Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Har hatt vondt i ryggen i hele jula, og nå greier jeg nesten ikke kle på meg, komme meg opp av senga, ut med bikkjer eller noe. Fant noen medikamenter jeg fikk da jeg hadde ørebetennelse i våres. Reseptbelagt codaxol 500mg (er vel også en type paracetamol. Litt sterkere. Kan ikke kjøre bil etter inntak). Hadde kastet eska og pakningsvedlegget, men vet jeg fikk beskjed om å ta en ved behov. (Max 2 eller 3 pr døgn, mener jeg det var). Har igjen noen og vurderer å ta en i desperasjon. Bruker generelt veldig lite medisiner. Har ikke tatt andre smertestillende. Husker ikke om jeg kombinerte denne med paracet/ibux. Kan hende jeg starter med ibux nå og ser om det hjelper før jeg trår til med kruttet...! Kan hende jeg greier å komme meg ut på en liten luftetur med bikkjene i alle fall. Handling blir det i alle fall ikke, så får greie meg med den maten jeg har i hus til neste år Anonymous poster hash: 82397...b1e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Har hatt vondt i ryggen i hele jula, og nå greier jeg nesten ikke kle på meg, komme meg opp av senga, ut med bikkjer eller noe. Fant noen medikamenter jeg fikk da jeg hadde ørebetennelse i våres. Reseptbelagt codaxol 500mg (er vel også en type paracetamol. Litt sterkere. Kan ikke kjøre bil etter inntak). Hadde kastet eska og pakningsvedlegget, men vet jeg fikk beskjed om å ta en ved behov. (Max 2 eller 3 pr døgn, mener jeg det var). Har igjen noen og vurderer å ta en i desperasjon. Bruker generelt veldig lite medisiner. Har ikke tatt andre smertestillende. Husker ikke om jeg kombinerte denne med paracet/ibux. Kan hende jeg starter med ibux nå og ser om det hjelper før jeg trår til med kruttet...! Kan hende jeg greier å komme meg ut på en liten luftetur med bikkjene i alle fall. Handling blir det i alle fall ikke, så får greie meg med den maten jeg har i hus til neste år Anonymous poster hash: 82397...b1e Det jeg tenkte å spørre etter var: bør jeg prøve ibux først? Noen erfaringer med "kruttet" mot ryggsmerter? Kombinere? (litt skummelt når jeg ikke har pakningsvedlegget, så gjør ikke det uten å sjekke med helsepersonell). Anonymous poster hash: 82397...b1e
HvittHus Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har brukt codaxol både etter operasjon og etter prolaps. Virker greit, men man blir noe trett og sløv, så vær obs. For meg virket ikke ibux og andre lignende preparater på ryggsmertene, men det er jo verdt å prøve siden du vil merke om det er effekt eller ei innen kort tid. For å være trygg på at du bruker codaxsol riktig ville jeg ringt legevakten og bedt om instruksjon før bruk. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har ingen erfaring med denne medisinen, men her har du link til pakningsvedlegget: http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-codaxol-ratiopharm-575154 Anonymous poster hash: ab7c5...fa7
Musemora Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Man kan ta Max 8 i døgnet. Vanlig dosering er 1-2 tbl*4. Ibux bør faktisk ikke taes i kombinasjon med paracet ( som det er i codaxol, i tillegg til kodein) hilsen anestesispl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå