Gå til innhold

Kynnere uke 8


CamillaJ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har også lurt på om jeg har kjent det et par ganger....er 10 uker i morgen...men de er ikke vonde, får bare "sug" i magen og litt ligament/bekken smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan arter disse kynnerne seg da? Jeg har hatt relativt sterke mage/livmorsmerter i to uker (nå 6+6). Kommer som "rier", starter som svake mensmurringer og tar seg opp til en topp, før de flater ut igjen. Varer mellom 5-10 min. Kommer ofte på kveldstid, og våkner flere ganger om natta med disse smertene. Har vært på tidlig UL for å avkrefte mistanke om exu, skal tilbake på kontroll i morgen. Flere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker de på kveldene, og på dager med mye aktivitet. De er ekle, men ikke vonde. Det strammer seg nede ved skambenet og jeg blir ofte litt tissetrengt akkurat i det de kommer. Minner ikke om rier på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du føler vil jeg nok tro at er livmoren som strekker deg. Ofte vil man få menslignende smerter samt kanskje litt løs mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har hatt dette i tidligere svangerskap. Helt normalt. Ta det litt med ro så skal det gå over. Blir det veldig plagsomt så si ifra til legen for da kan det være et tegn på at kroppen er litt stresset og at dagene er litt for fulle. Men jeg fikk høre at det var bra så lenge det var innenfor normalen. Livmoren blir sterk til fødsel. Har hatt raske fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sykt mye kynnere med første, pg brukte 20 timer før han kom, så spørs om kynnere har så mye å si for selve fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa legen min sist at det kunne være (så sant det ikke ble for mye for da kunne det være et tegn på at kroppen var sliten og man kan i værste fall sette igang fødselen), men det er helt sikkert ikke et fasitsvar for alle kropper. Og hva er mye? Jeg hadde mange hver eneste time og det var mye for meg. Men det kunne jo også være et tegn på sliten kropp.

 

Her kan du lese mer om kynnere hi

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/foedsel/kynnere.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mer å si i siste del av svangerskapet, altså at kynnerne skulle ha noen effekt. Det er nok bare det at jeg er sliten. Spy, lite søvn og aktiv ett-åring:)

Gleder meg sånn til første trimester er over. Åååååh!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del stikkinger som er veldig kraftige til tider at jeg roper ut.

Ser ut son det gir seg litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla; Du får prøve å hvile deg mest mulig. Der var det som hjalp på meg. Kroppen var så utkjørt at det kom oftere enn det skulle. Høres ut som du er klar for en sykemelding snart (om du ikke allerede har det)

 

Ulykkesfugl; jeg var så plaget med det når jeg var gravid med førstemann. Skikkelig ubehagelig. Hadde veldig smal mage og da skulle alt få tøyd seg for at det skulle bli plass. Føler med deg. Skarp vond smerte som nåler eller kniv type. hørtes kanskje dramatisk ut, men skjønner akkurat hva du mener. Har ikke vært like plagsomt i svangerskap nr 2 og denne gangen så merker jeg det ikke i det hele tatt. Bit tennene sammen. Det er ikke farlig i alle fall. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, æ føle mæ ikkje akkurat freeesh, miri. Men d går vel over, hæ? Iallfall spyingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Det går sæ nok tell, men da kjæm det vell andre plaga? :-P

Veit du ka? Æ trur det hjalp å klage litt tell dæ om søvn tell frøken turbo her... etter den dagen har ho sove heile nettern igjen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trengte vel bare å få d ut. Ofte blir man jo mer både tålmodig og forståelsesfull når man får lufta haue:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...