag jul forsvinner julepynten. Men siden det er på mandag, regner jeg med at vi rydder vekk på søndag ettermiddag.

Skrevet

I går forsvant julen her fra ;)

Anonymous poster hash: 41cfe...a67

Skrevet

Idag, senest i morgen!

Julen er over, jeg begynner på jobb igjen og ferien er over. Helt meningsløst å komme hjem til julepyntet hus.

Dette med 13 eller 20 dag jul er helt meningsløst og jeg kjenner ingen som holder på så lenge

Så fint at du har fasitsvar på dette, da! På vegne av alle oss som vil ha jul i juledagene og ikke i adventstiden, takker jeg for betegnelsen. Fint hvis du kan se litt lenger enn din egen nesetipp neste gang du har lyst til å presentere et fasitsvar.

Såå sint!

Lite søvn i det siste? Voldsomt til reaksjon!!

Sint? Overhodet ikke. Ikke lite søvn heller, men mer oppgitthet over at du bare kan servere din mening om dette som et fasitsvar. Som du kanskje ser av andre svar her, så er jeg ikke alene om å ville ha julen litt lenger enn til nyttår, det er faktisk ganske mange som liker å ha julen i hus i de tradisjonelle juledagene. Greit for meg at andre gjør det annerledes, men ikke presenter det som fasit. 

Skrevet

Gjorde det i dag, fantastisk! Hadde kun et bitte lite juletre da:)

Anonymous poster hash: 1998e...eed
Skrevet (endret)

I dag.

Nytt år, nye muligheter, blanke ark og julefritt hus 👍

Endret av LME1001
Skrevet

i løpet av neste uke en gang. synes alltid det er trist å ta vekk julepynten,  synes januar er en tung og tom måned:/  har ferie til 7. så skal hvertfall stå så lenge:)

Anonymous poster hash: e5ed4...c94
Skrevet

En gang mellom 13. og 20.dag jul avhengig av når juletreet sier takk for seg;-) Når jeg først har pyntet til jul vil jeg nyte det. At noen orker å stresse med å få ut 1.januar er for meg helt uforståelig! Dette er en helligdag som skal nytes til det fulle :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...