Gå til innhold

Stipend fra lånekassen, termin september?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert blitt spurt om før, men så var det det med å finne fram da, så jeg spør på nytt jeg :)

 

Jeg er blitt gravid og vi venter barn i september. Jeg går siste året på mastergraden. Har jeg rett på noe fra lånekassen når jeg blir gravid nå? Jeg har hørt man kan melde seg opp til et årsstudie og få stipend fra lånekassen, men gjelder det dersom jeg ble gravid før jeg har søkt på studiet (søknadsfrist 15. april)? Jeg er jo egentlig ferdig med studiet jeg holder på med nå til våren.

 

SIden jeg har vært student nå, så har jeg jo ikke rett på foreldrepenger fra Nav. Så har jeg egentlig rett på noe? Eller er jeg rett og slett veldig dårlig stilt?

 

 



Anonymous poster hash: 4f264...035
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra nav kan du søke om engangsstønad, det kan du søke om etter at du er ferdig med uke 26 i svangerskapet (du må legge ved terminbekreftelse datert etter uke 26)

For å ha rettigheter i lånekassen må du være student videre ja, men det stilles ikke krav om at du skal ta eksamen i studiet.. 



Anonymous poster hash: c19b7...f7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med bachelor denne våren. Skal mest sannsynlig motta støtte fra lånekassen. Jeg har tenkt å ta master videre, eller søke meg inn på en ny bachelor gjennom samordna opptak. Er ikke gravid enda men jeg håper på det. Hvis det skulle treffe nå ville terminen vært i september. Slik som jeg har lest og fortstått så vil man få foreldrestipend dersom man fortsetter på master/går på ny bachelor/fortsetter på bachelor. DERSOM man har rett på lån/stipend i perioden, og at sommerferien tells med i de 6/10 månedene før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...