Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Blir jeg noe klokere av det? Nei. I juni fikk jeg henvisning til tannkirurg og timen er fredag 3. januar. I 7 måneder har jeg gått uten så mye som en bitteliten tannpine engang. Tanna må jo såklart vekk. Den ligger på tvers over jekslene bak i overkjeven og vandrer. I kveld derimot så kjennes det ut som noen har lærma så hardt til meg at jeg ser dobbelt. Vondt i øyet, øret, nakken, skuldra, kjaken, TANNA og sikkert håret også. Pinex Forte fra 2010 ble gravd fram i ren desperasjon. Dette kommer til å bli en lang uke. Nå trenger heg sympati og visdomstannsolskinnshistorier. Auauauauauauau.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Stakkars, stakkars, stakkars deg! Prøve å ringe inn så fort linja åpner i morra og høre om akutt time eller tilfeldig avbestilling? Heldigvis ingen erfaring selv. Mine er dumme og late og holder seg på stedet hvil. Måtte det vare.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2013 Åh, takk for trøst. Tlfnr gravd frem og orker ikke tenke på at jeg ble tilbudt en avbestilt time rett før jul. Da var jo alt fint. Buhuhu, rett og slett.
Gjest Kira Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Tannverk er noe herk. Jeg er velsignet med dårlige tenner, og vet godt hvordan du har det. Trakk forøvrig en visdomstann på tannlegevakten på Flisa en påske vi kjørte forbi. Mange tannleger er åpne i morgen, så hvis du bor nogenlunde sentralt bør du finne noen som holder åpent. Ikke vent til over nyttår, for da kan du få noen smertefulle dager. Et lite tips jeg fikk var å mikse Ibux og Paracet, det lindrer litt. Lykke til, håper natten går bra!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2013 Takk for tips. Tannlegen som henviste ville ikke ta den selv siden skalpellen må frem. Skal ringe ham å høre i morgen for det. Han har hittil vært helt topp. Ringte tilogmed midt i fellesferien for å høre om jeg hadde fått time etter henvisningen sin.
Musemorbr / Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Stakk innom legevakten med ekstrem tannpine en gang for mange år siden. Fikk da noen tabletter som virket utrolig godt, faktisk 24timer pr tablett. Hadde jeg bare husket navnet. Dette var visst noe ganske så ufarlig også. Fikk det fordi jeg hadde time få dager senere og kraftig betennelse. Mulig du kunne fått noe hos tannlegen hvis de ikke har mulighet til å ta deg inn før.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Ugh, føler virkelig med deg! Jeg måtte operere bort begge mine nede av samme grunn, de lå på tvers og rørte sge frem og tilbake og føkka opp hele systemet. Jeg måtte gjøre dette på sykehuset da, siden jeg er bløder, og måtte få en haug medisiner etterpå. Skalpellen måtte frem her også, og tennene knuses før de kunne graves ut. Helsiken heller, det var noe drit. Under selve operasjonen var jeg jo heftig bedøvet, men etterpå- fytti fasan! Hjalp ikke at jeg ble skikkelig sjuk av den ene medisinen som skulle bidra til koagulering av blodet i tillegg. Djisluis, jeg er glad jeg er ferdig med det der.. Virkelig, du har all min sympati!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk, kjære dere. Blir visst ikke mye søvn her i natt kjenner jeg. Pinex Forte virker såvidt. Såklart jeg skal på jobb i morgen også. Du verden... Kjenner ikke noe hevelse...enda. Bare så fyttifasan vondt.
Drea88 Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Hei vær suuper nøye med å følge rådet om hvor lenge man skal vente med inntak av væske og mat etter operasjonen. Heller ikke drikk av sugerør. Det er superviktig at blodet får koagulert nede i operasjonssåret, ettersom blodet skal fungere som en "propp". Hvis blodet skyldes bort før det koagulerer blir såret liggende åpent muligens helt inn til kjevebeinet. Det kalles "Dry socket" å er et smertehelvete som for meg varte i hele 14 dager- døgnet rundt! Jeg sier ikke dette for å skremme deg, heller for at du kanskje slipper å gå gjennom det samme som meg. Masse lykke til )
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2014 Hei vær suuper nøye med å følge rådet om hvor lenge man skal vente med inntak av væske og mat etter operasjonen. Heller ikke drikk av sugerør. Det er superviktig at blodet får koagulert nede i operasjonssåret, ettersom blodet skal fungere som en "propp". Hvis blodet skyldes bort før det koagulerer blir såret liggende åpent muligens helt inn til kjevebeinet. Det kalles "Dry socket" å er et smertehelvete som for meg varte i hele 14 dager- døgnet rundt! Jeg sier ikke dette for å skremme deg, heller for at du kanskje slipper å gå gjennom det samme som meg. Masse lykke til ) Takker for stalltips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå