Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Har en 5 åring og en 3 åring. 5 åringen holder aldri lenger enn til klokken 22.00 på kvelden, 3 åringen klarte ikke sovne før "etter moroa" i fjor på grunn av all spenningen. De er begge livredde for å gå glipp av showet i morgen, men jeg føler ikke helt at det er riktig å vekke de midt i beste søvnen for å se raketter. Samtidig så vil jeg ikke se skuffelsen deres over å ikke få se "the big bang" Hva gjør dere? Anonymous poster hash: ba4af...e81
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Eldste har ikke sovet på flere år før etter rakettene, så han har det aldri vært behov for å vekke. Yngste fikk tilbudet i fjor om å bli vekket til rakettene, men han ville ikke. Vi hadde en "minioppskyting" før de yngste la seg og jeg tror han syns det var mer skummelt enn gøy å se på, så det var nok årsaken. Regner med at han sovner i år også og da vil han få samme tilbud. Jeg tror det var lyden som gjorde at han ble redd, så jeg tenker vi tar med hørselsvern i morgen. Anonymous poster hash: f4add...23d
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Når de fortsatt var så små at de sovna så sov de hvis de fikk det til. Hvis eldste ønska det så vekte jeg henne.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Begge to vil ha med seg rakettene. Jeg vil ikke skyte opp noe selv da jeg er litt redd raketter og pga masse hunder og andre redde husdyr i nabolaget, så holder det med det som kommer ved midnatt. Er allerede to hunder som rømte her pga redsel (ble heldigvis funnet igjen fort) fordi noen alenemødre skulle ha litt nyttårsaften med barna før de skulle til far. Jeg vekket eldste i fjor igjen ble veldig glad for det, men brukte jo et par dager på å komme inn i rett søvnmønster igjen. HI Anonymous poster hash: ba4af...e81
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Det er ikke lov med raketter i Norge. Kun de som driver profesjonelt og har offentlig fyrverkeri kan skyte opp raketter. svar på spørsmålet, kun hvis de er store nok til å forstå og selv ytret ønske om det... hilsen kverulant hihi Anonymous poster hash: 69c2f...9c5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Det er ikke lov med raketter i Norge. Kun de som driver profesjonelt og har offentlig fyrverkeri kan skyte opp raketter. svar på spørsmålet, kun hvis de er store nok til å forstå og selv ytret ønske om det... hilsen kverulant hihi Anonymous poster hash: 69c2f...9c5 Det er generelt unntak fra regelen fra kl18 i morgen til kl.0200 1.januar, bortsett fra i noen sentrumsområder og noen andre områder. Anonymous poster hash: f4add...23d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Det er ikke lov med raketter i Norge. Kun de som driver profesjonelt og har offentlig fyrverkeri kan skyte opp raketter. svar på spørsmålet, kun hvis de er store nok til å forstå og selv ytret ønske om det... hilsen kverulant hihi Anonymous poster hash: 69c2f...9c5 Det er generelt unntak fra regelen fra kl18 i morgen til kl.0200 1.januar, bortsett fra i noen sentrumsområder og noen andre områder. Anonymous poster hash: f4add...23d Er det ikke noe sånn at bakkerakketter er lov men ikke pinnerakketter? Eller omvendt? Eller noe i den duren? Anonymous poster hash: 73373...90e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Det er ikke lov med raketter i Norge. Kun de som driver profesjonelt og har offentlig fyrverkeri kan skyte opp raketter. svar på spørsmålet, kun hvis de er store nok til å forstå og selv ytret ønske om det... hilsen kverulant hihi Anonymous poster hash: 69c2f...9c5 Det heter fortsatt raketter om de ikke har styrepinne. Er bare de med styrepinne som ikke er lov.. Anonymous poster hash: ba4af...e81
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Nei, her vekkes ingen. De får heller glede seg til de blir gamle nok til å holde seg våkne selv. Ingen barn tar skade av å ikke få med seg alt de har lyst til. Tanken om å vekke dem har forresten aldri slått meg.
Tired mama Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Vi har aldri vekket barna våre kl 24. Men vi har alltid hatt en liten nyttårsfeiring for dem før de har lagt seg, med både stjerneskudd og fyrverkeri. Og det har fungert veldig fint her i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå