Gå til innhold

Noen som kjenner til Os rett utenfor Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte dit men føler alt er så øde, og har også sett en barneskole kun til 4. klasse.

Hvor kan man bosette seg om man vil bo rimelig sentralt, med gangavstand til skole (7 trinn) og barnehage?

Og har også sett på Søfteland.

Noen anbefalinger?

Anonymous poster hash: 9ab04...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tingen med Os er jo at du har jo alt du trenger der omtrent så du trenger ikke reise fra os til byn eller lagunen hele tiden.

Det er veldig mye mobbing både på barneskolen og ungdomsskolen,å skolen er ikke flink til å få ordnet opp i det.

Så nå er du advart hvertfall.

Skolemiljøet på Søfteland er visst mye bedre!

Har en vennine som byttet til den skolen pga mye mobbing på Os,å hun ble tatt veldig godt imot på Søfteland :)

Anonymous poster hash: ad797...187
Skrevet

Tingen med Os er jo at du har jo alt du trenger der omtrent så du trenger ikke reise fra os til byn eller lagunen hele tiden.

Det er veldig mye mobbing både på barneskolen og ungdomsskolen,å skolen er ikke flink til å få ordnet opp i det.

Har en vennine som byttet til den skolen pga mye mobbing på Os,å hun ble tatt veldig godt imot på Søfteland :)

Takk for svar :) Mente egentlig sentralt i forhold til Os sentrum, ikke Bergen sentrum. Men veldig greit å vite det med skolene. Har vurdert Søftelanf fordi det bygges mye nytt der nå, men vet ikke avstanden fra nybyggene til skolen.

hi

Skrevet

Os er stort og har mer enn en skole ;) spørs hvor du bosetter deg på os. Noen steder er mer sentrale enn andre.

Anonymous poster hash: 092e4...862

Skrevet

Os er stort og har mer enn en skole ;) spørs hvor du bosetter deg på os. Noen steder er mer sentrale enn andre.

Anonymous poster hash: 092e4...862

Hvilke steder er mer sentrale da? :)

hi

Skrevet

Hvilke barneskole? Har ikke hørt om mye mobbing.

Anonymous poster hash: fbb77...7e7

Skrevet

Vi flyttet til os i sommer, og stortrives foreløpig hvertfall. De har mange skoler her ute, så det kommer jo an på hvor dere vil bo. Kuvågen er sentralt , moberg , og i nærheten av amfi senteret osv.

Mobbing har ikke jeg hørt at er mye av her hvertfall, og jeg tror jo det kommer an på hvilke skole og hvilke lærere som er der.

Ville absolutt begynt å sett etter hus her ute nå før de startet byggingen av tunnelen , for jeg vil tro prisene øker en del når de starter med byggingen.

Anonymous poster hash: d0582...c16

Skrevet

Jeg bor 3 minutters kjøring fra Os sentrum. Har før bodd midt i sentrum i Bergen, men har nå fått mye bedre oppvekstvilkår for mine barn :)

Er hester,kyr,sauer+++ i gåavstand fra huset :)

Har heller ikke hørt om mobbing på skolene :o Er nok mobbere på alle landets skoler, men tror nok neppe Os har verstingene :P

Lykke til med flyttingen!

Anonymous poster hash: e9082...c1a
Skrevet

For 15-20 år siden var det mye slåssing og småkriminalitet i ungdomsmiljøet. Har hørt om det fra en som slåss en del da..

Anonymous poster hash: 3f304...826

Skrevet

Jeg bor på Søfteland, og stortrives. Har bodd i Os hele livet, og føler ikke at jeg mangler noe her. Kort vei til Bergen sentrum, Lagunen Storsenter og kollektivtrafikken er veldig bra. Går ofte busser fra Os (de fleste starter på Halhjem) Bergen sentrum, og altså da gjennom Søfteland. Skolen her (foreløpig 1. - 10. klasse, men om noen år kun 1. til 7.) er en av de bedre i kommunen, har jeg inntrykk av. Siden både jeg, barna mine og andre jeg kjenner har gått på skole her, vil jeg anbefale skole her på Søfteland. Mobbing kan jo oppstå hvor som helst, men hvert fall Søfteland skole har kommet seg veldig på forebygging de siste årene (blir vel sånn at i en bygd, der lærerne er grodd fast i veggene omtrent, blir litt tafatt. Heldigvis har det kommet nye og "mer moderne" lærere til skolen nå, som virkelig tar i et tak ;)

At du tenker å bo sentralt til Os skjønner jeg ærlig talt ikke. Sentrum er ganske dødt :P Greit at man har NAV, kommunekontoret og div. leger osv i sentrum, men man har alt man trenger på Amfi-senteret også, som ligger ca. mellom Søfteland og Os sentrum. 
Det finnes også mange andre fine plasser å bo i Os, men siden du spør etter sentrale plasser, er nok Halhjem, Lekven, Kuvågen, Os sentrum og omegn, rundt Amfi og Søfteland de greieste plassene.. 

:) 

Anonymous poster hash: f0f7a...530
Skrevet

Takk for svar :) Mente egentlig sentralt i forhold til Os sentrum, ikke Bergen sentrum. Men veldig greit å vite det med skolene. Har vurdert Søftelanf fordi det bygges mye nytt der nå, men vet ikke avstanden fra nybyggene til skolen.

hi

Hvis du tenker gangavstand fra Hjellemarka (der det bygges mye nytt nå), så er det 10-15 minutter. Var oppe å så på nybyggene for litt siden, og det er jo blitt riktig så flott der oppe/bak ;)

Anonymous poster hash: f0f7a...530

Skrevet

Jeg bor 3 minutters kjøring fra Os sentrum. Har før bodd midt i sentrum i Bergen, men har nå fått mye bedre oppvekstvilkår for mine barn :)

Er hester,kyr,sauer+++ i gåavstand fra huset :)

Har heller ikke hørt om mobbing på skolene :o Er nok mobbere på alle landets skoler, men tror nok neppe Os har verstingene :P

Lykke til med flyttingen!

Anonymous poster hash: e9082...c1a

Du høres veldig naiv ut. De kan være helt grusomme

Anonymous poster hash: f539c...1ef

• 2 måneder senere...
Skrevet

HeI,

Har også lyst til å flytte til Søfteland. Lurer på om hvilket idretstilbud finnes der for barn fra 7 år. Har aktive barn, samtidig har veldig lyst til å unngå kjøring verken til Os eller Bergen :P

Er noen som vet noe..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...