Gå til innhold

Kanskje de har funnet kuren mot kreft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette sier de jo hele tiden. Er stadig en fantastisk ny forsking som kan utrydde kreft. Jeg tror noen har kuren mot kreft. Men de (hvem de er vet jeg ikke ) holder den tilbake fordi det holder befolkningen på ett stabilt nivå og hvis kreft blir kurert vil millioner av arbeidsplasser.

Jeg høres kanskje paranoid ut, men jeg tror dette.

Anonymous poster hash: 02cad...49b

Skrevet

Kuren mot kreft har de funnet for lenge siden, kuren ligger nemlig i forebygging (livsstil). Ja, folk vil nok enda få kreft men på en langt mindre skala enn nå. Samme gjelder livsstilsbaserte hjertelidelser, som vi også kaller en livsstilsykdom men pasientene proppes full av medisiner istedenfor å skifte til en sunnere livsstil som vil holde dem frisk.

Vi mennesker lurer oss selv ved å tro at det finnes en mirakelpille der ute som kan løse alle helseproblemer. Man er sin egen beste lege, og maten er virkelig vår medisin.

Men med det sakt så er det fint at de finner gode medisiner til de som allerede er syke det er bare det at de bør skifte livsstil i tillegg.

Skrevet

Men hva med alle de små barnene som har kreft? F.eks ett barn på ett år, de kan jo ikke bare forandre sin livsstil?

Hvis dette er noe som kan redde mennesker, så er det jo en sensasjon.

Skrevet

Jeg jobber med kreftforskning og jeg kan love deg at vi alltid vil ha kreft. Det finnes ingen kur og det vil vi heller aldri finne. Kreft er nemlig over 200 forskjellige sykdommer som faller inn under betegnelsen kreft fordi det omfatter ukontrollert celledeling. Grunnene til dette er mange og komplekse. Dessuten, hvis man kunne kvitte seg med all kreft så ville dette bare øke gjennomsnittlig levealder med omlag 5år. Det er fordi kreft oppstår som en følge av skadet DNA. Kroppen har mange forsvarsmekanismer mot DNA skade, men det er ikke feilfritt. Dvs at desto eldre man blir, desto høyere sansynlighet er det for at du vil få kreft. De som får kreft tidlig gjør det ofte fordi de har påført DNA'et sitt skade, f.eks ved røyking, UV stråling etc. Som en nevner over her så er forebygging det beste. Vi som studerer kreft håper på å forstå hvordan vi kan forebygge det eller behandle de som allerede har fått det. Jeg tror ikke vi ser for oss en "kur mot kreft".

Skrevet

Men hva med alle de små barnene som har kreft? F.eks ett barn på ett år, de kan jo ikke bare forandre sin livsstil?

Hvis dette er noe som kan redde mennesker, så er det jo en sensasjon.

Ja, og barn er født med hjertefeil også så naturen gjør jo feil. Det er utrolig skjeldent at et barn på et år får kreft da.

Det er mange faktorer som spiller inn når kreft utvikles. Og når det gjelder så små barn så er det noe som bør forskes mer på. Har lest noen studier som meste at kreften hos småbarn kan være alt fra påvirkning i mors liv (røyk, medisiner, alkohol osv) til en miks av ytre påvirkinger som stråling, en miks av kjemikalier.

Jeg mener vi spiser som kun konger og adel gjorde før, og vi dør på samme måte som de gjorde.  Og en større og større andel av oss sliter med overvekt, hjerte/karr lidelser og kreft, akkurat som dem. Det var sykdommer som så å si var kun representert av rikfolket, og andre på den tiden hadde ikke råd til å spise på dem måten. Nå spiser så å ai alle i den vestlige verden slik.

Men det ene utelater ikke det andre, jeg tror vitenskapen har mye fantastisk å vise oss i tiden framover. Og historien om Emma gir virkelig et håp for framtiden.

Skrevet

Norske forskere har funnet noe de tror kan kurere en type kreft, og i tillegg forhindre at den kommer tilbake. De har nå begynt menneskeforsøk. Så håper de får gode resultater :)

Anonymous poster hash: 57dea...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...