Gå til innhold

Kan noen forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok en gang fått halsbetennelse. Setter seg i mandlene som fører til store smerter og hovne mandler. Disse symptomene har jeg hatt mange ganger, og ender alltid opp hos lege pga store smerter.

Jeg har aldri høy CRP og sjeldent hvitt belegg på mandlene, heller ikke feber. Alikevel har jeg ofte fått penicillin pga varigheten og smerter. Da er jeg bra i løpet av et døgn. De gangene jeg ikke har fått penicillin, pga at legen ikke ser tegn til bakterier, har det gått flere uker før det har blitt helt bra og jeg har blitt sykmeldt en stund pga søvnmangel over tid pga smerter og rett og slett utslitt av smerter i så lang tid.

Denne gangen fikk jeg ikke penicillin selv om det er samme symptomer som alltid. Legen ville ikke høre om tidligere erfaringer, så nå er jeg redd det blir ukesvis med smerter og sykmelding :(

Hvordan kan det ha seg at penicillinen ALLTID hjelper fort når jeg får det, men det er kun noen leger som mener jeg trenger det? Det må jo være bakterier da?

Anonymous poster hash: 9fb32...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har litt peiling på dette?

Skrevet

Hvorfor har du ikke fjernet mandlene om du har så mye problemer med dem?

Anonymous poster hash: 37b84...8b9
Skrevet

Det har vært snakk om det, men skal avventes.. Men, var ikke det jeg lurte på da.

Skrevet

Som regel ordner kroppen opp selv. Det er et reelt problem at mye bruk kan gi resistensutvikling. Heldig vis er det derfor en del leger som ikke ønsker å skrive det ut selv om pasienten ønsker det.

Anonymous poster hash: 8715e...4bf

Skrevet

Fordi det ikke er bra med for mye penicillin? Da kan infeksjonen bli resistent og du kan smitte andre?

Skrevet

Ja, forstår det. Men, det fører jo til langvarig sykdom hos meg med store smerter, uten mulighet til å få i meg mat.

Og etter hva de legene som ikke gir meg penicillin, så er det fordi de ikke ser tegn til bakterier. Men, når penicillin gjør meg bra på et døgn så må det da være bakterier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...